Anonym skriver:
Jeg forstår simpelthen ikke at der er nogen der gerne må sættes igang før tid og andre må ikke!!
Det her er slet ikke relevant for mig selv, for jeg er ikke så langt henne at jeg er blevet træt af at være gravid endnu..
Men helt ærligt, så kan jeg godt væmmes over at nogen bare skal sætte sig til at tude overfor diverse læger og så får de en igangsættelse før tid, og det er på trods af at de INTET fejler (og ja jeg har kendskab til en der lige hr gjort netop dette, og derfor har fået lov til at blive sat igang 38+, og hun havde absolut INGEN gener, hun er bare god til at tale sin sag, og har gjort det HVER GANG, hun har skullet føde), der er ingen fare for barnet ved at blive inde i længere tid, og heller ikke for moderen, så jeg forstår det simpelthen ikke..
Derimod sidder der flere og flere derude som faktisk godt kunne bruge den igangsættelse for ikke at gå psykisk ned, eller fordi de er så besværet af det ene og det andet at de knap kan bevæge sig, men de må tålmodig vente??
Jeg forstår virkelig ikke den prioritering der er nogen steder.. Men måske skal alle bare være bedre til at bryde sammen og virkelig tale deres sag??
Jeg går ind for at babyerne skal blive i maven så længe det er muligt, og at fødslen skal gå igang af sig selv, og det gjorde min også sidst, og også før tid, men man forbereder sig vel mentalt på at man faktisk godt kan gå over tid?? det gør jeg da ihvertfald selv..
Hvad mener i om at nogen bare sættes igang for et godt ord, og andre virkelig må pines igennem de sidste uger??
kunne ikke være meget mere enig... syntes også det er latterligt!!
Kender også til en der blev sat i gang før tid... årsagen var så vidt jeg har forstået at hun havde det dårligt psykisk med at være gravid til sidst?! ikke kunne overskue det længere... øhh... men ingen fysiske gener!! og hånden på hjertet har jeg en anelse om at de problemer knægten har nu, kan være pga. han ikke var klar på det tidspunkt...
men det er jo kun en anelse, ingen kan vide det med sikkerhed...
Jeg er selv en af dem der godt kunne have brugt en igangsættelse før tid... pga. bækkenløsning, men har ikke selv foreslået det på noget tidspunkt!! men døjer stadig med problemer efter det, så set i bakspejlet havde det nok været smart... men altså, syntes det er noget pjat at der er så mange der bliver sat igang før tid, pga. de ikke lige orker mere
lige til slut: 1.barn blev sat igang 13dg over tid, pga. de var nervøse for om barnet evt. havde taget skade af røg indåndet ved en brand få dage før, slevom det var blevet målt til ikke at skulle være noget... værste fødsel
2.barn blev sat igang på 14.dagen
3. barn gik i gang selv ved at vandet gik om natten ml. dag 13 og 14... havde tid til igangsættelse dagen efter
Så har trods masser af gener, både med ødemer og bækken, gået næsten tiden ud alle tre gange
Qnuz