Taler du om dit barns problemer foran dit barn?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

21. februar 2012

modesty

Rikke&Liam skriver:

Det får han allerede. Den lægeordinerede af slagsen. Men det virker kun 5-6 timer.

OK 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. februar 2012

Talbutikken

Rikke&Liam skriver:

Det får han allerede. Den lægeordinerede af slagsen. Men det virker kun 5-6 timer.

Bare en tanke, kunne en kombination af melatonin og en kugledyne være en mulig løsning ?

Anmeld

21. februar 2012

Rikke, Liam & Linus

Talbutikken skriver:

Bare en tanke, kunne en kombination af melatonin og en kugledyne være en mulig løsning ?

Han har som sådan ikke uro i kroppen. Bare svært ved at sove længere tid ad gangen. Vi har forsøgt med kugledyne, den kunne han slet ikke sove med.

Anmeld

21. februar 2012

Talbutikken

Rikke&Liam skriver:

Han har som sådan ikke uro i kroppen. Bare svært ved at sove længere tid ad gangen. Vi har forsøgt med kugledyne, den kunne han slet ikke sove med.

Øv så, ja så er gode råd jo dyre  Min søn fik også melatonin en overgang men det havde slet ingen virkning på ham.

Anmeld

21. februar 2012

Tulle28

JeNoVa skriver:

Jeg kender alt til ikke at få sovet. Min datter er snart et år, og det kan tælles på en hånd, hvor mange gange jeg har fået fem timers søvn i et stræk. Dette, kombineret med en 40 timers arbejdsuge siden de var 4 måneder gamle og to andre små børn at se til, kan virkelig få mig til at miste modet til tider. Dog ser jeg frem til at flytte tilbage til Danmark (mine børn er født i udlandet), for der bliver den slags problemer taget mere alvorligt, og man får tilbudt udredning. Her sagde børnelægen bare, at han aldrig før har hørt om et barn, der ikke ville sove. Så var der bare ligesom ikke mere at gøre ved det.

Jeg kan ikke lade være med at reagere når du skriver udredning - det lyder godt nok meget drastisk med et barn på 1 år? Tror det er mere reglen end undtagelsen at så små børn ikke sover - sådan er det ihvertfald med langt størstedelen af de børn vi har i omgangskredsen. Nogle få sover igennem og har gjort det siden de var små. Min egen datter på 2 sover igennem 4 ud af 7 dage, men det er noget helt nyt. I perioder sover hun dårligt og uroligt, typisk når hun er igang med et udviklingsspring eller hvis der har været for meget knald på i løbet af dagen.

Anmeld

21. februar 2012

Tulle28

Og svar på dit egentlige spørgsmål: ja, det hænder, det må jeg nok indrømme. Jeg kan selv huske hvordan jeg som barn overhørte mine forældre tale om mig, og det var forfærdeligt. Så det er noget jeg har in mente og noget min kæreste og jeg har talt om.

Anmeld

21. februar 2012

Maria-s

Meget flov må jeg faktisk indrømme at det har jeg ikke tænkt over før..... Han er lige blevet 11 måneder min elskede dreng. Men jo vi har da snakket (meget?) omkring at vi har problemer med hans søvn og at han er en dreng med temperament med egne stærke meninger. Men nu også hvor elskelig han er og en chamør af største karat

Men det er da noget jeg vil tænke over fremover!

Anmeld

21. februar 2012

JeNoVa

Tulle28 skriver:

Jeg kan ikke lade være med at reagere når du skriver udredning - det lyder godt nok meget drastisk med et barn på 1 år? Tror det er mere reglen end undtagelsen at så små børn ikke sover - sådan er det ihvertfald med langt størstedelen af de børn vi har i omgangskredsen. Nogle få sover igennem og har gjort det siden de var små. Min egen datter på 2 sover igennem 4 ud af 7 dage, men det er noget helt nyt. I perioder sover hun dårligt og uroligt, typisk når hun er igang med et udviklingsspring eller hvis der har været for meget knald på i løbet af dagen.

Jeg siger ikke, at min datter skal have en udredning. Jeg mente, at man tages mere alvorligt i Danmark, og der er mere erfaring og flere eksperter at trække på. Jeg ved i øvrigt ikke meget mere, end jeg læser her på baby.dk, og her har jeg nogle gange læst, at børn med lignende problemer er blevet tilbudt udredning.

Det er i øvrigt ikke bare en periode, at hun ikke vil sove. Hun har aldrig villet sove, siden hun var nærmest nyfødt. Allerede da hun kun var få uger gammel, ville hun ikke sove mere end få timer i døgnet og græd resten. Hun vågner stadig 12-15 gange hver nat og skriger, og vi ved ikke hvorfor. Det kan ikke være utryghed, da hun også reagerer sådan, hvis hun ligger imellem os i dobbeltsengen. Måske kan du fortælle mig, om det er normalt?

Anmeld

21. februar 2012

2721

JeNoVa skriver:

Jeg siger ikke, at min datter skal have en udredning. Jeg mente, at man tages mere alvorligt i Danmark, og der er mere erfaring og flere eksperter at trække på. Jeg ved i øvrigt ikke meget mere, end jeg læser her på baby.dk, og her har jeg nogle gange læst, at børn med lignende problemer er blevet tilbudt udredning.

Det er i øvrigt ikke bare en periode, at hun ikke vil sove. Hun har aldrig villet sove, siden hun var nærmest nyfødt. Allerede da hun kun var få uger gammel, ville hun ikke sove mere end få timer i døgnet og græd resten. Hun vågner stadig 12-15 gange hver nat og skriger, og vi ved ikke hvorfor. Det kan ikke være utryghed, da hun også reagerer sådan, hvis hun ligger imellem os i dobbeltsengen. Måske kan du fortælle mig, om det er normalt?

Tillade mig lige at svare.
Har i overvejet om det er fordi hun bliver overstimuleret i sin hverdag og derfor har svært ved at bearbejde indtrykkende når hun så sover.

Min søn er meget sensetiv og han sover stadig ikke igennem-langt fra og han er 20 mdr.
Hans søvn er enormt præget af dagen som er gået og de ting der er sket. Han vågner også og bare skriger og har altid gjort det.
Vi skærmer ham og respekter de grænser han har og det har hjulpet en del på søvnen.

Og et barn kan sagtens være utrygt selvom det ligger mellem mor og far.

Anmeld

21. februar 2012

MyLittleBaby

Min datter er begyndt at stamme lidt. Men jeg snakker ikke om det når hun er i nærheden, for jeg ved jo ikke hvordan hun vil tage det. Altså, om hun bliver sur eller ked af det på en måde, for jeg er sikker på at hun opfanger det.

Det har jeg altid tænkt meget over 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.