Barsel som ledig, hvornår?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

24. februar 2012

Mor til L&S

grøn · ært skriver:

Når jeg læser om (på borger.dk), hvornår man som ledig går på barsel, så står der 4 uger før termin. Men min rådgiver (eller hvad hun hedder) fra jobcenteret siger, at jeg går på barsel 10 uger før termin. Hvad skal jeg tro på?? Det er jo relevant hvad økonomien angår - for kan jeg få barselsdagpenge 10 uger før eller først 4 uger før termin.

Jeg er forvirret 

Umiddelbart vil jeg tro 4 uger da det er normalt...

Men giver det ikke det samme udbetalt da???

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. februar 2012

AndreasMor84

grøn · ært skriver:

Så var du ikke ledig?... Min rådgiver/sagsbehandler siger jo bare, at hun vil sætte mig på barsel 10 uger før. Altså, fra 6. marts af allerede. Det er bare mærkeligt, hvis hun siger det og så ikke gør det. Men jeg er virkelig forvirret. ..--håber jeg er ligeså heldig som 'Cookiemonsteret' var :-)

Tror man skal have en "grund" til at blive sat på barsel så lang tid før.. min pointe var, at jeg først ku gå på barsel 8 uger før som pædagog i vuggestue og derfor synes jeg det lød vildt, at man ku gå fra 10 uger før som ledig

Anmeld

24. februar 2012

grøn · ært

Mor til Liva skriver:

Umiddelbart vil jeg tro 4 uger da det er normalt...

Men giver det ikke det samme udbetalt da???

Hvis det er fra 4 uger før termin, får jeg jo først udbetalt de penge til den tid, men går jeg på barsel fra 6. marts af (som er 10 uger før), vil jeg jo få barselsdagpenge i 6 ekstra uger. Så nej, økonomisk er det bestemt ikke det samme ;-)

Og så skal jeg heller ikke melde mig ledig 1 gang om ugen, når jeg går på barsel. Kunne også være rart snart at slippe for ;-) hehe

Jeg har også hele tiden regnet med 4 uger før termin, men så snakkede vi i telefon i går, og der sagde hun, at vi lige skulle snakke sammen igen, inden jeg gik på barsel og at hun ville sætte mig på barsel 10 uger før min termin. .....I dag begyndte jeg så at undre mig over dette.

Anmeld

24. februar 2012

grøn · ært

AndreasMor84 skriver:

Tror man skal have en "grund" til at blive sat på barsel så lang tid før.. min pointe var, at jeg først ku gå på barsel 8 uger før som pædagog i vuggestue og derfor synes jeg det lød vildt, at man ku gå fra 10 uger før som ledig

;-) ....ja, ved så ikke lige hvad min grund er. Måske min dårlige ryg og nakke? Det ved hun jeg har. Jeg blev spurgt til første samtale, om jeg havde nogle fysiske smerter eller lignende. Jeg er skæv fra højre fod hele vejen op gennem benet, hoften, ryggen og nakken.... Måske hun så tænker, at jeg skal på barsel før tid pga. det ??  don't know.

Anmeld

24. februar 2012

Mor til L&S

Hvis det er fra 4 uger før termin, får jeg jo først udbetalt de penge til den tid, men går jeg på barsel fra 6. marts af (som er 10 uger før), vil jeg jo få barselsdagpenge i 6 ekstra uger. Så nej, økonomisk er det bestemt ikke det samme ;-)

Og så skal jeg heller ikke melde mig ledig 1 gang om ugen, når jeg går på barsel. Kunne også være rart snart at slippe for ;-) hehe

Jeg har også hele tiden regnet med 4 uger før termin, men så snakkede vi i telefon i går, og der sagde hun, at vi lige skulle snakke sammen igen, inden jeg gik på barsel og at hun ville sætte mig på barsel 10 uger før min termin. .....I dag begyndte jeg så at undre mig over dette.

Nej den er jeg med på.... Troede bare beløbet var det samme?!

Men synes da at du skal kontakte hende, så du kan få ren besked på de 4 eller 10 uger..

Anmeld

24. februar 2012

Janni.

grøn · ært skriver:

Hmm, okay. Det er bare mærkelig, at min rådgiver så siger som hun gør. Men måske er jeg lige så heldig som 'Cookiemonsteret' skriver hun var. 

Kan være der er forskel når det er fra kontanthjælp, jeg var nemlig på dagpenge fra a-kassen. 

Måske er det også forskelligt fra kommune til kommune. Der er jo heller ikke nogen der vil have én i arbejde når man snart går af på barsel. 

for at du får lov ved de 10 uger hvis det er det du gerne vil. 

Anmeld

24. februar 2012

grøn · ært

Mor til Liva skriver:

Nej den er jeg med på.... Troede bare beløbet var det samme?!

Men synes da at du skal kontakte hende, så du kan få ren besked på de 4 eller 10 uger..

Nåå, nejnej. Beløbet er ikke det samme - kan ikke huske præcis hvor meget mere, men nogle og 3000 kr. ekstra. :-)

Anmeld

24. februar 2012

grøn · ært

Janni. skriver:

Kan være der er forskel når det er fra kontanthjælp, jeg var nemlig på dagpenge fra a-kassen. 

Måske er det også forskelligt fra kommune til kommune. Der er jo heller ikke nogen der vil have én i arbejde når man snart går af på barsel. 

for at du får lov ved de 10 uger hvis det er det du gerne vil. 

aaah, ja. Det kan da sagtens være der så er forskel der så!

Haha - NEJ! Det er der absolut ikke. Jeg blev ringet op i december månded og fik tilbudt deltid eller fuldtid; det kunne jeg selv bestemme. Jeg fortalte så, at jeg var gravid og skulle føde til maj og hendes svar var: "Nå..ehm.... Ej, så er det ligemeget!" Hehe :-P
Jaaj, tak ;-) Jeg håber rigtig meget at kunne gå på barsel den 6. marts!! 

Anmeld

24. februar 2012

Madam Blå

grøn · ært skriver:

Jeg kom på kontanthjælp midt i min graviditet, og blev så sygemeldt. Men fik først barsel 4 uger inden termin.

Sidespring Hvordan kan man få barselsdagpenge, når man er på kontanthjælp? Er ikke så klog på de ting, men troede at barselsdagpenge, var for dem, som ikke er ledige. Og at man som ledig fortsætter på kontanthjælp. Det gør jeg i hvert fald.

Anmeld

24. februar 2012

grøn · ært

Madam Blå skriver:

Jeg kom på kontanthjælp midt i min graviditet, og blev så sygemeldt. Men fik først barsel 4 uger inden termin.

Sidespring Hvordan kan man få barselsdagpenge, når man er på kontanthjælp? Er ikke så klog på de ting, men troede at barselsdagpenge, var for dem, som ikke er ledige. Og at man som ledig fortsætter på kontanthjælp. Det gør jeg i hvert fald.

Hvis det ikke hedder barselsdagpenge, så beklager jeg - jeg har vitterligt ikke styr på, hvad det hedder hvor henne :-P

Men jeg er på kontanthjælp og får barselspenge samme sted, som jeg får kh. Hvad de penge så hedder, det ved jeg ikke, hvis de ikke hedder barselsdagpenge :-P ...jeg ved bare, at beløbet er mere. For 0.-12. uge fik et ét beløb, fra 12. uge og frem til barsel får jeg et andet beløb og fra barsel af får jeg et tredje beløb. "Prisen" stiger. Det må den da også have gjort hos dig? :-)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.