Dp syntes han spiser for lidt.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

22. februar 2012

monzemussen

Tauf skriver:

Til morgenmad får han en potion harvergrød af 1dl gryn og 2dl vand. Ved ikke hvad han får ved Dp til formiddag men til frokost spiser han næsten wn hel rugbrød. Til eftermiddag er det knækbrød og ostehaps eller yoghurt ..Og til aften får han det samme som os og så bare en børnepotion. Så har han nogle dage hvor han ikke spiser om.. Inden seng får han ca100ml mme og har nu en uge sovet igennem uden sin nat flaske..

syns da han spiser godt. kan huske da christian var i den alder, da spiste han omtrent det samme kan han lide grød??, for så skulle du måske give ham det om eftermiddagen i stedet. altså så længe han trives og har det godt, så er det fint. du kan jo ikke tvinge ham til at spise!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. februar 2012

MyLove E

monzemussen skriver:

syns da han spiser godt. kan huske da christian var i den alder, da spiste han omtrent det samme kan han lide grød??, for så skulle du måske give ham det om eftermiddagen i stedet. altså så længe han trives og har det godt, så er det fint. du kan jo ikke tvinge ham til at spise!

Vi syntes jo også selv det er fint. Men hun har sagt nogle gange nu at det ikke er meget han spiser.
Ja så blev det bare for meget for mig i dag.

Anmeld

22. februar 2012

monzemussen

Tauf skriver:

Vi syntes jo også selv det er fint. Men hun har sagt nogle gange nu at det ikke er meget han spiser.
Ja så blev det bare for meget for mig i dag.

kender det alt for godt

Christian's dagplejemor har også sagt nogle ting som lige ramte i hjertet hvor jeg også var i uenig, men alligevel selv blev bekymret.

Tror ikke du skal tage det så tungt, men lytte efter hvad du selv mener er det rigtige for dit barn

Anmeld

22. februar 2012

MyLove E

MarleneOlsen skriver:

Nu bliver jeg da bekymret hvis din dp synes det , for min søn bliver 3 år her til maj , og han vejer 13 og er lige knap og nap 90 høj .. Synes det virker som en fin vægt din har .. 

Tro endeligt ikke det er hans str hun syntes er et problem, hun syntes bare ikke han spiser nok. Men jeg kan ikke få mere i ham.

Han er han lang tynd dreng. Han ligner sin får søn er 192cm og vejer 72kg. Han spiser heller ikke så meget.

Anmeld

22. februar 2012

MyLove E

monzemussen skriver:

kender det alt for godt

Christian's dagplejemor har også sagt nogle ting som lige ramte i hjertet hvor jeg også var i uenig, men alligevel selv blev bekymret.

Tror ikke du skal tage det så tungt, men lytte efter hvad du selv mener er det rigtige for dit barn

Mange tak for dine søde og beroligende ord. Men han har ikke gået der henne så længe endnu kun 14dage. Så jeg vil jo ikke starte ud med at blive "uvenner" med hende. Og hun er jo prof så man høre jo hvad de siger..

Hvornår i maj er han fra? Min søn er også maj barn. Det er vi faktisk alle sammen her hjemme:-):-)

Anmeld

22. februar 2012

L&V

Tauf skriver:

Tro endeligt ikke det er hans str hun syntes er et problem, hun syntes bare ikke han spiser nok. Men jeg kan ikke få mere i ham.

Han er han lang tynd dreng. Han ligner sin får søn er 192cm og vejer 72kg. Han spiser heller ikke så meget.

Syntes nu os det lyder til han er en fin dreng og det er da heller ikke nemt hvis far os er en høj tynd en så må det jo være ham han ligner

Men ellers kan du jo prøve med nogle "federe" ting?? Men kan se du ikke mener det er str hun tænker på når hun siger han ikke spiser nok er det så fordi hun syntes han virker mindre aktiv og pyller (pga manglende næring) eller hvordan

Anmeld

22. februar 2012

MyLove E

Månsson skriver:

Syntes nu os det lyder til han er en fin dreng og det er da heller ikke nemt hvis far os er en høj tynd en så må det jo være ham han ligner

Men ellers kan du jo prøve med nogle "federe" ting?? Men kan se du ikke mener det er str hun tænker på når hun siger han ikke spiser nok er det så fordi hun syntes han virker mindre aktiv og pyller (pga manglende næring) eller hvordan

Ved det faktisk ikke hun syntes bare ikke det er meget han spiser..

Anmeld

22. februar 2012

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
Tauf skriver:

Mange tak for dine søde og beroligende ord. Men han har ikke gået der henne så længe endnu kun 14dage. Så jeg vil jo ikke starte ud med at blive "uvenner" med hende. Og hun er jo prof så man høre jo hvad de siger..

Hvornår i maj er han fra? Min søn er også maj barn. Det er vi faktisk alle sammen her hjemme:-):-)

hvis han kun lige er startet i dp så kan det være at han ikke spiser så meget mens han er der, fordi der jo lige er sket en forandring i hans liv. Han skal måske lige vænne sig til at gå i Dp?

Anmeld

22. februar 2012

L&V

Tauf skriver:

Ved det faktisk ikke hun syntes bare ikke det er meget han spiser..

Så tror jeg da bare jeg ville lukke ørene.. Der er mange børn der spiser meget i perioden og lidt i andre perioder. Du kan jo ikke tvinge ham og hvis han ellers er aktiv og glad ja så er der jo ingen ko på isen.. Ellers må du jo be hende om at uddybe hva hun egentlig mener..

Jeg arbejder selv i en vuggestue og nogle af ungerne kan spise 3 hele + alt det lækre og andre er mere end mætte af 2 halve og en ostehaps der er bare forskel på børn

Anmeld

22. februar 2012

Laurits'mor

Jeg synes, det lyder til at være en hel normal dags-ration for en dreng i den alder - måske endda til den gode side! (vi brugte dog vist også "godnat-havregrød" den gang).

Det lyder som om, at din dreng skal vende sig til at være i dagpleje - hvilket jo er helt normalt. Og han skal jo også vende sig til at spise sammen med andre børn og i mere larm end han er vant til. Så mon ikke nok det skal komme. Ellers må den dp gøre en indsats for at skabe ro og tryghed om ham i spise-situationen og generelt. Mon ikke bare hendes kommentarer er ment som en information og ikke en anklage?

Iørvigt vil jeg lige sige at jeg forleden dag hørte en mor fortælle at hendes barn (der er 2,5 år) vejede 10 kilo - så er din dreng jo godt med  

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.