michelledam skriver:
Du arbejder ikke så? Hvis duikke gør hvordan har du tacklet dette så? Hvad gør du for at du føler du har en god dag hvor du ikke bare føler du er i vejen fordi du ikke kan lave div. Ting?
Jeg er på revalidering.. er ved at læse til socialrådgiver.
Mine rygproblemer er dog først kommet efter jeg er begyndt at læse til socialrådgiver, og det er ikke på baggrund af det jeg har fået tilkendt revalidering.
Min hverdag er meget "hardcore", hvis man kan sige det sådan.. jeg har fundet ud af at hvis jeg sidder for meget ved computeren eller med en bog, så aktiverer jeg mine smerter yderligere....
Min hverdag er presset, men i forbindelse med min coach har jeg fået indblik i hvordan jeg kan gøre den "bedre"...jeg ved f.eks. at hvis jeg ligger mig en halv time om eftermiddagen på sofaen inden jeg henter Lasse - så har jeg kræfter til resten af dagen...
Derimod hvis jeg ikke gør, er resten af dagen smadret af smerter..
Så jeg prioriterer at tage en halv time før hjem fra skole og hente Lasse en halv time senere f.eks. for at få den halve time på sofaen.
Jeg har måtte arbejde MEGET med mig selv,da jeg altid har været en pige der kunne alt... til lige pludselig at skulle passe på ikke at "overanstrenge" mig, da det mærkes dagen efter... det har været en hård proces, som stadig kan irritere mig.
Men noget jeg lærte ved min Coach(det har været genialt) .. er at her i livet har vi ALTID 3 valg...
De 3 valg består af:
- Fokus
- Handle
- Accept
Så mit spørgsmål til mig selv er, hvilken af disse valg, vælger jeg mht. mit liv?
Jeg har valgt at acceptere at jeg er som jeg er, og folk må se på mig som jeg er.... Jeg vil hellere lade toilettet være lidt beskidt, lade lidt ekstra nullermand ligge (jeg har været perfektionistisk rengøring-flip aktig pige) ... og så bruge de kræfter på min søn! og på de ting, som livet egentlig handler om

Det hele handler om at acceptere sig selv... og du skal lære, at acceptere dig for den du er - find de positive ting frem i dig som du KAN bidrage med, i stedet for at fokusere på det du ikke kan

Giver det lidt mening?