B&J skriver:
ej hvor er han skøn ville ønske jeg kunne få min søn til at spise suppe men gider han ikke
men sikke nogle dejlige livretter
Jamen stor tak
Vi føler os også utroligt heldige, han er simpelthen næsten alt spisende. Det svinger selvfølgelig lidt i perioder, hvad han er til, men han spiser det meste og det har han gjort fra han var 6 måneder gammel
Hvad angår suppe, så skulle Alexander også lige se det an i starten og var ikke helt med på den idé. Men efter et par gange, hvor han så os spiste det, så begyndte han også
Normalt når Alexander ikke vil spise sin mad, så får han ikke serveret noget andet. Han må spise det vi andre spiser
Måske virker det lidt "skrapt", men hvis han efterfølgende virker sulten, får han en banan, en bolle, lidt havregrød eller lignende, når aftenritualerne er overstået (aftensmad, bad, iklædning af nattøj). Så får han lidt at spise, inden han sætter sig i sofanen for at hygge inden han bliver puttet
På den måde bliver aftensmaden adskilt fra det senere spisetidspunkt, så han forhåbentligt ikke lærer; "hvis jeg ikke spiser mors mad, så får jeg bare det jeg aller bedst kan lide" 
Anmeld