Parkering/holde på andres grund

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

18. februar 2012

MLT

Maja_4000 skriver:

Smid et par store sten så de ikke kan holde der

Hvis I selv bruger pladsen til gæster kan I evt. købe en kæde som så kan fjernes , når I skal bruge JERES grund til parkering .. 

Men sådan noget burde sgu ikke være nødvendigt 

Vi bruger den selv til at parkere på, når vi har gæster, ellers en god idé med nogle sten Vi havde selv overvejet et hegn, men det er jo bare træls, at vi så ikke selv kan benytte pladsen til parkering, og samtidig synes jeg, at det er utroligt, at vi skal til at invistere i det, bare for at holde folk væk fra VORES grund ..
En kæde er en super god idé!  men som du selv siger, så brude det ikke være nødvendigt... skulle man mene

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. februar 2012

Maja_4000

MLT skriver:

Vi bruger den selv til at parkere på, når vi har gæster, ellers en god idé med nogle sten Vi havde selv overvejet et hegn, men det er jo bare træls, at vi så ikke selv kan benytte pladsen til parkering, og samtidig synes jeg, at det er utroligt, at vi skal til at invistere i det, bare for at holde folk væk fra VORES grund ..
En kæde er en super god idé!  men som du selv siger, så brude det ikke være nødvendigt... skulle man mene

Nej , det er for meget Folk burde da tænke lidt selv .. 

Mine gamle naboer havde det problem at folk vendte i deres indkørsel , hvilket resulterede i meget skarp lys direkte ind i stuen .. Det blev de ret trætte af Så de fik fat i en af de der "dimser" som er på nogle parkeringspladser .. Hvor man med en nøgle kan vippe en lille metal"bum" op og ned .. Ved ikke hvad sådan en hedder Men det virkede

Anmeld

18. februar 2012

MLT

Maja_4000 skriver:

Nej , det er for meget Folk burde da tænke lidt selv .. 

Mine gamle naboer havde det problem at folk vendte i deres indkørsel , hvilket resulterede i meget skarp lys direkte ind i stuen .. Det blev de ret trætte af Så de fik fat i en af de der "dimser" som er på nogle parkeringspladser .. Hvor man med en nøgle kan vippe en lille metal"bum" op og ned .. Ved ikke hvad sådan en hedder Men det virkede

Hvor er det træls, at folk ikke tænker over, at det faktisk kan genere beboerne. Jeg vil også have blevet sur over, hvis folk brugte min grund som en vendeplads ..

Det var da smart! men som sagt, så er det da træls, at man skal ud og invistere i noget, for at holde folk væk..

Anmeld

18. februar 2012

Noneother

Min veninde bor ved siden af en skole, og har osse problemer med folk der parkerer foran hendes indkørsel så man hverken kan komme ind eller ud. Når det sker, ringer hun bare til politiet, som så ringer videre til ejeren af bilen. -Det ender ofte med at folk (hurtigt) kommer meget flove hen til bilen, hvorefter de så får ad vide at de nok burde ha´taget deres kørekort færdigt.

Det virker....

Anmeld

18. februar 2012

An&Jo

MLT skriver:

Jeg var meget i tvivl om, om deres holden der gik ind under det man kalder 'af- og pålastning', som jeg lærte om til kørekort .. Ville ikke risikere at komme ud og være lidt småsur, og så få smidt i hovedet, at de faktisk gerne må holde der  Ved ikke lige, hvorfor jeg har tænkt på det sådan..

Jeg har overvejet at sætte et hegn op, så de slet ikke kan komme der ind , men det er jo så også træls for os, når vi får gæster, så det kan godt ske, at det med skiltet er den bedste løsning, og hvis de ikke forstår det, så må jeg jo være den sure kvinde, der konstant skælder ud på folk

når det er privat grund går det ikke ind under de normale parkeringsregler, så du er helt i din gode ret til at bede dem forsvinde fra din grund..

det er fuldstændig ligesom privat vej, den kører man jo heller ikke ned af medmindre man har et ærinde, for det er forbudt..

så det er dem og ikke dig der bryder loven, og jeg havde personligt bedt dem forsvinde.. jeg havde ikke fundet mig i at de brugte min personlige grund som JEG betaler for, som offentlig p-plads, det er virkelig ikke iorden, og et brud på loven om privatlivets fred..

Anmeld

18. februar 2012

Maja88

vi har også privat parkerings plads hvilket er skiltet... er der nogen som vælger at parkere på min plads og jeg så kommer hjem og den er optaget- så holder jeg simpelthen bag dem... så må de jo komme og banke på og be mig om at flytte bilen og er ikke sikkert jeg åbner lige med det samme og når og hvis jeg åbner så får de min mening at vode

Anmeld

18. februar 2012

Janni.

MLT skriver:

Hvad gjorde/gør I ved det? Siger I noget til dem, eller finder I jer bare i det

Og nej, jeg tror heller ikke, at politiet vil gøre noget.. Det er vel en lille ting for dem, så det gider de sikkert ikke? Personen er sikkert også væk, før de kommer, og så er der jo ikke så meget at gøre..

Vi blev ved med at nævne det for dem, og hvis vi så dem parkere så hev vi fat i dem og bad dem flytte sig med det samme.
Ellers gik vi ind til dem og bad dem om at flytte bilen, vi skulle pludselig på tanken (jeg var gravid på det tidspunkt, stor undskyldning )

Skal lige siges at vi havde aftalt med dem at de måtte parkere langs vores hus, men ikke foran indkørslen Underligt at de ikke kunne se vores 2 biler??

Prikken over i´et blev en meget sen aften, da vi kom hjem omkring midnat. De havde igen gjort samme nummer, denne gang gik der en djævel i os Vi kunne se de var gået i seng, men vi forsatte med at blinke med det lange lys ind i deres soveværelse, samt banke på indtil de kom og flyttede bilen.
Siden har de ikke parkeret foran vores indkørsel. Men træls man skal drage til sådanne metoder...

Idag - flere måneder senere, snakker vi okay med dem. Og de har ikke parkeret "forkert" siden.

Anmeld

18. februar 2012

Princesspigen

jeg har ikke læst andres kommentarer men ved at du er i din fulde ret til at ringe til politiet og fortælle at de parkerer på din grund så kontakter politiet dem og beder dem flytte sig..

vores venner har samme problem, dem i huset overfor holder jævnligt i deres indkørsel da den er rimelig stor, selv om de bliver bedt om at holde sig til deres egen side af vejen, men de gør det alligevel, en eller anden dag hvis hundene hopper op ad bilen og ridser den eller sådan så er det DERES problem og ikke mine venners.. det er deres grund og hundene har jo ret til at være der..

indklusiv kan manden ikke have sin lastbil med hjem for holder deres bil der kan lastbilen ikke være der..

Anmeld

18. februar 2012

Fru Hansen

Den der med at vende bilen ved lige at køre LIDT ind i andres indkørsel syntes jeg er acceptabel. Jeg gør det selv og har intet imod at andre gør det her.

Men at direkte parkere og forlade bilen syntes jeg er forkert. Jeg ville nok blive gal og evt. sætte hegn eller hæk op. Og så kunne mine egne gæster bare parkere på vejen foran huset, hvis der er plads til det.

Men når det er sagt så bor jeg ved en lang og smal vej som jeg ofte kører igennem. Her har en del af husejerne sat hegn helt ud til vejen sådan at en lidt større personbil og en bus næsten ikke kan passere hinanden. Det syntes jeg ikke er i orden. Når man vælger at bosætte sig på en vej som den, mener jeg at man må tage med at der skal være plads til at lade trafikken glide. OG til at andre kan holde på ens grund for at lade evt. bus passere.
Jeg har set en bus komme til at vælte et hegn på den vej fordi den ikke kunne passere da der samtidig holdt en oliebil der var i gang med at pumpe olie. Sikkerhed og plads til cykelister og fodgængere er ikke-eksisterende.

Anmeld

18. februar 2012

StineW79

Profilbillede for StineW79

Jeg ville som en anden også forslår sætte 2 pæle i jorden, med en lang kæde/ reb i mellem. Sådan at hvis i selv ska bruge pladsen ka i bare flytte kæden/ rebet af og sætte den på igen bagefter. Det koster jo ik alverden og er nemt at gøre! 

Hvis der holder nogen ville jeg bare stille og roligt gå ud og informere om at de ik måtte holde der. Hvis der holder en bil, når i kommer hjem blokere du da bare for den, så de ik ka komme ud igen og når de så kommer og spørg om du vil flytte din bil, smiler du da bare sødt til dem og siger ja gerne, du havde da slet ik set at de holdte på JERES grund! Hvis det er sent om aftnen, ( efter sengtid ) ville jeg klart lade være med at åbne døren! Også ville jeg prøve at lave en aftale med mine naboer om at deres gæster osv ik holder foran jeres indkørsel, hvis det også er et problem. Vh stine

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.