Børn med børneeksem - læs her

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

17. februar 2012

blomst84

Mor010711 skriver:

Håber også det virker for jer 

Hvis du gider, må du gerne skrive her i tråden, om du synes det virker. For så er det da noget vi skal sige videre. Så undgår vi de åndssvage hormoncremer 

Det skal jeg nok vil bare have en creme der virker, har næsten prøvet hele apoteket efterhånden, og specielt her i frost-vejret, er min datters eksem ekstra slem  

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. februar 2012

Mor010711

Kan ikke huske om vi har prøvet lige præcis den der. Men generelt er fedtcreme det der bliver anbefalet. Så det er da et forsøg værd. Min egen erfaring siger at du skal holde dig fra produkter med vand i, hvis han er ramt af det i ansigt eller på hænder. Altså der hvor han er blottet når I er ude i kulden. 

Irriterende at du ikke har en Bodyshop i nærheden. Men var lige inde og kigge på deres hjemmeside, og de leverer fragtfrit hvis du køber for mere end 350 kr. Måske du kan købe lidt lækkert til dig selv, eller alliere dig med en veninde. De har jo masser af dejlige produkter 

Anmeld

17. februar 2012

Mor010711

blomst84 skriver:

Det skal jeg nok vil bare have en creme der virker, har næsten prøvet hele apoteket efterhånden, og specielt her i frost-vejret, er min datters eksem ekstra slem  

Ja vi kan også mærke at det har været en kold tid. Hendes kinder har været helt sprukne  På trods af at vi nærmest har paneret hende i vaseline inden vi er taget nogen steder

Anmeld

17. februar 2012

Mor010711

anmaj skriver:

hvad er din erfaring med apotekets A-derma exomega fedtcreme?

den ville jeg nemlig prøve på min søn, han har sådan nogle små pletter der er tørre nemlig og så klør han sig omme på ryggen...

håber du kender den, men ellers tak for tippet.. bare ærgerligt vi ikke har en bodyshop her i byen..

Hov fik ikke citeret dig, men jeg har svaret 

Anmeld

17. februar 2012

sne190810

Mor010711 skriver:

Det lyder som om det er duftstoffer der er det største problem i de testede produkter. Der er ikke duft i denne here Aloe Vera som jeg skriver om. Jeg må indrømme at jeg er villig til at tage denne chance, da intet andet har haft ønsket effekt på min datter og hun har været bundulykkelig de sidste 6 mdr. Og hun er kun 7 mdr gammel.  

Men det er fint at du smider linket op. Altid godt med mere Info når det gælder vores guld 

Okay

Jamen, det var nemlig heller ikke for at spille klog eller noget. Og igen,- jeg aner intet om hvad der er godt eller dårligt mht til børneeksem. Men HVIS nu det var noget som spillede en rolle ..

Men godt at det intet skader, og i fortsat kan bruge det. Jeg forstår det fuldt ud, og havde nok gjort det samme, hvis det hjalp min lille solstråle.

Anmeld

17. februar 2012

Brams

Mor010711 skriver:

Min datter har døjet med meget voldsom børneeksem. Vi har prøvet alle de fede cremer, babylotion af forskellige arter, vaseline og forskellige receptpligtige cremer og salver. 

Intet har virket særlig godt og vi har simpelthen ikke kunne komme det til livs. 

Men nu har vi faktisk fundet noget der er helt fantastisk. 

Vi brugte det første gang i går aftes og allerede her til morgen, kunne man se en væsentlig forkskel. Og det er kun blevet bedre her i løbet af dagen. 

Det er Body Butter med Aloe Vera fra Bodyshop. Det er uden parfume eller noget. Body Butter til kroppen og natcreme til ansigtet. Smører hende flere gange om dagen og det er bare så effektivt. Lidt dyrt, men helt sikkert det værd. 

Hormoncremerne er jo i det lange løb ikke særlig sundt, så hvis I har et barn med børneeksem, synes jeg helt sikkert at I skal prøve det. 

Ville bare dele min erfaring og håber I andre har ligeså stor glæde af det 

DET er også en lækker creme  godt det virker

Anmeld

17. februar 2012

oerbaek

anmaj skriver:

hvad er din erfaring med apotekets A-derma exomega fedtcreme?

den ville jeg nemlig prøve på min søn, han har sådan nogle små pletter der er tørre nemlig og så klør han sig omme på ryggen...

håber du kender den, men ellers tak for tippet.. bare ærgerligt vi ikke har en bodyshop her i byen..

Jeg tillader mig lige at svare på den her  

jeg har selv hele mit liv haft børne eksem og har det stadig selv efter jeg er blevet voksen og det er, undskyld mit sprog, et helvede... jeg bruger A-derma Exomega men den der hedder balm for den er den fedeste af A-dermas produkter. jeg syns den er god ved tør hud, men den gør ikke noget specielt godt for eksemen, på mig i hverfald. 

Anmeld

17. februar 2012

Mor010711

oerbaek skriver:

jeg har selv hele mit liv haft børne eksem og har det stadig selv efter jeg er blevet voksen og det er, undskyld mit sprog, et helvede... jeg bruger A-derma Exomega men den der hedder balm for den er den fedeste af A-dermas produkter. jeg syns den er god ved tør hud, men den gør ikke noget specielt godt for eksemen, på mig i hverfald. 

Synes virkelig du skal prøve den fra Bodyshop. Tænker at det må være et forsøg værd når du nu døjer med det stadig... Det må da være pisse irriterende!

Anmeld

17. februar 2012

oerbaek

Mor010711 skriver:

Synes virkelig du skal prøve den fra Bodyshop. Tænker at det må være et forsøg værd når du nu døjer med det stadig... Det må da være pisse irriterende!

ja det kunne være jeg skulle prøve, men desværre er der bare meget langt til en body shop  

Anmeld

17. februar 2012

anmaj

oerbaek skriver:

jeg har desværre også min børneeksem fra jeg var 9 mdr. og jeg er lige nu ikke andet end en masse små sår, for jeg kan ikke lade være med at klø.. ikke at det klør... men min teori er at jeg indeni siger at hvis man kradser knoppen væk så er den jo væk.. men der kommer self et sår.

men øv den ikke rigtigt virker mod knopperne.. hmmmm...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.