Børnepenge og skat?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4.017 visninger
22 svar
0 synes godt om
23. februar 2012

Anonym trådstarter

Jeg fik barn i november, og har ikke indberettet til skat at jeg modtager børnepenge og børnefamilieydelse(er ikke så god til sådan noget og vidste ikke jeg skulle det inden d. 24 feb)

Hvad sker der så?

Får jeg en eller anden restskat nu eller hvordan?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. februar 2012

Valle81

Det skal da ikke indberettes. Det har jeg aldrig gjort eller hørt om:0) det er skatteret kroner, som ikke tæller med i ens indkomst:0)

Anmeld

23. februar 2012

Anonym trådstarter

Det siger den at jeg skal/skulle have gjort?

Mine forhold har ændret sig på den måde at jeg nu får børnepenge, børnefamilieydelse og boligstøtte.

Men min SU er den samme(får bare alm. klip når jeg er på barsel, og derfor ikke højere SU)

Så får jeg vel ikke et skattesmæk vel? Jeg fik 4000 tilbage sidste år, og jeg har ikke rettede i den.

Anmeld

23. februar 2012

Kofoed.

Bfy er ikke skatte pligtig lige som, hvis du kommer på su, heller ikke skal rene dem med i dit fribeløb eller tage det med når du søger boligstøtte det er i hvert fald med jeg har fået afvide.

Anmeld

23. februar 2012

Moooooooartilto:)

Profilbillede for Moooooooartilto:)
Mor til to rigtig dejlige børn <3
Anonym skriver:

Jeg fik barn i november, og har ikke indberettet til skat at jeg modtager børnepenge og børnefamilieydelse(er ikke så god til sådan noget og vidste ikke jeg skulle det inden d. 24 feb)

Hvad sker der så?

Får jeg en eller anden restskat nu eller hvordan?

Kigger lige med da min siger det samme :/ til trods for jeg heller ikk har rettet i min ..

Anmeld

23. februar 2012

Valle81

Himmel, aner det ikke så, har aldrig hørt om det. Men så må vi kontakte skat:0)

Anmeld

23. februar 2012

birthee

MarleneOlsen skriver:

Kigger lige med da min siger det samme :/ til trods for jeg heller ikk har rettet i min ..

Mon ikke det er en standard skrivelse? Det har jeg i hvert fald også fået en mail om  - tænker lidt at det er hvis man får en eller anden form får ekstra ydelse, at man så skal huske at føre det på

Anmeld

23. februar 2012

Silas&Mille

Så vidt jeg ved skal man ikke indberette børnefamilieydelse, SKAT får den oplysning automatisk.

Men ydelsen har ikke nogen betydning i forhold til andre ydelser og så er den skattefri.

Vi har heller ikke indberettet noget som helst med børnefamilieydelsen, og jeg får min kontanthjælp som jeg skal og vores boligstøtte kører også uændret.

Anmeld

23. februar 2012

Silas&Mille

birthee skriver:

Mon ikke det er en standard skrivelse? Det har jeg i hvert fald også fået en mail om  - tænker lidt at det er hvis man får en eller anden form får ekstra ydelse, at man så skal huske at føre det på

Er det noget I har fået på mail?

Lyder umiddelbart underligt, for er det ikke noget med at SKAT ikke sender mails ud med sådan noget?

Anmeld

23. februar 2012

Moooooooartilto:)

Profilbillede for Moooooooartilto:)
Mor til to rigtig dejlige børn <3
birthee skriver:

Hm , hva skulle den ekstra ydelse være hehe . Ja jeg har været alene mor i snart to år så fik jo alt det ekstra .. Men er lige flyttet sammen min kæreste nu så nu får jeg intet .. Skal jeg så ikk melde det ? 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.