Dp syntes han spiser for lidt.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

22. februar 2012

MyLove E

Månsson skriver:

Så tror jeg da bare jeg ville lukke ørene.. Der er mange børn der spiser meget i perioden og lidt i andre perioder. Du kan jo ikke tvinge ham og hvis han ellers er aktiv og glad ja så er der jo ingen ko på isen.. Ellers må du jo be hende om at uddybe hva hun egentlig mener..

Jeg arbejder selv i en vuggestue og nogle af ungerne kan spise 3 hele + alt det lækre og andre er mere end mætte af 2 halve og en ostehaps der er bare forskel på børn

Tak for dine beroligende ord. prøver at snakke med hende i eftermiddag.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. februar 2012

L&V

Tauf skriver:

Tak for dine beroligende ord. prøver at snakke med hende i eftermiddag.

Det var i hvert fald så lidt.. Der er ikke noget der kan gøre en meri i tvivl end ens børns madvaner/vægt

Anmeld

22. februar 2012

meem

Umiddelbart synes jeg ikke han virker lille..

Min datter er 9mdr, vejer 8800 og måler 74.. Og hun ligger da indenfor normalkurven

Anmeld

22. februar 2012

Tona

Tauf skriver:

Jeg er så ked i dag. Vores Dp syntes ikke vores søn spiser så meget. Hun får det til at lyde som et stort problem. Men han tager jo fint på og virker jo til at ha det godt han er noget pyldret i løbet af dagen siger hun. Det er han også hjemme men det skyldes mest at han gerne vil ha opmærksomhed hele tiden.

Jeg ved ikke hvad jeg skal gøre. Hvordan får jeg ham til at spise mere??

Han er 9mdr vejer 9kg og måler ca 77cm.

Nu har jeg læst hele tråden og jeg må sige at for mig lyder din dreng som en helt normalt barn. Det er self. svært når man ikke har set ham, men det lyder helt normalt.

Nogle dp'ere/pædagoger er lidt vel langt fremme i skoene og det skal man springe op og falde ned på. Hvis jeg var dig ville jeg tage drengen med til læge for en sikkerheds skyld og fortælle lægen at hun siger at han ikke spiser nok og fortælle hvad han spiser. Så kan lægen måle og veje og så vil lægen også sige at han er normal vægt og højde og at han spiser komplet normalt. Så kan du sige til din dp at nu har lægen undersøgt ham og fundet frem til at alt er som det skal være. Så har du været den ansvarlige mor og samtidig lukket munden på din dp.

Mht det du skriver om at han gerne vil have opmærksomhed hele tiden, så er det min holdning at så små børn de er ikke ude efter at snøre deres forældre til at få mere opmærksomhed. Det er en gammeldags holdning efter min mening. Jeg mener at de skal have den opmærksomhed de har brug for. Og ja, i perioder kan man virkelig godt føle at de ikke kan være selv i så meget som to sekunder. Men det at man er der for dem og er hos dem når de har brug for det, det er det som gør at de bliver trygge og sikere og senere gerne vil udforske verden og lege selv. De skal have lov at lege selv det de kan rumme, men når de ikke vil være selv mere, så skal man være der for dem. Det er min holdning, og derfor lyder det heller ikke for mig som om din søn er unormal, men bare at han søger den tryghed der er i at I er hos ham fordi han ikke er så stor endnu

Anmeld

22. februar 2012

MyLove E

Amandas-mor skriver:

Nu har jeg læst hele tråden og jeg må sige at for mig lyder din dreng som en helt normalt barn. Det er self. svært når man ikke har set ham, men det lyder helt normalt.

Nogle dp'ere/pædagoger er lidt vel langt fremme i skoene og det skal man springe op og falde ned på. Hvis jeg var dig ville jeg tage drengen med til læge for en sikkerheds skyld og fortælle lægen at hun siger at han ikke spiser nok og fortælle hvad han spiser. Så kan lægen måle og veje og så vil lægen også sige at han er normal vægt og højde og at han spiser komplet normalt. Så kan du sige til din dp at nu har lægen undersøgt ham og fundet frem til at alt er som det skal være. Så har du været den ansvarlige mor og samtidig lukket munden på din dp.

Mht det du skriver om at han gerne vil have opmærksomhed hele tiden, så er det min holdning at så små børn de er ikke ude efter at snøre deres forældre til at få mere opmærksomhed. Det er en gammeldags holdning efter min mening. Jeg mener at de skal have den opmærksomhed de har brug for. Og ja, i perioder kan man virkelig godt føle at de ikke kan være selv i så meget som to sekunder. Men det at man er der for dem og er hos dem når de har brug for det, det er det som gør at de bliver trygge og sikere og senere gerne vil udforske verden og lege selv. De skal have lov at lege selv det de kan rumme, men når de ikke vil være selv mere, så skal man være der for dem. Det er min holdning, og derfor lyder det heller ikke for mig som om din søn er unormal, men bare at han søger den tryghed der er i at I er hos ham fordi han ikke er så stor endnu

Mange tak for dit svar. Jeg syntes også selv han virker normal. Men som en anden lige skrev at når det drejer sig om sit barns vægt og spise vaner, så er man meget bekymret..

Ang opmærksomheden så får han lov til at sidde selv og græde lidt nogle gange. Men vi leger også meget med ham..

Anmeld

22. februar 2012

monzemussen

Tauf skriver:

Mange tak for dine søde og beroligende ord. Men han har ikke gået der henne så længe endnu kun 14dage. Så jeg vil jo ikke starte ud med at blive "uvenner" med hende. Og hun er jo prof så man høre jo hvad de siger..

Hvornår i maj er han fra? Min søn er også maj barn. Det er vi faktisk alle sammen her hjemme:-):-)

Christian er fra d. 15 maj 2010. . en dejlig dato

Anmeld

22. februar 2012

MyLove E

monzemussen skriver:

Christian er fra d. 15 maj 2010. . en dejlig dato

Elias er fra den 13maj. så de er tæt på hinanden:-)

Anmeld

22. februar 2012

StineW79

Profilbillede for StineW79

Syntes da det lyder som en rigtig fin vægt og højde! Det var også det thea vejede da hun var den alder! 

Og jo børn ka altså godt være lidt opmærksomheds krævende! Det vokser de heldigvis fra jo mere de ka selv! Er han lige startet i dp, for så ka det jo være at han bare lige ska vende sig til et nyt sted... 

Ka så også lige fortælle at thea heller ik spiser det helt vilde når hun er andre steder end hjemme! Maks en halv rugbrød når hun er i bh osv. 

Og hvis det ka hjælpe lidt på din samvitighed så spiser børn mere i de perioder hvor de vokser og mindre når de ik gør!! Vh stine

Anmeld

22. februar 2012

MyLove E

StineW79 skriver:

Syntes da det lyder som en rigtig fin vægt og højde! Det var også det thea vejede da hun var den alder! 

Og jo børn ka altså godt være lidt opmærksomheds krævende! Det vokser de heldigvis fra jo mere de ka selv! Er han lige startet i dp, for så ka det jo være at han bare lige ska vende sig til et nyt sted... 

Ka så også lige fortælle at thea heller ik spiser det helt vilde når hun er andre steder end hjemme! Maks en halv rugbrød når hun er i bh osv. 

Og hvis det ka hjælpe lidt på din samvitighed så spiser børn mere i de perioder hvor de vokser og mindre når de ik gør!! Vh stine

Mange tak for dit svar:-) Han er hvis bare et barn der kun spiser når han er rigtig sulten...

Anmeld

22. februar 2012

StineW79

Profilbillede for StineW79
Tauf skriver:

Mange tak for dit svar:-) Han er hvis bare et barn der kun spiser når han er rigtig sulten...

Ja og man får bare heller ik noget ud af at tvinge sit barn til at spise!! Vh stine

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.