Taler du om dit barns problemer foran dit barn?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

21. februar 2012

JeNoVa

Puslingen skriver:

Tillade mig lige at svare.
Har i overvejet om det er fordi hun bliver overstimuleret i sin hverdag og derfor har svært ved at bearbejde indtrykkende når hun så sover.

Min søn er meget sensetiv og han sover stadig ikke igennem-langt fra og han er 20 mdr.
Hans søvn er enormt præget af dagen som er gået og de ting der er sket. Han vågner også og bare skriger og har altid gjort det.
Vi skærmer ham og respekter de grænser han har og det har hjulpet en del på søvnen.

Og et barn kan sagtens være utrygt selvom det ligger mellem mor og far.

Jo, jeg har overvejet det. Men hvordan stimulerer man mindre, hvis hun er hjemme i vante omgivelser en hel dag? Det er langt fra hver dag, hun kommer nogen steder, og det er tæt på de samme rutiner hver dag.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. februar 2012

2721

JeNoVa skriver:

Jo, jeg har overvejet det. Men hvordan stimulerer man mindre, hvis hun er hjemme i vante omgivelser en hel dag? Det er langt fra hver dag, hun kommer nogen steder, og det er tæt på de samme rutiner hver dag.

Jamen, det er jo alt fra tv, musik, de aktiviteter hun deltager i hjemme, nyt legetøj, skiftende omsorgsperson, med det mener jeg det skift der er hvor du og din mand kommer hjem og tager over for jeres barnepige, de tider skifter måske også?
Gæster, nyt bestik, ja det er meget små ting der kan gøre det. Ihvertfald herhjemme.

Anmeld

22. februar 2012

JeNoVa

Puslingen skriver:

Jamen, det er jo alt fra tv, musik, de aktiviteter hun deltager i hjemme, nyt legetøj, skiftende omsorgsperson, med det mener jeg det skift der er hvor du og din mand kommer hjem og tager over for jeres barnepige, de tider skifter måske også?
Gæster, nyt bestik, ja det er meget små ting der kan gøre det. Ihvertfald herhjemme.

Så er der desværre nok mange små skift i hendes hverdag, der kan overstimulere. Jeg ved bare ikke, hvad jeg kan gøre ved det på nuværende tidspunkt, men med tiden kommer der forhåbentlig lidt mere ro på.

Tak for dine indlæg!

Anmeld

22. februar 2012

Rikke, Liam & Linus

Talbutikken skriver:

Øv så, ja så er gode råd jo dyre  Min søn fik også melatonin en overgang men det havde slet ingen virkning på ham.

Ja, jeg kan se at din søn har ADHD. Det er heller ikke Liams problem. Det eneste tidspunkt han er hyper er når han hetop ikke har sovet...hehe.

Anmeld

22. februar 2012

Tulle28

JeNoVa skriver:

Jeg siger ikke, at min datter skal have en udredning. Jeg mente, at man tages mere alvorligt i Danmark, og der er mere erfaring og flere eksperter at trække på. Jeg ved i øvrigt ikke meget mere, end jeg læser her på baby.dk, og her har jeg nogle gange læst, at børn med lignende problemer er blevet tilbudt udredning.

Det er i øvrigt ikke bare en periode, at hun ikke vil sove. Hun har aldrig villet sove, siden hun var nærmest nyfødt. Allerede da hun kun var få uger gammel, ville hun ikke sove mere end få timer i døgnet og græd resten. Hun vågner stadig 12-15 gange hver nat og skriger, og vi ved ikke hvorfor. Det kan ikke være utryghed, da hun også reagerer sådan, hvis hun ligger imellem os i dobbeltsengen. Måske kan du fortælle mig, om det er normalt?

Det var ikke ment for at støde dig, det var blot ordet udredning jeg syntes lød lidt drastisk:-) Nej hvis jeg havde de vises sten vedr. babyer og søvn, så ville jeg være rig:-) Har I fået tjekket ører? Tjekket der ikke sidder noget i klemme nogen steder hos en kiropraktor? Nogen børn er jo bare mere sensitive, og det kan jo også være tilfældet hos jer.

Anmeld

23. februar 2012

JeNoVa

Tulle28 skriver:

Det var ikke ment for at støde dig, det var blot ordet udredning jeg syntes lød lidt drastisk:-) Nej hvis jeg havde de vises sten vedr. babyer og søvn, så ville jeg være rig:-) Har I fået tjekket ører? Tjekket der ikke sidder noget i klemme nogen steder hos en kiropraktor? Nogen børn er jo bare mere sensitive, og det kan jo også være tilfældet hos jer.

Børnelægen mener ikke, at det er nødvendigt at få tjekket ører, da hendes høretest ugen efter fødslen var fin. Jeg ved ikke, om der kan være sket noget siden. Kiropraktor har vi også gået til, og han konstaterede lidt spændinger i den ene side af nakken. Efter seks konsultationer skete der ikke nævneværdige fremskridt, og vi droppede det. Det var ellers pænt af ham, at han gjorde det gratis, fordi han bare holder af børn. Det er meget muligt, at hun "bare" er sensitiv, men jeg er ikke helt klar over, hvordan jeg skal gribe det an, og hvad jeg skal gøre anderledes.

Anmeld

23. februar 2012

Mor til Frederic og Freya

JeNoVa skriver:

Min ene lille datter har til stadighed store problemer med at sove og forblive sovende. Denne problematik har jeg mange gange omtalt foran hende, og da hun jo ikke er særlig gammel, har jeg ikke troet, at hun ville forstå.

Nu har jeg lige læst i en artikel, at det kan være min egen omtale af hendes søvnproblemer, der fastholder hende i dette problem. Jeg tænker, om der er andre, der også omtaler deres børns problemer foran børnene.

nej aldrig, vi tager snakken når han er kommet i seng...

Vi har ikke problemer med det at sove, da han er en lille kronisk træt dreng. 

Men han's andet problem har vi aldrig snakket omkring, når han er i nærheden... Det er han langt fra stor nok til at forstå endnu.

Syntes ikke man skal delagtige gøre den størrelse i deres egne problmer - som de ikke selv er i stand til at gøre noget ved.

Han ved at han skal drikke sit aff pulver hver aften, da han ved/mærker/oplever hvad der sker når han ikke gør. At han så næste morgen på potten sidder lilla i ansigt og bare ikke kan komme af med det. Så han ved hvad konsikvensen er ved ikke at drikke det. 

Men at begynde at forklare ham hvad mangel på mad/drikke gør ved hans krop, så han er nød til at spise - vil slet ikke have nogen effekt på ham, da han ikke kan forstå/forholde sig til det. At bruge det som våben mod ham for evt at få ham til at spise, ville aldrig være fair.

Anmeld

23. februar 2012

Tulle28

JeNoVa skriver:

Børnelægen mener ikke, at det er nødvendigt at få tjekket ører, da hendes høretest ugen efter fødslen var fin. Jeg ved ikke, om der kan være sket noget siden. Kiropraktor har vi også gået til, og han konstaterede lidt spændinger i den ene side af nakken. Efter seks konsultationer skete der ikke nævneværdige fremskridt, og vi droppede det. Det var ellers pænt af ham, at han gjorde det gratis, fordi han bare holder af børn. Det er meget muligt, at hun "bare" er sensitiv, men jeg er ikke helt klar over, hvordan jeg skal gribe det an, og hvad jeg skal gøre anderledes.

Så ville jeg nok skynde mig at få tjekket hendes ører, hvis jeg var dig. At hendes hørelse var fin efter fødslen betyder ikke at der kan være komme væske i mellemøret sidenhen. Min datter er ørebarn og havde også et halvt års tid hvor hun vågnede hver halve time aftenen og natten igennem. Hn fik dræn da hun var 10 mdr. og det hjalp gevaldigt. I DK skal man ikke have en henvisning til en ørelæge, der kan man bestille tid direkte.

Anmeld

23. februar 2012

JeNoVa

Tulle28 skriver:

Så ville jeg nok skynde mig at få tjekket hendes ører, hvis jeg var dig. At hendes hørelse var fin efter fødslen betyder ikke at der kan være komme væske i mellemøret sidenhen. Min datter er ørebarn og havde også et halvt års tid hvor hun vågnede hver halve time aftenen og natten igennem. Hn fik dræn da hun var 10 mdr. og det hjalp gevaldigt. I DK skal man ikke have en henvisning til en ørelæge, der kan man bestille tid direkte.

Jeg bliver helt bange, for hvad nu HVIS hun virkelig HAR ondt i ørene. Så har hun lidt i snart et år, fordi børnelægen ikke mener, at det er det, der er galt. Han vil ihvertfald ikke henvise, og jeg ved ikke, om jeg bare kan bestille tid direkte, men ellers må jeg jo bare betale.

Anmeld

23. februar 2012

Stéphanie

JeNoVa skriver:

Min ene lille datter har til stadighed store problemer med at sove og forblive sovende. Denne problematik har jeg mange gange omtalt foran hende, og da hun jo ikke er særlig gammel, har jeg ikke troet, at hun ville forstå.

Nu har jeg lige læst i en artikel, at det kan være min egen omtale af hendes søvnproblemer, der fastholder hende i dette problem. Jeg tænker, om der er andre, der også omtaler deres børns problemer foran børnene.

Nej det gør jeg aldrig, min mor gjorde det da jeg var barn og kan huske hvor ked jeg blev. Så det vil jeg ikke gøre ved mine børn.

Men hvis jeg snakker med andre om det, sørger jeg for at børnene enten ikke er til stede eller sover rigtig tungt og at vi sidder i et andet rum 

Men spændende debat

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.