Parkering/holde på andres grund

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

19.669 visninger
30 svar
0 synes godt om
18. februar 2012

MLT

Er der nogen af jer, som kender reglerne om parkering/holde på andres grund?

Jeg har på til flere gange oplevet, at folk bare holder på vores grund, som de nu har lyst.. Så sent som her til morgen, er der pludselig en som holder ind på vores grus, og vælger at holde sin bil lige foran vores indkørsel. Ikke nok med det, så slukker hun bilen, og så forlader hun den ... Altså! Hun kan da ikke bare komme og spærre for os, så vi ikka kan komme ud eller ind! Der går noget tid, og hun kommer så tilbage, sætter sig ind i bilen, og kører sin vej..
Jeg har også oplevet, at en ældre herrer pludslig holder lige foran vores hus, altså helt inde på vores grus. Efter han har holdt der 10 minutters tid, vælger jeg at gå ud og spørger, om der er noget galt, og hvorfor han holder på vores grund.. Han svarer så, at hans kone lige er henne i genbrugen, men han regner da med, at hun snart er færdig?! Øh  parker da ovre på deres parkeringsplads!?
Folk som snakker i telefon, folk som venter på nogen/noget, folk som lige skal nogle ærinder i byen vælger altså at holde ind på vores grund.. 

Må folk bare holde/parkere hvor de har lyst til, selvom det er på andres grund, eller har jeg min fulde ret til at være lidt sippet, og pænt bede folk holde et andet sted, når de f.eks. venter på nogen? 

Jeg har vedhæftet et billede af, hvordan det omtalte sted ser ud, så man bedre kan forstille sig det..

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. februar 2012

Troldemommi

Selvfølgelig må de ikke det, de spærer jo for jer og da det er jeres grund så vil jeg sige at det siger sig selv :-)

Anskaf jer en stor hund og pus den på dem, der gør det, så gør de det nok ikke igen hahahaha

Monica

Anmeld

18. februar 2012

Janni.

Jeg havde heller ikke fundet mig i det

Her synes naboen og deres gæster også at de skulle parkere foran vores indkørsel så ingen af vores biler kunne komme ud. Ihh vi var skældte og smældte næsten hver aften. Kan godt forstå i ikke vil have det.

Mener bestemt ikke de må spærre jeres indkørsel, men tror ikke politiet kan gøre noget ved det, de har jo ikke ressourcer idag

Anmeld

18. februar 2012

An&Jo

de må ganske enkelt ikke hvis de ikke har et ærinde hos JER.. at hans kone lige er i genbrugen er bare ærgeligt, så må han parkere derhenne..

desværre er der mange der tror de kan tillade sig det, for det er jo bare lige for kort tid, men man må faktisk ikke.. det er jo privatgrund, og var jeg jer, så ville jeg nok sætte et stort skilt op hvor der står parkering forbudt medmindre de har et ærinde i privaten..

forstår de det ikke, så er det ud og fortælle dem hver gang i opdager det at det altså er privatgrund..

Anmeld

18. februar 2012

sarahb

Jeg vile ringe efter en bil der kom og fjernede bilen hvis de havde forladt den...!
Ellers ja gå ud og bede dem om at fjerne sig...

Anmeld

18. februar 2012

Mor til Majbørn

jeg var tit ude for det samme, det gamle sted jeg boede... vi satte et skilt op med parkering forbud eller privat parkering. Til sidst tippede vi en parkeringsvagt af...

Anmeld

18. februar 2012

SpunkenJo

MLT skriver:

Er der nogen af jer, som kender reglerne om parkering/holde på andres grund?

Jeg har på til flere gange oplevet, at folk bare holder på vores grund, som de nu har lyst.. Så sent som her til morgen, er der pludselig en som holder ind på vores grus, og vælger at holde sin bil lige foran vores indkørsel. Ikke nok med det, så slukker hun bilen, og så forlader hun den ... Altså! Hun kan da ikke bare komme og spærre for os, så vi ikka kan komme ud eller ind! Der går noget tid, og hun kommer så tilbage, sætter sig ind i bilen, og kører sin vej..
Jeg har også oplevet, at en ældre herrer pludslig holder lige foran vores hus, altså helt inde på vores grus. Efter han har holdt der 10 minutters tid, vælger jeg at gå ud og spørger, om der er noget galt, og hvorfor han holder på vores grund.. Han svarer så, at hans kone lige er henne i genbrugen, men han regner da med, at hun snart er færdig?! Øh  parker da ovre på deres parkeringsplads!?
Folk som snakker i telefon, folk som venter på nogen/noget, folk som lige skal nogle ærinder i byen vælger altså at holde ind på vores grund.. 

Må folk bare holde/parkere hvor de har lyst til, selvom det er på andres grund, eller har jeg min fulde ret til at være lidt sippet, og pænt bede folk holde et andet sted, når de f.eks. venter på nogen? 

Jeg har vedhæftet et billede af, hvordan det omtalte sted ser ud, så man bedre kan forstille sig det..

Nej det må de ikke, og du kan politianmelde dem jvf lov om markov vejfred.

Se her:
http://www.netpublikationer.dk/DFFE/1870/html/chap ter04.htm

Man kan jo evt. Sætte et skilt op, eller blot gøre føreren opmærksom på det når/hvis du lige fanger føreren.... -ligesom du gjorde den med ham og konen i genbrugen!

Håber I finder ud af det

Anmeld

18. februar 2012

MLT

Monica P skriver:

Selvfølgelig må de ikke det, de spærer jo for jer og da det er jeres grund så vil jeg sige at det siger sig selv :-)

Anskaf jer en stor hund og pus den på dem, der gør det, så gør de det nok ikke igen hahahaha

Monica

Har overvejet det med hunden Når folk så vælger at holde der, så vil jeg tage den store hund med ud, og sige 'HALLO...........'. Dog er jeg ikke selv vild med hunde, så jeg gik fra idéen igen , øv øv :p

Men ja, du har ret.. Hun kunne jo ligeså godt have holdt der, når jeg skulle ud med bilen

Anmeld

18. februar 2012

MLT

Janni. skriver:

Jeg havde heller ikke fundet mig i det

Her synes naboen og deres gæster også at de skulle parkere foran vores indkørsel så ingen af vores biler kunne komme ud. Ihh vi var skældte og smældte næsten hver aften. Kan godt forstå i ikke vil have det.

Mener bestemt ikke de må spærre jeres indkørsel, men tror ikke politiet kan gøre noget ved det, de har jo ikke ressourcer idag

Hvad gjorde/gør I ved det? Siger I noget til dem, eller finder I jer bare i det

Og nej, jeg tror heller ikke, at politiet vil gøre noget.. Det er vel en lille ting for dem, så det gider de sikkert ikke? Personen er sikkert også væk, før de kommer, og så er der jo ikke så meget at gøre..

Anmeld

18. februar 2012

MLT

Frøken Førstegangsmor :D skriver:

jeg var tit ude for det samme, det gamle sted jeg boede... vi satte et skilt op med parkering forbud eller privat parkering. Til sidst tippede vi en parkeringsvagt af...

Stoppede folk så med at holde der, eller 'overså' de skiltet, og gjorde det alligevel?

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.