Hvor skiftet til anden autostol?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.707 visninger
22 svar
0 synes godt om
22. februar 2012

Alexander&Lærke

Hvor gammel skal barnet ca være før man må skifte til anden autostol.

Min datter er en pæst at køre i bil med, hun hader at bliver puttet i autostolen som er en bagudvend babyautostol 0-13 kg. Hun har altid hadet det, og troede det nok bare var en tilvendnings sag, men nej nu efter 7 md hader hun det stadig, vi kan ikke gang køre ud at handle 5 min væk før hun skiger i vilden sky og turen bliver et marrit. Skal vi bare lidt længere bliver det virkelig en meget lang tur, for den ender som regl i skigeri, vi forsøger at trøste hende med sang, lege men intet er tilfredsstillende. Dete r også stressende at køre med en skigenede pige.

Kun om aftnen når hun er meget træt og falder i søvn går det udmærket. Jeg har en ide om at det er fordi hun ikke kan se så meget og så fordi hun ligger ned i den. 

Hun er samtidig en bette mus på kun 6,5 kilo, men hun sidder super godt i hendes højstol og kan også godt sidder på gulvet uden støttet i et par minutter. Jeg tror simpelhen ikke at jeg kan holde hende i den til hun er 1 år eller 13 kilo for det kan have lange udsigter handes storebror er 4,5 år og vejer nu 15 kilo og indtil vidrer er de ca samme str aldre mæssig.

Nå men hvad er jeres erfaringer med skiftet til anden stol og hvornår kan man gøre det?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. februar 2012

th

Mette&Alexander skriver:

Min datter er en pæst at køre i bil med, hun hader at bliver puttet i autostolen som er en bagudvend babyautostol 0-13 kg. Hun har altid hadet det, og troede det nok bare var en tilvendnings sag, men nej nu efter 7 md hader hun det stadig, vi kan ikke gang køre ud at handle 5 min væk før hun skiger i vilden sky og turen bliver et marrit. Skal vi bare lidt længere bliver det virkelig en meget lang tur, for den ender som regl i skigeri, vi forsøger at trøste hende med sang, lege men intet er tilfredsstillende. Dete r også stressende at køre med en skigenede pige.

Kun om aftnen når hun er meget træt og falder i søvn går det udmærket. Jeg har en ide om at det er fordi hun ikke kan se så meget og så fordi hun ligger ned i den. 

Hun er samtidig en bette mus på kun 6,5 kilo, men hun sidder super godt i hendes højstol og kan også godt sidder på gulvet uden støttet i et par minutter. Jeg tror simpelhen ikke at jeg kan holde hende i den til hun er 1 år eller 13 kilo for det kan have lange udsigter handes storebror er 4,5 år og vejer nu 15 kilo og indtil vidrer er de ca samme str aldre mæssig.

Nå men hvad er jeres erfaringer med skiftet til anden stol og hvornår kan man gøre det?

altså vi fik at vide at hvis vores søn kunne sidde selv række sig frem efter et stykke legetøj og sætte sig tilbage igen uden at vælte, så kunne vi sætte ham over i næste stol. De hedder fra 9 til 18 kilo.

Anmeld

22. februar 2012

Maja_4000

- 9 måneder
- 9 kg
- Sidde stabilt selv

Vi fik af vide at de skal opfylde alle 3 ting .. Så vi ventede til Caroline blev 9 måneder , selvom hun opfyldte de andre "krav" ..

Anmeld

22. februar 2012

morethanperfect

Mette&Alexander skriver:

Vi skiftede stol da Oscar var 8 mdr.. Han blev klemt i den anden .. Syns de er MEGET små i forhold til de skal ku sidde der til de er 9 mdr... 

Oscar skreg også hver gang vi var ude og køre..

ligeså snart han fik en større , var der intet .  

Anmeld

22. februar 2012

Nemesis

Åhh hvor kan jeg huske det!

Sara var også en bette mus og vi ventede kun på hun ramte de 9 kg, så hun kunne kom op i en anden autostol.

hun var ca. 11 mdr da vi kunne skifte.

Skulle vi vente til hun havde nået de 13 kg..ja så skulle vi vente endnu og hun er over 2 år og vejer 11 kg nu.

MEn 9 kg skal de altså veje først OG være stærk nok i nakken til at holde hovedet selv hele tiden.

:-)

Anmeld

22. februar 2012

serinasmor

jeg ville være bange for at så lille en pige slet ikke kan spændes fast i en større stol ...

som en anden bruger skrev hedder det :

9 mdr

9 kg

og sidde stabilt selv ..

Jeg ville helt klart vente ...

men måske kan det hjælpe med noget legetøj - man kan få flere dimser der kan fastspændes på autostole ..  fx sådan én

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

22. februar 2012

Alexander&Lærke

morethanperfect skriver:

Vi skiftede stol da Oscar var 8 mdr.. Han blev klemt i den anden .. Syns de er MEGET små i forhold til de skal ku sidde der til de er 9 mdr... 

Nej jeg husker at det var lidt det samme da Alexander var lille dog ikke at han skreg konstant som bette pigen gør.  Kan slet ikke huske hvornår vi skiftede men tror bestem der var før 9 kg for han var kun 8,8 kg da han var 1 år og på vores første ferie da han var 11 sidder han i stolen et nummer større. (har en billed derfra) Så måske har det været 9 md. 

Men så må vi nok holde ud 2 md endnu.. Nu har vi jo også hørt på skigerriet i 7 md så md går nok. Men ja selvom hun er lille så stikker hende fødder også ud over kanten nu og den virker også meget trængt.

Anmeld

22. februar 2012

Alexander&Lærke

morethanperfect skriver:

Nej jeg husker at det var lidt det samme da Alexander var lille dog ikke at han skreg konstant som bette pigen gør.  Kan slet ikke huske hvornår vi skiftede men tror bestem der var før 9 kg for han var kun 8,8 kg da han var 1 år og på vores første ferie da han var 11 sidder han i stolen et nummer større. (har en billed derfra) Så måske har det været 9 md. 

Men så må vi nok holde ud 2 md endnu.. Nu har vi jo også hørt på skigerriet i 7 md så md går nok. Men ja selvom hun er lille så stikker hende fødder også ud over kanten nu og den virker også meget trængt.

Anmeld

22. februar 2012

Alexander&Lærke

Nemesis skriver:

Åhh hvor kan jeg huske det!

Sara var også en bette mus og vi ventede kun på hun ramte de 9 kg, så hun kunne kom op i en anden autostol.

hun var ca. 11 mdr da vi kunne skifte.

Skulle vi vente til hun havde nået de 13 kg..ja så skulle vi vente endnu og hun er over 2 år og vejer 11 kg nu.

MEn 9 kg skal de altså veje først OG være stærk nok i nakken til at holde hovedet selv hele tiden.

:-)

Ja så må hun fedes op.... Bare ikke nemt når hun også er noget så kræsen.

Tror det var længe før hun vejer 9 kg. Men hun er meget stærk i sin ryg og nakke og har kunne holde hoved selv siden hun var et par md. 

Anmeld

22. februar 2012

Alexander&Lærke

serinasmor skriver:

jeg ville være bange for at så lille en pige slet ikke kan spændes fast i en større stol ...

som en anden bruger skrev hedder det :

9 mdr

9 kg

og sidde stabilt selv ..

Jeg ville helt klart vente ...

men måske kan det hjælpe med noget legetøj - man kan få flere dimser der kan fastspændes på autostole ..  fx sådan én

Ja jeg tror heller ikke selv at hun endnu kan spændes fast i sådan en stol.  regner også med at vi må vente 2 md endnu men tor så bare ikke at hun vejer 9 kilo der så skal hun tage et kæmpe spring ihvertfælle. 

Vi har faktisk sådan en dims som du viser på billedet. og hun har legetøj til at hænge men det virker heller ikke på skrigeriet...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.