JeNoVa skriver:
Min ene lille datter har til stadighed store problemer med at sove og forblive sovende. Denne problematik har jeg mange gange omtalt foran hende, og da hun jo ikke er særlig gammel, har jeg ikke troet, at hun ville forstå.
Nu har jeg lige læst i en artikel, at det kan være min egen omtale af hendes søvnproblemer, der fastholder hende i dette problem. Jeg tænker, om der er andre, der også omtaler deres børns problemer foran børnene.
nej aldrig, vi tager snakken når han er kommet i seng...
Vi har ikke problemer med det at sove, da han er en lille kronisk træt dreng.
Men han's andet problem har vi aldrig snakket omkring, når han er i nærheden... Det er han langt fra stor nok til at forstå endnu.
Syntes ikke man skal delagtige gøre den størrelse i deres egne problmer - som de ikke selv er i stand til at gøre noget ved.
Han ved at han skal drikke sit aff pulver hver aften, da han ved/mærker/oplever hvad der sker når han ikke gør. At han så næste morgen på potten sidder lilla i ansigt og bare ikke kan komme af med det. Så han ved hvad konsikvensen er ved ikke at drikke det.
Men at begynde at forklare ham hvad mangel på mad/drikke gør ved hans krop, så han er nød til at spise - vil slet ikke have nogen effekt på ham, da han ikke kan forstå/forholde sig til det. At bruge det som våben mod ham for evt at få ham til at spise, ville aldrig være fair.
Anmeld