Max 1000 ml mme?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

20. februar 2012

Krussedulle

Jok123 skriver:

Nu har jeg siddet og googlet lidt, og falder så over noget med at man max må give 1000 ml mme i døgnet. Dog er debatterne/artiklerne fra 2010 eller før, så er der nogen der ved om det stadig gælder?

Min søn spiser nemlig omkring 1200 ml. i døgnet og vejer ca. 6600 gram. Han er 11 uger idag, og bliver 3 mdr. d. 5 marts. Hvis jeg ikke må give ham mere end 1000 ml. i døgnet, hvad skal jeg så gøre når han ik bliver mæt?

Jeg må vidst hellere lige snakket med sundheden idag

Det har jeg aldrig hørt ,... Har altid givet mine børn til de blev mætte og de har ikke haft bøvl med maverne eller andet

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. februar 2012

Tona

Jok123 skriver:

Når du skriver majsvælling uden smag, hvordan laver man så det? Eller køber man det i pulverform?

Jeg afventer lige hvad sundhedsplejersken siger, og så må jeg ta den derfra. Men jeg vil da nødig gøre noget forkert Synes godt nok ik det er nemt at finde ud af altid

Du kan købe majsvælling i pulverform (fx fra Beauvais) som rystes sammen med vand ligesom mme. Ellers kan du lave majsvælling selv af majsmel og mme, men jeg ved ikke helt hvordan, men der er en opskrift på det i en bog som sundhedsstyrelsen har udgivet om mad og som kan fås på nogle apoteker fx

Anmeld

20. februar 2012

Valle81

Zafir skriver:

Nu har jeg udelukkende prøvet at være babsemor, så måske udtaler jeg mig om noget, jeg absolut ikke har noget forstand på.

MEN - jeg syntes bare, når det er flaskebørn, så går det hele op i ml... Når man babser et barn, så kan man jo ikke vide, hvor meget der er i babsen og hvor mange ml de får. Men så længe de vokser og er glade og der kommer noget ud af den anden ende, er det så ikke fint? Om det så er 800 eller 1200 ml, så går det vel nok?

Umiddelbart tænker jeg at 1000 ml er vildt meget, men jeg aner jo som sagt intet om det. jeg ved heller ikke hvad jeg regnede med

Men hvis dit barn er glad og trives, så gør du det sikkert helt ok, lidt ml fra eller til

Fantastisk skrevet:0)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.