Max 1000 ml mme?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

20. februar 2012

Lone Jakobsen

nu ved jeg ikke hvordan reglerne er nu, men jeg hørte den også da min ældste søn var lille (ca 8 år siden) der fik jeg afvide at hvis han havde brug for mere end 1 liter om dagen, så sku jeg prøve at give ham en enkelt flaske nan2.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. februar 2012

Zafir

Nu har jeg udelukkende prøvet at være babsemor, så måske udtaler jeg mig om noget, jeg absolut ikke har noget forstand på.

MEN - jeg syntes bare, når det er flaskebørn, så går det hele op i ml... Når man babser et barn, så kan man jo ikke vide, hvor meget der er i babsen og hvor mange ml de får. Men så længe de vokser og er glade og der kommer noget ud af den anden ende, er det så ikke fint? Om det så er 800 eller 1200 ml, så går det vel nok?

Umiddelbart tænker jeg at 1000 ml er vildt meget, men jeg aner jo som sagt intet om det. jeg ved heller ikke hvad jeg regnede med

Men hvis dit barn er glad og trives, så gør du det sikkert helt ok, lidt ml fra eller til

Anmeld

20. februar 2012

Tona

Jeg har også hørt det med de max 1000 ml MME, MEN hvos man ser på sin søns vægt, så skal han jo spise en 1/6 del af den og det er jo 1100 ml. Men hvis jeg var dig, ville jeg evt. begynde på lidt vælling fx. om aftenen som mætter ham mere?
Det havde jeg god erfaring med hos min søn fra han var de der ca 3 mdr.

Enig her

(men husk at det skal være majsvælling uden tilsat smag og max to flasker i døgnet indtil videre).

Anmeld

20. februar 2012

Tona

Jok123 skriver:

Det har jeg også lige siddet og tænkt på, men må hellere få grønt lys fra sundhedsplejersken først

Har lagt en besked på hendes tlf. svarer

Du vil måske opleve at sp stille sig på bagbenene. Det sker desværre ofte at de ikke har forståelse for at flaskebørn kan være meget sultne. Men self. er det en god ide at drøfte det med hende.

Men hvis hun slet ikke vil hjælpe og bare kommer med den der smøre om at du skal give ham mindre flasker eller give ham kogt vand osv så ville jeg overveje hvis jeg var dig:

1. skift til Nan2 (eller nr. 2 af et andet mærke).

Hvis det ikke hjælper nok, så

2. Giv en flaske  majsvælling uden smag morgen og igen aften. Max to i døgnet).

Det var den vejledning jeg fik af min læge da min datter var 3 mdr. gammel og gjorde det samme skete for os. Vores læge fortalte mig at det er skadeligt for dem at få for meget væske, fordi det udvider deres mavesæk og så er det bedre at supplere op så de bliver mættet bedre

Anmeld

20. februar 2012

AndreasMor84

Zafir skriver:

Nu har jeg udelukkende prøvet at være babsemor, så måske udtaler jeg mig om noget, jeg absolut ikke har noget forstand på.

MEN - jeg syntes bare, når det er flaskebørn, så går det hele op i ml... Når man babser et barn, så kan man jo ikke vide, hvor meget der er i babsen og hvor mange ml de får. Men så længe de vokser og er glade og der kommer noget ud af den anden ende, er det så ikke fint? Om det så er 800 eller 1200 ml, så går det vel nok?

Umiddelbart tænker jeg at 1000 ml er vildt meget, men jeg aner jo som sagt intet om det. jeg ved heller ikke hvad jeg regnede med

Men hvis dit barn er glad og trives, så gør du det sikkert helt ok, lidt ml fra eller til

Mht. MM og MME, så er der dén forskel, at MME bl.a. indeholder mere protein osv. som de kan få for meget af, da det jo er kemisk fremstillet, i modsætning til MM.
Jeg har altid hørt, at de godt kunne få for meget MME men ikke for meget MM

Anmeld

20. februar 2012

Jok123

Amandas-mor skriver:

Du vil måske opleve at sp stille sig på bagbenene. Det sker desværre ofte at de ikke har forståelse for at flaskebørn kan være meget sultne. Men self. er det en god ide at drøfte det med hende.

Men hvis hun slet ikke vil hjælpe og bare kommer med den der smøre om at du skal give ham mindre flasker eller give ham kogt vand osv så ville jeg overveje hvis jeg var dig:

1. skift til Nan2 (eller nr. 2 af et andet mærke).

Hvis det ikke hjælper nok, så

2. Giv en flaske  majsvælling uden smag morgen og igen aften. Max to i døgnet).

Det var den vejledning jeg fik af min læge da min datter var 3 mdr. gammel og gjorde det samme skete for os. Vores læge fortalte mig at det er skadeligt for dem at få for meget væske, fordi det udvider deres mavesæk og så er det bedre at supplere op så de bliver mættet bedre

Når du skriver majsvælling uden smag, hvordan laver man så det? Eller køber man det i pulverform?

Jeg afventer lige hvad sundhedsplejersken siger, og så må jeg ta den derfra. Men jeg vil da nødig gøre noget forkert Synes godt nok ik det er nemt at finde ud af altid

Anmeld

20. februar 2012

Mettefpigen

Har jeg aldrig hørt... Min basse spiser 5-6 flasker om dagen, engang imellem mere, mos og grød....

Anmeld

20. februar 2012

Zafir

AndreasMor84 skriver:

Mht. MM og MME, så er der dén forskel, at MME bl.a. indeholder mere protein osv. som de kan få for meget af, da det jo er kemisk fremstillet, i modsætning til MM.
Jeg har altid hørt, at de godt kunne få for meget MME men ikke for meget MM

Okay Så blev jeg klogere.

Anmeld

20. februar 2012

Jok123

Mettefpigen skriver:

Har jeg aldrig hørt... Min basse spiser 5-6 flasker om dagen, engang imellem mere, mos og grød....

Hvor ML blir det ca til? Min søn spiser 7 flasker.

Anmeld

20. februar 2012

Mettefpigen

Jok123 skriver:

Hvor ML blir det ca til? Min søn spiser 7 flasker.

Han får 200ml pr gang, så mellem 1000-1200 og indimellem mere... Det kommer an på hvad tid han står op om morgenen... Han spiser hver 2-3 time  Og sover ikk særlig meget...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.