Max 1000 ml mme?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

7.409 visninger
22 svar
0 synes godt om
20. februar 2012

Jok123

Nu har jeg siddet og googlet lidt, og falder så over noget med at man max må give 1000 ml mme i døgnet. Dog er debatterne/artiklerne fra 2010 eller før, så er der nogen der ved om det stadig gælder?

Min søn spiser nemlig omkring 1200 ml. i døgnet og vejer ca. 6600 gram. Han er 11 uger idag, og bliver 3 mdr. d. 5 marts. Hvis jeg ikke må give ham mere end 1000 ml. i døgnet, hvad skal jeg så gøre når han ik bliver mæt?

Jeg må vidst hellere lige snakket med sundheden idag

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. februar 2012

december-babyen

Det er jeg selv meget interesseret i at vide da min søn igår spiste 995 ml. så det er jo lige på grænsen og han fyldte 2 mdr. igår og vejer kun lige lidt over 5 kg.

Følger med her

Anmeld

20. februar 2012

morethanperfect

Jok123 skriver:

Nu har jeg siddet og googlet lidt, og falder så over noget med at man max må give 1000 ml mme i døgnet. Dog er debatterne/artiklerne fra 2010 eller før, så er der nogen der ved om det stadig gælder?

Min søn spiser nemlig omkring 1200 ml. i døgnet og vejer ca. 6600 gram. Han er 11 uger idag, og bliver 3 mdr. d. 5 marts. Hvis jeg ikke må give ham mere end 1000 ml. i døgnet, hvad skal jeg så gøre når han ik bliver mæt?

Jeg må vidst hellere lige snakket med sundheden idag

Det har jeg aldrig hørt om ..
Jeg gav bare Oscar til han ikke kunne spise mere , hvilket min sp også sagde ..
Man kan jo ikke bare stoppe med at gi dem mad  

Anmeld

20. februar 2012

Jok123

morethanperfect skriver:

Det har jeg aldrig hørt om ..
Jeg gav bare Oscar til han ikke kunne spise mere , hvilket min sp også sagde ..
Man kan jo ikke bare stoppe med at gi dem mad  

Nej præcis.. og han fungerer fint på de 1200 ml. Han døjer dog med luft i maven, og nu bliver da jeg da i tvivl om det kan være derfor

Anmeld

20. februar 2012

morethanperfect

Jok123 skriver:

Nej præcis.. og han fungerer fint på de 1200 ml. Han døjer dog med luft i maven, og nu bliver da jeg da i tvivl om det kan være derfor

Ja okay .. Oscar havde også kolik da han var lille  

Anmeld

20. februar 2012

AndreasMor84

Jeg har også hørt det med de max 1000 ml MME, MEN hvos man ser på sin søns vægt, så skal han jo spise en 1/6 del af den og det er jo 1100 ml. Men hvis jeg var dig, ville jeg evt. begynde på lidt vælling fx. om aftenen som mætter ham mere?
Det havde jeg god erfaring med hos min søn fra han var de der ca 3 mdr.

Anmeld

20. februar 2012

Jok123

AndreasMor84 skriver:

Jeg har også hørt det med de max 1000 ml MME, MEN hvos man ser på sin søns vægt, så skal han jo spise en 1/6 del af den og det er jo 1100 ml. Men hvis jeg var dig, ville jeg evt. begynde på lidt vælling fx. om aftenen som mætter ham mere?
Det havde jeg god erfaring med hos min søn fra han var de der ca 3 mdr.

Det har jeg også lige siddet og tænkt på, men må hellere få grønt lys fra sundhedsplejersken først

Har lagt en besked på hendes tlf. svarer

Anmeld

20. februar 2012

Nov26

Vi fik af vide af SP at vores søn skulle have 1/6 del mme af sin vægt og det har han fået lige indtil han begyndte på ske mad også selvom han på et tidspunkt var over 1200 ml i døgnet, og han har ikke taget skade

Anmeld

20. februar 2012

Jok123

Øv min sundhedsplejerske kan først træffes på onsdag, så der går lige et par dage før jeg får svar

Anmeld

20. februar 2012

Sandra09

Jok123 skriver:

Øv min sundhedsplejerske kan først træffes på onsdag, så der går lige et par dage før jeg får svar

Har lige haft snakken med min SP om vælling og det anbefaler de først fra 6 mdr. og de er egentlig ikke særlig glade for det da det kan give meget mavekneb om natten hvis de får det lige inden senge tid .. så det er ikke altid et vidundermiddel, kan dog godt vøre det for nogen .. min søn er 4 mdr og spiser også tit over de 1000 ml + 1 gang grød ..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.