Tauf skriver:
Jeg er så ked i dag. Vores Dp syntes ikke vores søn spiser så meget. Hun får det til at lyde som et stort problem. Men han tager jo fint på og virker jo til at ha det godt han er noget pyldret i løbet af dagen siger hun. Det er han også hjemme men det skyldes mest at han gerne vil ha opmærksomhed hele tiden.
Jeg ved ikke hvad jeg skal gøre. Hvordan får jeg ham til at spise mere??
Han er 9mdr vejer 9kg og måler ca 77cm.
Nu har jeg læst hele tråden og jeg må sige at for mig lyder din dreng som en helt normalt barn. Det er self. svært når man ikke har set ham, men det lyder helt normalt.
Nogle dp'ere/pædagoger er lidt vel langt fremme i skoene og det skal man springe op og falde ned på. Hvis jeg var dig ville jeg tage drengen med til læge for en sikkerheds skyld og fortælle lægen at hun siger at han ikke spiser nok og fortælle hvad han spiser. Så kan lægen måle og veje og så vil lægen også sige at han er normal vægt og højde og at han spiser komplet normalt. Så kan du sige til din dp at nu har lægen undersøgt ham og fundet frem til at alt er som det skal være. Så har du været den ansvarlige mor og samtidig lukket munden på din dp.
Mht det du skriver om at han gerne vil have opmærksomhed hele tiden, så er det min holdning at så små børn de er ikke ude efter at snøre deres forældre til at få mere opmærksomhed. Det er en gammeldags holdning efter min mening. Jeg mener at de skal have den opmærksomhed de har brug for. Og ja, i perioder kan man virkelig godt føle at de ikke kan være selv i så meget som to sekunder. Men det at man er der for dem og er hos dem når de har brug for det, det er det som gør at de bliver trygge og sikere og senere gerne vil udforske verden og lege selv. De skal have lov at lege selv det de kan rumme, men når de ikke vil være selv mere, så skal man være der for dem. Det er min holdning, og derfor lyder det heller ikke for mig som om din søn er unormal, men bare at han søger den tryghed der er i at I er hos ham fordi han ikke er så stor endnu 
Anmeld