Dilemma - familiefrokost...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.430 visninger
33 svar
0 synes godt om
21. februar 2012

Anonym trådstarter

Skriver den herinde, selv om vi har børn...

Følgende er situationen:

I er inviteret til familiefrokost i maj, hvor hele familien på kvindens side samles for at ses én gang om året (det kan godt være man ses til fødselsdage udover, men der er alle aldrig til stede).

Kvinden i forholdet mener børnene (2 stk.) skal med, da det er en familiefrokost, hvor grandfætter og grandkusine også er med.

Manden mener man skal afsted uden børn, da man skal pleje parforholdet.

De sidste gange mand og kone har været inviteret til sommerfest med venner, søskende og fætre/kusiner (på konens side), har det også været for at pleje parforholdet. Dog er festen endt med at inden for max 3 timer er manden gået i seng pga. han har drukket sig plørefuld, og han har ikke været til stede resten af festen. Der snakkes druk i en kaliber der ender med man brækker sig i flere timer, for derefter at sove det næste døgn. Bliver parforholdet plejet på den måde?

Derfor er konen ikke tilhænger af at parrets børn skal blive hjemme for at parret kan pleje parforholdet, da hun ved hvordan det vil ende.

Hvad ville du gøre?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. februar 2012

An&Jo

Jeg ville starte med at snakke med min mand og fortælle ham at den slags druk simpelthen ikke er acceptabel, og hvis han vil pleje forholdet, så drikker man sig ikke i hegnet på den måde i løbet af 3 timer..

hvorfor udsætte børnene for en plørefuld farmand?? Det er endnu mere uansvarligt (i mine øjne) end at han drikker sig så hønefuld..

Jeg er vokset op med en far der ikke kunne styre sit alkoholforbrug, og nej det er ikke noget børn skal se på uanset om det foregår engang imellem eller hver dag..

men ærligt, jeg ville snakke med min kæreste, og fortælle ham at jeg slet ikke synes det er iorden at han gør som han gør..

Anmeld

21. februar 2012

Ellie79

Synes måske der skal en snak til for at afklare hvad pleje forholdet er. I mine øre lyder det som en fri aften for far hvor han kan drikke igennem og ikke tænke på børn og kæreste når han alligevel er fuld.

Jeg synes da bestemt ungerne skal med, de vil da elske at lege med de andre børn. På den anden side gad jeg ikke forklare mine børn hvorfor far er dårlig og brækker sig og ikke kan andet end at sove.

Hvad med at lade far blive hjemme hehe

Anmeld

21. februar 2012

sarahb

Enten bliver far hjemme eller børnene. Jeg ville slet ikke lade børnene opleve en forældre eller nært familiemedlem plørefuld!!

Anmeld

21. februar 2012

Anonym trådstarter

An&Jo skriver:

Jeg ville starte med at snakke med min mand og fortælle ham at den slags druk simpelthen ikke er acceptabel, og hvis han vil pleje forholdet, så drikker man sig ikke i hegnet på den måde i løbet af 3 timer..

hvorfor udsætte børnene for en plørefuld farmand?? Det er endnu mere uansvarligt (i mine øjne) end at han drikker sig så hønefuld..

Jeg er vokset op med en far der ikke kunne styre sit alkoholforbrug, og nej det er ikke noget børn skal se på uanset om det foregår engang imellem eller hver dag..

men ærligt, jeg ville snakke med min kæreste, og fortælle ham at jeg slet ikke synes det er iorden at han gør som han gør..

Vi har haft debatten før herhjemme, faktisk i starten af denne måned, hvor han ikke synes vi fik noget ud af at være til min mors 50 års fødselsdag, hvor børnene var inviteret med, da der skulle rendes efter dem hele tiden... det skal lige nævnes at det var mig der rendte, så jeg ikke fok hørt min fars tale til min mor, og heller ikke min mosters tale til min søster - det nævnte jeg for ham bagefter, men det kunne han ikke se noget problem i, han havde jo hørt det

han er overhovedet ikke en type der drikker ofte, men det er ligesom at når man så får muligheden, så skal der bare gives gas - der er ikke en mellemvej med et par øl, så man stadig kan det han siger han vil - nemlig være afsted til en fest, snakke med menneskerne omkring sig og være sammen - uden at blive pissefuld... nu er det bare ligesom at skylden bliver skudt på børnene

Anmeld

21. februar 2012

Anonym trådstarter

AnjaB skriver:

Synes måske der skal en snak til for at afklare hvad pleje forholdet er. I mine øre lyder det som en fri aften for far hvor han kan drikke igennem og ikke tænke på børn og kæreste når han alligevel er fuld.

Jeg synes da bestemt ungerne skal med, de vil da elske at lege med de andre børn. På den anden side gad jeg ikke forklare mine børn hvorfor far er dårlig og brækker sig og ikke kan andet end at sove.

Hvad med at lade far blive hjemme hehe

jeg har også prøvet at give udtryk for hvad jeg mener det er at pleje parforholdet - det kan han også se, og lover højt og helligt at det bliver sådan - lige indtil vi er der, og han ikke kan styre sig - om det er pres fra svoger og min fætter ved jeg ikke... jeg har fået at vide af min lilllebror at jeg bare er en sur kælling, når jeg ikke kan se det sjove i at han er plørestiv og går i seng efter 3 timer når vi nu endelig er afsted uden børn for at pleje parforholdet...

Anmeld

21. februar 2012

Anonym trådstarter

sarahb skriver:

Enten bliver far hjemme eller børnene. Jeg ville slet ikke lade børnene opleve en forældre eller nært familiemedlem plørefuld!!

Han mener så bare at jeg skal tage afsted alene med børnene, for så er han der jo ikke til at genere... han kan bare ikke forstå at man måske kan finde en mellemting, hvor man får sig en øl eller tre, og så er det det... han vil ikke rende efter børnene, og jeg må nok indrømme at jeg er lidt stædig på det punkt! vi er inviteret til en familiefrokost med børn, og man kan vel godt finde ud af det, uden at man behøves at være fuldstændig afholdsmenneske... men det er som om der kun er enten den ene eller den anden grøft at være i, i hans verden...

Anmeld

21. februar 2012

Nemesis

ville ikke tage børnene med, for en forælder der så stangvissen er ikke for børn.

At det så heller ikke vil være en tur der plejer parforholdet er jo en anden ting!

Sisse

Anmeld

21. februar 2012

Anonym trådstarter

Nemesis skriver:

ville ikke tage børnene med, for en forælder der så stangvissen er ikke for børn.

At det så heller ikke vil være en tur der plejer parforholdet er jo en anden ting!

Sisse

Så er det jeg bare har en holdning der siger at hvis man ikke kan pleje parforholdet fordi han drikker sig æskestiv, så kan man jo lige så godt lade være med at pleje parforholdet, og så børnene får noget ud af det... jeg har nok vænnet mig til at man ikke får spist så meget som man plejer, og at man ikke kan sidde på sin flade i 3 timer og køre mad indenbords... det mener han bare er hans ret - og at det er børnene der forhindrer ham i det - men det er jo ikke kun mig der har været ene om at træffe den beslutning det er at få børn!

Anmeld

21. februar 2012

Nemesis

Anonym skriver:

Så er det jeg bare har en holdning der siger at hvis man ikke kan pleje parforholdet fordi han drikker sig æskestiv, så kan man jo lige så godt lade være med at pleje parforholdet, og så børnene får noget ud af det... jeg har nok vænnet mig til at man ikke får spist så meget som man plejer, og at man ikke kan sidde på sin flade i 3 timer og køre mad indenbords... det mener han bare er hans ret - og at det er børnene der forhindrer ham i det - men det er jo ikke kun mig der har været ene om at træffe den beslutning det er at få børn!

nej men så er det jo dit behov! Hvad får ungerne ud af at far er syg og dårlig af druk?? hvad får de ud af at han sover et døgn væk bagefter??

synes du skal prøve at "lade ham få sin vilje" og så på hjemturen spørge ham på hvilken måde han mener turen har plejet jeres forhold?!

Han må jo kunne svare siden han mener det er måden at gøre det på.

Sisse

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.