Barsel som ledig, hvornår?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.966 visninger
25 svar
0 synes godt om
24. februar 2012

grøn · ært

Når jeg læser om (på borger.dk), hvornår man som ledig går på barsel, så står der 4 uger før termin. Men min rådgiver (eller hvad hun hedder) fra jobcenteret siger, at jeg går på barsel 10 uger før termin. Hvad skal jeg tro på?? Det er jo relevant hvad økonomien angår - for kan jeg få barselsdagpenge 10 uger før eller først 4 uger før termin.

Jeg er forvirret 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. februar 2012

Cookiemonsteret

grøn · ært skriver:

Når jeg læser om (på borger.dk), hvornår man som ledig går på barsel, så står der 4 uger før termin. Men min rådgiver (eller hvad hun hedder) fra jobcenteret siger, at jeg går på barsel 10 uger før termin. Hvad skal jeg tro på?? Det er jo relevant hvad økonomien angår - for kan jeg få barselsdagpenge 10 uger før eller først 4 uger før termin.

Jeg er forvirret 

Jeg fik loV at gå fra 10 uger før, og var dengang på kh  

Anmeld

24. februar 2012

Janni.

Jeg var ledig og måtte først gå fra 4 uger før. Fik barselsdagpenge fra denne dato. 

Anmeld

24. februar 2012

AndreasMor84

10 uger lyder vildt? Jeg ku gå fra 8 uger før som pædagog, så tror nærmere det er de 4 uger du skal tage efter som ledig, så vidt jeg ved

Anmeld

24. februar 2012

grøn · ært

Cookiemonsteret skriver:

Jeg fik loV at gå fra 10 uger før, og var dengang på kh  

Gjorde du? Jeg er også på kontanthjælp og har været det noget tid nu.. Ja, al den tid jeg har været gravid jo. Så din sagsbehandler (ej, jeg aner virkelig ikke havd jeg skal kalde det menneske. Sagsbehandler, rådgiver????) gav dig altså lov til at gå på barsel 10 uger før?? Så kunne det jo godt lyde som om, at det giver min sagsbehandler/rådgiver også mig lov til.
Fik du så barselsdagpenge fra 10 uger før?  

Anmeld

24. februar 2012

grøn · ært

Janni. skriver:

Jeg var ledig og måtte først gå fra 4 uger før. Fik barselsdagpenge fra denne dato. 

Hmm, okay. Det er bare mærkelig, at min rådgiver så siger som hun gør. Men måske er jeg lige så heldig som 'Cookiemonsteret' skriver hun var. 

Anmeld

24. februar 2012

grøn · ært

AndreasMor84 skriver:

10 uger lyder vildt? Jeg ku gå fra 8 uger før som pædagog, så tror nærmere det er de 4 uger du skal tage efter som ledig, så vidt jeg ved

Så var du ikke ledig?... Min rådgiver/sagsbehandler siger jo bare, at hun vil sætte mig på barsel 10 uger før. Altså, fra 6. marts af allerede. Det er bare mærkeligt, hvis hun siger det og så ikke gør det. Men jeg er virkelig forvirret. ..--håber jeg er ligeså heldig som 'Cookiemonsteret' var :-)

Anmeld

24. februar 2012

Silas&Mille

Jeg gikogså ledig inden jeg skulle på barsel og kunne fårst gå fra 4 uger før termin.

Anmeld

24. februar 2012

Cookiemonsteret

grøn · ært skriver:

Gjorde du? Jeg er også på kontanthjælp og har været det noget tid nu.. Ja, al den tid jeg har været gravid jo. Så din sagsbehandler (ej, jeg aner virkelig ikke havd jeg skal kalde det menneske. Sagsbehandler, rådgiver????) gav dig altså lov til at gå på barsel 10 uger før?? Så kunne det jo godt lyde som om, at det giver min sagsbehandler/rådgiver også mig lov til.
Fik du så barselsdagpenge fra 10 uger før?  

Ja gjorde jeg men tag li en snak mere med din sagsbehandleR For at få af vide præcis hvornår du kan regne med at du må gå på barsel  

Anmeld

24. februar 2012

Mira0911

Jeg er selv på kontanthjælp - Hvis jeg ikke var sygemeldt i begge mine graviditeter, så kunne jeg stadig først gå på barsel 4 uger før termin... 

10 uger synes jeg godt nok lyder vildt.... Jeg vil tro at det kan man ikke bare sådan lige få lov til... 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.