Hvor skiftet til anden autostol?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

26. februar 2012

Nettemor

Autostol.dk skriver:

Hej,

Det var så desværre en betjent, der ikke var inde i reglerne og hvad der anbefales.

At benene stikker ud over kanten af autostolen, har ikke betydning for sikkerheden. Barnet sidder stadig lige så sikkert og MEGET bedre end i en fremadvendt autostol.

Det der er vigtigt er, om hoved stikker op over kanten af stolen og om barnet vejer for meget ifht, hvad autostolen er godkendt til.

Hvis barnet kan være i stolen, er det med at anvende babystolen så lang tid som overhoved muligt. Vi brugte selv vores i 14 mdr.

Har man købt en Recaro autostol, kan der dog være problemer med, at anvende stolen så lang tid, da der ikke er ret meget plads i dem, men Maxi Cosi og Römers stole, har god plads og dem kan man ofte anvende i 10-13 mdr.

Så bare fordi barnet bliver 9 mdr, vejer 9 kilo og kan sidde selv, er det altså ikke ens betydning med, at barnet SKAL over i næste størrelse stol. Man må gøre det, men bestemt ikke noget der anbefales.

Vores søn skreg også en del omkring 8-9 mdrs alderen, men det gik over igen og derefter var der ikke problemer. Da han blev lidt over 14 mdr gik hoved op over kanten og vi satte ham i en større stol.

Så jeg vil ikke råde dig til at snakke med en betjent. Hvis du udover råd fra min side af, gerne vil have en andens vurdering, så tag ud i en baby butik, ring til sikkertrafik og snak med Pernille eller kontakt TÆNK. De er alle sammen mere inde i reglerne og ved, hvad der anbefales og er lovligt.

Altså vi havde rømer og da vores søn vejede 9.5 kg var den bare alt alt for lille så vi flyttede ham over i en anden i samråd med sp og babysam på trods af at han kun var 7 mdr. Men han sad meget stabilt og kunne simpelthen ikke være i den anden. hovedet stak over og han sad helt sammenkrøllet. Så det med de 9 mdr kan man altså ikke altid tage 100% efter

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. februar 2012

ano14316

Mette&Alexander skriver:

Hvor gammel skal barnet ca være før man må skifte til anden autostol.

Min datter er en pæst at køre i bil med, hun hader at bliver puttet i autostolen som er en bagudvend babyautostol 0-13 kg. Hun har altid hadet det, og troede det nok bare var en tilvendnings sag, men nej nu efter 7 md hader hun det stadig, vi kan ikke gang køre ud at handle 5 min væk før hun skiger i vilden sky og turen bliver et marrit. Skal vi bare lidt længere bliver det virkelig en meget lang tur, for den ender som regl i skigeri, vi forsøger at trøste hende med sang, lege men intet er tilfredsstillende. Dete r også stressende at køre med en skigenede pige.

Kun om aftnen når hun er meget træt og falder i søvn går det udmærket. Jeg har en ide om at det er fordi hun ikke kan se så meget og så fordi hun ligger ned i den. 

Hun er samtidig en bette mus på kun 6,5 kilo, men hun sidder super godt i hendes højstol og kan også godt sidder på gulvet uden støttet i et par minutter. Jeg tror simpelhen ikke at jeg kan holde hende i den til hun er 1 år eller 13 kilo for det kan have lange udsigter handes storebror er 4,5 år og vejer nu 15 kilo og indtil vidrer er de ca samme str aldre mæssig.

Nå men hvad er jeres erfaringer med skiftet til anden stol og hvornår kan man gøre det?

rømervhar lavet en stol der kan bruges fra fødsel til 4 år. i kan jo evt prøve at leje den først og se om det virler. dertil vil jeg sige at jeg først havde en rømer stol, som bæev monteret med sele, og der lå han ret meget ned, nu har jeg købt en der monteres med isofix, og der fandt jeg ud af at den ikke skulle ligge så meget ned.

men der er et link til rømer stolen 0-4 år
www.britax-roemer.dk/autostole/autostole/first-cla ss-plus

Anmeld

26. februar 2012

BetonSlotsPrinsesserne

Min SP sagde staks da vægten vidste 9kg på Astrid at nu måtte hun komme i næste autostol. Og jeg var lykkelig. Var nemlig så bange når jeg havde hende med ud at køre i dec'09 og vinter månederne da der var så meget sne, pga hun sad på forsædet når nu hun var bagud vendt..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.