Hun kaster op ..

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.260 visninger
28 svar
0 synes godt om
19. februar 2012

Maja_4000

Caroline (14 måneder) har aldrig kastet op før .. Men det gør hun altså idag ! Det er ikke så det står ud af hende .. Mere ala gylp .. Men hun har jo ikke gylpet i 7 måneder eller sådan noget 

Hun virker frisk .. Smiler , griner , leger osv. .. Hun drikker en masse , men hver gang hun spiser bare en lille smule "rigtig" mad , kommer det op igen .. Hun fik f.eks. en æske rosiner tidligere ... Der skete ikke noget .. 

Har I nogle kloge ord ?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. februar 2012

FamilenStorm

Maja_4000 skriver:

Caroline (14 måneder) har aldrig kastet op før .. Men det gør hun altså idag ! Det er ikke så det står ud af hende .. Mere ala gylp .. Men hun har jo ikke gylpet i 7 måneder eller sådan noget 

Hun virker frisk .. Smiler , griner , leger osv. .. Hun drikker en masse , men hver gang hun spiser bare en lille smule "rigtig" mad , kommer det op igen .. Hun fik f.eks. en æske rosiner tidligere ... Der skete ikke noget .. 

Har I nogle kloge ord ?

En masse væske og tuc kiksen ( på grund af salten)

Det lyder som bræksyge.. Alberte var igennem det samme for 14 dage siden.. Alt hvad der kom ind kom op igen.. Og hun er ellers aldrig syg..

Det gik over efter et døgn..

Rigtig god bedring med hende..

Anmeld

19. februar 2012

Maja_4000

FamilenStorm skriver:

En masse væske og tuc kiksen ( på grund af salten)

Det lyder som bræksyge.. Alberte var igennem det samme for 14 dage siden.. Alt hvad der kom ind kom op igen.. Og hun er ellers aldrig syg..

Det gik over efter et døgn..

Rigtig god bedring med hende..

Er salt godt ? Hvorfor det ?  Hehe

Blev I andre smittet også så ? ;o

Anmeld

19. februar 2012

FamilenStorm

Maja_4000 skriver:

Er salt godt ? Hvorfor det ?  Hehe

Blev I andre smittet også så ? ;o

Ja når hun kaster op.. Så er det vigtig at holde saltbalancen oppe..

Vi gik fri.. Det var kun hende..

Anmeld

19. februar 2012

malo

Maja_4000 skriver:

Har I nogle kloge ord ?

Giv hende små portioner mad og små mundfulde væske. Da lidt større mængder kan provokere maven. Det er bare vigtigt at hun bliver tilbudt væske. Det er ikke så vigtigt at hun spiser noget, men kiks, ristet brød og andet "tørt" er godt. Revet æble anbefales også. Man skal holde sig fra mejeriprodukter, da det kan forværre det. Husk at vaske hænder og spritte godt af, så undgår I forhåbentlig at blive smittet. God bedring

Anmeld

19. februar 2012

Mor Christa

UH - ja salt er godt. Det er fordi når de kaster meget op, så mister de også en del væske. For ikke at dehydrere, skal både salt og væske til for at holde balancen .. Det er også derfor salt er godt når man har tømmermænd - og derfor man er tørstig når man har tømmermænd  
Så masser og masser af væske og noget med salt på
Hun skal nok komme over det snart (:  

Anmeld

19. februar 2012

Laulund87

Når det ikke dicideret er opkast, tror jeg måske hun har lidt kvalme

Så salt og sukker er godt, og masser af væske

Anmeld

19. februar 2012

Maja_4000

malo skriver:

Giv hende små portioner mad og små mundfulde væske. Da lidt større mængder kan provokere maven. Det er bare vigtigt at hun bliver tilbudt væske. Det er ikke så vigtigt at hun spiser noget, men kiks, ristet brød og andet "tørt" er godt. Revet æble anbefales også. Man skal holde sig fra mejeriprodukter, da det kan forværre det. Husk at vaske hænder og spritte godt af, så undgår I forhåbentlig at blive smittet. God bedring

Men hun har spist MEGET små portioner .. Som i 3 skefulde .. Og så kommer det op  

Hun har spist en bolle , den er blevet nede .. Og nu sover hun :b Så nu håber vi at det er væk i morgen !

Anmeld

19. februar 2012

Maja_4000

MissChrista skriver:

UH - ja salt er godt. Det er fordi når de kaster meget op, så mister de også en del væske. For ikke at dehydrere, skal både salt og væske til for at holde balancen .. Det er også derfor salt er godt når man har tømmermænd - og derfor man er tørstig når man har tømmermænd  
Så masser og masser af væske og noget med salt på
Hun skal nok komme over det snart (:  

Jeg har aldrig haft tømmermænd 

Men kom godt i tanke om det med salt og tømmermænd :b Hehe

Anmeld

19. februar 2012

Maja_4000

Laulund87 skriver:

Når det ikke dicideret er opkast, tror jeg måske hun har lidt kvalme

Så salt og sukker er godt, og masser af væske

Jeg tænker jo bare , at når JEG har kvalme , så render jeg sgu ikke rundt og laver alt muligt .. Så ligger jeg bare og har ondt af mig selv Men børn er måske anderledes 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.