Tulle28 skriver:
Jeg kan ikke lade være med at reagere når du skriver udredning - det lyder godt nok meget drastisk med et barn på 1 år? Tror det er mere reglen end undtagelsen at så små børn ikke sover - sådan er det ihvertfald med langt størstedelen af de børn vi har i omgangskredsen. Nogle få sover igennem og har gjort det siden de var små. Min egen datter på 2 sover igennem 4 ud af 7 dage, men det er noget helt nyt. I perioder sover hun dårligt og uroligt, typisk når hun er igang med et udviklingsspring eller hvis der har været for meget knald på i løbet af dagen.
Jeg siger ikke, at min datter skal have en udredning. Jeg mente, at man tages mere alvorligt i Danmark, og der er mere erfaring og flere eksperter at trække på. Jeg ved i øvrigt ikke meget mere, end jeg læser her på baby.dk, og her har jeg nogle gange læst, at børn med lignende problemer er blevet tilbudt udredning.
Det er i øvrigt ikke bare en periode, at hun ikke vil sove. Hun har aldrig villet sove, siden hun var nærmest nyfødt. Allerede da hun kun var få uger gammel, ville hun ikke sove mere end få timer i døgnet og græd resten. Hun vågner stadig 12-15 gange hver nat og skriger, og vi ved ikke hvorfor. Det kan ikke være utryghed, da hun også reagerer sådan, hvis hun ligger imellem os i dobbeltsengen. Måske kan du fortælle mig, om det er normalt?
Anmeld