Vi er intresseret i at købe hus men...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

20. februar 2012

kirsti

Udover husets pris skal i lægge ca 30.000-40.000 oveni til omkostninger i forbindelse med køb skøde, ejerskifteforsikring osv. 

Umiddelbart lyder det som om i har lige lidt nok. Der er jo også udgifter når man ejer som man ik har som lejer. Renovation, forsikring, skat, vedligeholdelse osv. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. februar 2012

L&V

Anonym skriver:

Hvad er det nu lig bankerne kræver?

Det hus vi har se på nettet koster 795.000kr

40.000kr i udbetaling.

Vi har 50.000kr til at ligge på en opsparing men skylder banken 17.000kr det vil sig 7.000kr hvis vi bruger de 10.000kr fra opsparingen.

Jeg er studerne med forsøger SU.

Kæresten er inde ved forsvaret og fortsætter han tjener han mellem 16-20.000kr før skat + tillæg.

Ellers søger han arbejde som tømre.

Men kan det virkelig passe at vi ikk kan få et hus pga mig?

Da vi købte/ min mand købte var jeg ikke som sådan en del af det da jeg også læste og ikke var så gammel og han ku købe til lidt over en mil alene så det burde umidlbart ikke være noget problem. Men med krisen og alt det der kan det da godt ske det er noget andet

Anmeld

20. februar 2012

Anonym trådstarter

Der er vidst stor forskel kan jeg høre..

Anmeld

20. februar 2012

Chevro

Skriver lige uden at læse de andres svar :

- men uden børn skal man have 9.000,- kr til sig selv at leve for, når alle udgifter er betalt. 1 barn skal man have 12.000,- og 2 børn 16.000,- efter de nye låneregler. Det kan nemt ske man kan låne hvis man har mindre, afhænger af banken og kreditforeningen, men også hvor meget man har at ligge i huset i udbetaling osv, jo mere man har des nemmere er det.

Vi har et vennepar som lige har bygget nyt hus, og de skulle have 16.000,- når alle udgifter er betalt, til at leve for.

Anmeld

20. februar 2012

kirsti

Skriver lige uden at læse de andres svar :

- men uden børn skal man have 9.000,- kr til sig selv at leve for, når alle udgifter er betalt. 1 barn skal man have 12.000,- og 2 børn 16.000,- efter de nye låneregler. Det kan nemt ske man kan låne hvis man har mindre, afhænger af banken og kreditforeningen, men også hvor meget man har at ligge i huset i udbetaling osv, jo mere man har des nemmere er det.

Vi har et vennepar som lige har bygget nyt hus, og de skulle have 16.000,- når alle udgifter er betalt, til at leve for.

Vi købte i efteråret. Vi er 2 voksne og 1 barn og har 8500 når alt er betalt men vi havde heller ik fået lov at låne hvis vi havde haft mindre.  Vi skulle låne til alt, både huslånet, udbetaling, og udgifter til flytning (forsikring skøde osv) og så fik vi lov at låne 15.000 til at ligge nyt gulv i hele huset

Anmeld

20. februar 2012

Anonym trådstarter

Men vi har jo til udbetalingen det er kun "resten" der mangler

Også gælden som vi afbetaler med 2000kr hver mdr.

Anmeld

20. februar 2012

gonefishing

Anonym skriver:

Hvad er det nu lig bankerne kræver?

Det hus vi har se på nettet koster 795.000kr

40.000kr i udbetaling.

Vi har 50.000kr til at ligge på en opsparing men skylder banken 17.000kr det vil sig 7.000kr hvis vi bruger de 10.000kr fra opsparingen.

Jeg er studerne med forsøger SU.

Kæresten er inde ved forsvaret og fortsætter han tjener han mellem 16-20.000kr før skat + tillæg.

Ellers søger han arbejde som tømre.

Men kan det virkelig passe at vi ikk kan få et hus pga mig?

Der er MEGET forskel på hvem du taler med i banken, hvis det ikke kan lade sig gøre, så skift rådgiver /afd og prøv igen.

Herhjemme sidder vi i en leje lejlighed til 8500kr pr mrd, vi har set et hus hvor vi vil sidde for 7000kr alt ialt med ejendomsskat, lån, osv osv. Men min mands rådgiver sagde "nej", på trods af han selv sidder højt i en anden bank og vi har to indkomster. 

Men vi skifter rådgiver for alle andre vi har talt med, siger ja selvfølgelig det ville kun gøre jer godt.

Så prøv en anden.

Anmeld

20. februar 2012

Anonym trådstarter

Flodkilling skriver:

Der er MEGET forskel på hvem du taler med i banken, hvis det ikke kan lade sig gøre, så skift rådgiver /afd og prøv igen.

Herhjemme sidder vi i en leje lejlighed til 8500kr pr mrd, vi har set et hus hvor vi vil sidde for 7000kr alt ialt med ejendomsskat, lån, osv osv. Men min mands rådgiver sagde "nej", på trods af han selv sidder højt i en anden bank og vi har to indkomster. 

Men vi skifter rådgiver for alle andre vi har talt med, siger ja selvfølgelig det ville kun gøre jer godt.

Så prøv en anden.

Vi kommer også til at sidde med en husleje på 1000-2000kr mere bare for at få noget større også på 1 plan.

Men hvis de siger nej på onsdag vil jeg forhøre mig i andre banker.

Synes der er mange som har nogenlunde samme økonomi som sidder i hus.

Anmeld

20. februar 2012

kirsti

Anonym skriver:

Men vi har jo til udbetalingen det er kun "resten" der mangler

Også gælden som vi afbetaler med 2000kr hver mdr.

Det er ik det lille lån der vil gøre udslaget, måske smider de det ind under huslånet. 

I nykredit ville de kun låne os 700.000 men vores egen bank fik vi lov til 1,125.000 så som andre skriver er der meget stor forskel. 

Anmeld

20. februar 2012

Anonym trådstarter

kirsti skriver:

Det er ik det lille lån der vil gøre udslaget, måske smider de det ind under huslånet. 

I nykredit ville de kun låne os 700.000 men vores egen bank fik vi lov til 1,125.000 så som andre skriver er der meget stor forskel. 

Kender det fra mine forældre.

Men siger vores nuværende bank nej vil jeg også rundt og høre for kan ikk forstille mig at det er så umuligt.

Vi har jo begge en indkomst og lever endnu.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.