Børnepenge og skat?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

23. februar 2012

Muffinmus

hmm, aner det ikke, jeg har sørme da adlrig selv indberettet børnepenge hverken med nr 1 eller 2:-)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. februar 2012

Mor til Majbørn

Anonym skriver:

Jeg fik barn i november, og har ikke indberettet til skat at jeg modtager børnepenge og børnefamilieydelse(er ikke så god til sådan noget og vidste ikke jeg skulle det inden d. 24 feb)

Hvad sker der så?

Får jeg en eller anden restskat nu eller hvordan?

Altsaa - jeg har faktisk indberettet min forventede lonindkomst for 2012 samt den forventede indtaegt fra barselsdagpengene - det hjalp skat mig med. Men jeg horte ikke et kuk om at borneydelser/bornepenge skulle indberettes....

Anmeld

23. februar 2012

jeanne-skat

hvornår får man skatte penge tilbage og hvornår kan man se det?

Anmeld

23. februar 2012

Muffinmus

de fleste kan tjekke deres årsopgørelse engang i marts måned:-)

Jeg er desværre nødt til at vente til august da min mand lige er blevet selvstændig ved siden af sit job, så fordi vi er gift kan jeg ikke få en skid af vide om mine egne forhold af den grund...møg irritrnede, fordi så har jeg i princippet kun 6 mdr til at rette evt fejl før næste skatteår begynder...øv

Anmeld

23. februar 2012

Mamman

Profilbillede for Mamman

Børnepenge og alt det andet burde være nogle oplysninger som SKAT selv henter/får et eller andet sted fra, lige som de henter ens indtægt fra ens arbejdsgiver

Anmeld

23. februar 2012

Mamman

Profilbillede for Mamman
jeanne-skat skriver:

hvornår får man skatte penge tilbage og hvornår kan man se det?

tror det er 5 marts du kan se hvad du får tilbage/skal betale og så er det til udbetaling 26. marts hvis du skal have noget tilbage, hvis du har været inde og indberette inden den 24. februar

Anmeld

23. februar 2012

jeanne-skat

Mamman skriver:

tror det er 5 marts du kan se hvad du får tilbage/skal betale og så er det til udbetaling 26. marts hvis du skal have noget tilbage, hvis du har været inde og indberette inden den 24. februar

hva er det man skal indberette?

Anmeld

23. februar 2012

trunte24

Anonym skriver:

Jeg fik barn i november, og har ikke indberettet til skat at jeg modtager børnepenge og børnefamilieydelse(er ikke så god til sådan noget og vidste ikke jeg skulle det inden d. 24 feb)

Hvad sker der så?

Jeg har som de andre heller ikke indberettet noget om børnepengene og børne familie ydelsen, da det er en skatte fri indtægt.

De indgår altså ikke i din samlede årsindkomst.

MEN hvis man som min x betaler børnepenge til en anden part kan man trækked beløbet fra i skat. Altså man kan få fradrag for det! Mon ikke det er det der menes man skal indberette?

Mvh Line

Anmeld

23. februar 2012

Gittemor09

Anonym skriver:

Hvad sker der så?

jeg fik nemlig også en mail om at hvis jeg fik "børnepenge" (går ud fra det er fra faren) så skulle det oplyses til skat...

min datter er fra 2009 og de andre år er der ikke blevet spurgt om det...

og har ikke læst hele tråden, men tror jeg lige at jeg gør

Anmeld

23. februar 2012

Mille82

børnepenge fra faren, går det ikke under "underholdningsbidrag" og skal indberettes?

Jeg er ikke enlig, men min mand betaler "underholdningsbidrag" som skal indberettes på hans årsopgørelse.

5 marts kan i se jeres årsopgørelser.

I indberetter kørsel, renteudgifter/indtægter, akasse mm

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.