Vi er intresseret i at købe hus men...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.254 visninger
38 svar
0 synes godt om
20. februar 2012

Anonym trådstarter

Hvad er det nu lig bankerne kræver?

Det hus vi har se på nettet koster 795.000kr

40.000kr i udbetaling.

Vi har 50.000kr til at ligge på en opsparing men skylder banken 17.000kr det vil sig 7.000kr hvis vi bruger de 10.000kr fra opsparingen.

Jeg er studerne med forsøger SU.

Kæresten er inde ved forsvaret og fortsætter han tjener han mellem 16-20.000kr før skat + tillæg.

Ellers søger han arbejde som tømre.

Men kan det virkelig passe at vi ikk kan få et hus pga mig?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. februar 2012

FamilenStorm

Anonym skriver:

40.000kr i udbetaling.

Vi har 50.000kr til at ligge på en opsparing men skylder banken 17.000kr det vil sig 7.000kr hvis vi bruger de 10.000kr fra opsparingen.

Kæresten er inde ved forsvaret og fortsætter han tjener han mellem 16-20.000kr før skat + tillæg.

I den prisklasse burde i altså godt..

Vi har kunne købe hus..

Vi har barn, jeg er på SU + har arbejde ved siden af (ca 10.000kr udbetalt i alt), og han er selvstændig tømmer med ca. 16. udbetalt..

Og vi kunne altså låne meget mere...

Anmeld

20. februar 2012

baby012

Anonym skriver:

40.000kr i udbetaling.

jeg synes du skal tage en snak med banken om det man kan godt få et lån selvom at man er på su.. men syns i skulle sætte jer ned og snakke tallene igennem, og så få et møde med en bankrådgiver.. 

Anmeld

20. februar 2012

Anonym trådstarter

FamilenStorm skriver:

I den prisklasse burde i altså godt..

Vi har kunne købe hus..

Vi har barn, jeg er på SU + har arbejde ved siden af (ca 10.000kr udbetalt i alt), og han er selvstændig tømmer med ca. 16. udbetalt..

Og vi kunne altså låne meget mere...

Nu ringede fri rundt til de forskellige i farten og nykredit sag at vi måtte igen når jeg var uddannet eller havde et job.

Brf ville først sige noget når vi var sikker på kærestens indtægt.

Nu skal jeg til møde i banken på onsdag alene og er DØD nervøs for at få et nej fordi de andre siger nej.

Huset vil koste 4,138kr Netto.

Vi giver 5242kr + fjernvarme og el i husleje. Og når vi er gælds fri som vi så snart ville være hvis det kan løses sådan vil vi have 2000kr mere til rådighed.

Vi vil selvfølgelig have mindre til udbetaling hvis vi skal betale hele vores lån på en gang for at det er muligt at købe hus.

Anmeld

20. februar 2012

FamilenStorm

gravid20 skriver:

jeg synes du skal tage en snak med banken om det man kan godt få et lån selvom at man er på su.. men syns i skulle sætte jer ned og snakke tallene igennem, og så få et møde med en bankrådgiver.. 

Bankerne er også forskellige...

Vi endte med at skifte bank inden vi købte hus, da vores oprindelige bank ikke ville låne os det vi mente vi kunne...

Anmeld

20. februar 2012

Anonym trådstarter

Vi har Danske Bank og synes ikk de er så nemme..

Anmeld

20. februar 2012

FamilenStorm

Anonym skriver:

Nu ringede fri rundt til de forskellige i farten og nykredit sag at vi måtte igen når jeg var uddannet eller havde et job.

Brf ville først sige noget når vi var sikker på kærestens indtægt.

Nu skal jeg til møde i banken på onsdag alene og er DØD nervøs for at få et nej fordi de andre siger nej.

Huset vil koste 4,138kr Netto.

Vi giver 5242kr + fjernvarme og el i husleje. Og når vi er gælds fri som vi så snart ville være hvis det kan løses sådan vil vi have 2000kr mere til rådighed.

Vi vil selvfølgelig have mindre til udbetaling hvis vi skal betale hele vores lån på en gang for at det er muligt at købe hus.

Vi havde også et mindre billån, små 10.000 tror jeg.. Men det regnede vi bare samme med i det samlede boliglån, for der vil jo altid også komme lidt udgifter i forbindelse med flytningen..

Vi lånte også til udbetalingen.. Men start i jeres egen bank, så ved du lidt om hvad i har at gøre med.. Ellers kan du også inde på nykredits hjemmeside mener jeg det er (ellers kan du med garenti google dig frem til det) men der kan du taste jeres indkomst og udgifter ind, og så kommer den med et ca udspil hvad i kan låne.. Den passede meget godt på vores..

Anmeld

20. februar 2012

Anonym trådstarter

FamilenStorm skriver:

Vi havde også et mindre billån, små 10.000 tror jeg.. Men det regnede vi bare samme med i det samlede boliglån, for der vil jo altid også komme lidt udgifter i forbindelse med flytningen..

Vi lånte også til udbetalingen.. Men start i jeres egen bank, så ved du lidt om hvad i har at gøre med.. Ellers kan du også inde på nykredits hjemmeside mener jeg det er (ellers kan du med garenti google dig frem til det) men der kan du taste jeres indkomst og udgifter ind, og så kommer den med et ca udspil hvad i kan låne.. Den passede meget godt på vores..

Den med Nykredit beregner er prøvet den siger efter vores nuværende indkomst kan vi købe hus for 800.00kr

Men i tlf sag hun blank nej pga jeg er under uddannelse.

Anmeld

20. februar 2012

FamilenStorm

Anonym skriver:

Vi har Danske Bank og synes ikk de er så nemme..

Det havde vi også... Og vi endte med at skifte.. Vores bankrådgiver, runede ALLE tallende p, så vores rådighedsbeløb blev langt mindre end hvad det egentlig var.. Så vi skiftede til sparekassen Faaborg..

Anmeld

20. februar 2012

FamilenStorm

Anonym skriver:

Den med Nykredit beregner er prøvet den siger efter vores nuværende indkomst kan vi købe hus for 800.00kr

Men i tlf sag hun blank nej pga jeg er under uddannelse.

Så vil jeg ringe til en anden bank, som du også har gjort.. Vi fik i hvertfald meget ud af at skifte..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.