Dilemma - familiefrokost...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

21. februar 2012

Anonym trådstarter

Nemesis skriver:

nej men så er det jo dit behov! Hvad får ungerne ud af at far er syg og dårlig af druk?? hvad får de ud af at han sover et døgn væk bagefter??

synes du skal prøve at "lade ham få sin vilje" og så på hjemturen spørge ham på hvilken måde han mener turen har plejet jeres forhold?!

Han må jo kunne svare siden han mener det er måden at gøre det på.

Sisse

Den har vi prøvet 5 gange før - han siger så bare undskyld, og det gør jeg ikke igen... da min søster blev 18 sidste år, aftalte vi at jeg tog hjem med vores søn, så kunne han blive og være med til lidt mere af festen... Vi aftalte at han ikke skulle drikke mere end at han kunne være frisk næste dag, og ikke komme for sent hjem... han tager så i byen med min bror og fætter, min far må køre vores trailer med min mands disko-udstyr hjem (vi sov hos mine forældre), og jeg må køre til fyn med mand med mega tømmermænd, dreng der synes det var træls at far ikke ville snakke med ham, og jeg var gravid i 6. måned

så tro mig, den har været prøvet mange gange før og virker ikke...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. februar 2012

Nemesis

Anonym skriver:

Den har vi prøvet 5 gange før - han siger så bare undskyld, og det gør jeg ikke igen... da min søster blev 18 sidste år, aftalte vi at jeg tog hjem med vores søn, så kunne han blive og være med til lidt mere af festen... Vi aftalte at han ikke skulle drikke mere end at han kunne være frisk næste dag, og ikke komme for sent hjem... han tager så i byen med min bror og fætter, min far må køre vores trailer med min mands disko-udstyr hjem (vi sov hos mine forældre), og jeg må køre til fyn med mand med mega tømmermænd, dreng der synes det var træls at far ikke ville snakke med ham, og jeg var gravid i 6. måned

så tro mig, den har været prøvet mange gange før og virker ikke...

Men så er problemet jo et helt andet end en familiefrokost og om parforholdet skal plejes eller ej.

Så handler det jo slet ikke om det!

Men du kan jo tage den nemme løsning og sige " vi har prøvet din løsning rigtig mange gange, uden det har været positivt, da det alligevel er mig der ser efter ungerne kan du jo være ligeglad med om de er med eller ej og min beslutning er, at de skal med"

Men tror i har brug for at ændre en hel del og tror i skal have hjælp til at få de rigtige budskaber frem til hinanden.

rigtig god familiefrokost!

:-) Sisse

Anmeld

21. februar 2012

sarahb

Anonym skriver:

Han mener så bare at jeg skal tage afsted alene med børnene, for så er han der jo ikke til at genere... han kan bare ikke forstå at man måske kan finde en mellemting, hvor man får sig en øl eller tre, og så er det det... han vil ikke rende efter børnene, og jeg må nok indrømme at jeg er lidt stædig på det punkt! vi er inviteret til en familiefrokost med børn, og man kan vel godt finde ud af det, uden at man behøves at være fuldstændig afholdsmenneske... men det er som om der kun er enten den ene eller den anden grøft at være i, i hans verden...

Så tag afsted!!!
Han er jo virkelig ikke til at rokke med...

Anmeld

21. februar 2012

Chris86

Havde det været her, ku kæresten få lov at blive hjemme! Familien er inviteret og kan han ikke opføre sig ansvarligt når børnene er med, ja så ku han blive hjemme!

Anmeld

21. februar 2012

Ellie79

Anonym skriver:

jeg har også prøvet at give udtryk for hvad jeg mener det er at pleje parforholdet - det kan han også se, og lover højt og helligt at det bliver sådan - lige indtil vi er der, og han ikke kan styre sig - om det er pres fra svoger og min fætter ved jeg ikke... jeg har fået at vide af min lilllebror at jeg bare er en sur kælling, når jeg ikke kan se det sjove i at han er plørestiv og går i seng efter 3 timer når vi nu endelig er afsted uden børn for at pleje parforholdet...

Vi er altså også tit til familie fester hvor der bliver hygget og nogle drikker, dem uden børn drikker da helt sikkert mere end dem med børn. Jeg ville simpelthen blive så vred på min bror (der er uden børn) hvis han sad og prøvede at drikke min kæreste under. Der følger ligesom et ansvar med børn - og mens de er små drikker man sig bare ikke i hegnet. Jeg synes måske også din kæreste skulle få lidt rygrad og ikke ligge under for gruppepres - han er vel en voksen mand

Og du er bestemt ikke en sur kælling, du er en kvinde der havde glædet sig til at hygge maaaaange timer med kæresten, nu I er uden børn.

Anmeld

21. februar 2012

katrine26

Anonym skriver:

Han mener så bare at jeg skal tage afsted alene med børnene, for så er han der jo ikke til at genere... han kan bare ikke forstå at man måske kan finde en mellemting, hvor man får sig en øl eller tre, og så er det det... han vil ikke rende efter børnene, og jeg må nok indrømme at jeg er lidt stædig på det punkt! vi er inviteret til en familiefrokost med børn, og man kan vel godt finde ud af det, uden at man behøves at være fuldstændig afholdsmenneske... men det er som om der kun er enten den ene eller den anden grøft at være i, i hans verden...

Og i og med han siger sådan ( så kan du BARE tage afsted uden mig vis jeg er til gene) tænker du sikker ej det kan jeg heller ik gør..

Jo det kan du faktisk godt..jeg syntes du skal give ham valg muligheden som hedder. Bliv hjemme eller tag med, med børn. Og så lad den ligge der..

Vis han vælger at blive hjemme, jamen så for du jo stadigvæk en dejlig dag med din familie og børn..

Katrine26

Anmeld

21. februar 2012

modesty

Tag børnene med og lad manden blive hjemme. Det bliver sjovest for både dig og børnene på den måde. Lad være med at være den sure mokke - tag afsted og hyg dig med dine børn. Han vil sikkert fortryde at han ikke tog med og måske få lidt stof til eftertanke. Og hvis ikke, tja, så har du hygget dig med familien og ungerne.

Anmeld

22. februar 2012

Miin'Baby'Mus

Anonym skriver:

jeg har også prøvet at give udtryk for hvad jeg mener det er at pleje parforholdet - det kan han også se, og lover højt og helligt at det bliver sådan - lige indtil vi er der, og han ikke kan styre sig - om det er pres fra svoger og min fætter ved jeg ikke... jeg har fået at vide af min lilllebror at jeg bare er en sur kælling, når jeg ikke kan se det sjove i at han er plørestiv og går i seng efter 3 timer når vi nu endelig er afsted uden børn for at pleje parforholdet...

Øhm ? Plejer i da kun forholdet den ene gang om året? 

Tror helt ærligt at hvis det var mig, ja så ville jeg lade børnene blive hjemme og så lade min mand hygge sig, du siger jo selv det ikke sker så tit at han hygger så på den måde - og så er det da lige meget om han bliver så fuld at han efter 3 timer ligger og brækker sig.

I må da kunne pleje forholdet på andre tidspunkter end lige den ene gang om året hvor du ved at han nok drikker sig fuld og har det rigtig skægt  

Anmeld

22. februar 2012

Anonym trådstarter

Norman skriver:

Øhm ? Plejer i da kun forholdet den ene gang om året? 

Tror helt ærligt at hvis det var mig, ja så ville jeg lade børnene blive hjemme og så lade min mand hygge sig, du siger jo selv det ikke sker så tit at han hygger så på den måde - og så er det da lige meget om han bliver så fuld at han efter 3 timer ligger og brækker sig.

I må da kunne pleje forholdet på andre tidspunkter end lige den ene gang om året hvor du ved at han nok drikker sig fuld og har det rigtig skægt  

Det gør vi heldigvis ikke  Men det her er en gammel tradition som var der før han kom ind i familien, og det er fordi det kun er den ene gang om året at alle bliver samlet - min fætter holder så sommerfest engang i august, hvor der er inviteret uden børn, netop med det formål at så gør det ikke så meget man bliver fuld, da der ikke er nogen børn at tage hensyn til...

Anmeld

22. februar 2012

Miin'Baby'Mus

Anonym skriver:

Det gør vi heldigvis ikke  Men det her er en gammel tradition som var der før han kom ind i familien, og det er fordi det kun er den ene gang om året at alle bliver samlet - min fætter holder så sommerfest engang i august, hvor der er inviteret uden børn, netop med det formål at så gør det ikke så meget man bliver fuld, da der ikke er nogen børn at tage hensyn til...

Nej, men altså det lyder ikke som om det er forbudt at drikke til denne familie fest  .. Kunne forstår det hvis alle syntes det var mega irriterende at det ender i at gutterne drikker.

Men hvis dine fætter, onkel, svoger osv er med på den, ja så kan jeg altså stadig ikke se hvorfor han ikke skal have lov til det. De syntes det er sjovt - hvorfor ødelægge morskaben ?  

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.