Børn med børneeksem - læs her

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.695 visninger
30 svar
0 synes godt om
17. februar 2012

Mor010711

Min datter har døjet med meget voldsom børneeksem. Vi har prøvet alle de fede cremer, babylotion af forskellige arter, vaseline og forskellige receptpligtige cremer og salver. 

Intet har virket særlig godt og vi har simpelthen ikke kunne komme det til livs. 

Men nu har vi faktisk fundet noget der er helt fantastisk. 

Vi brugte det første gang i går aftes og allerede her til morgen, kunne man se en væsentlig forkskel. Og det er kun blevet bedre her i løbet af dagen. 

Det er Body Butter med Aloe Vera fra Bodyshop. Det er uden parfume eller noget. Body Butter til kroppen og natcreme til ansigtet. Smører hende flere gange om dagen og det er bare så effektivt. Lidt dyrt, men helt sikkert det værd. 

Hormoncremerne er jo i det lange løb ikke særlig sundt, så hvis I har et barn med børneeksem, synes jeg helt sikkert at I skal prøve det. 

Ville bare dele min erfaring og håber I andre har ligeså stor glæde af det 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. februar 2012

Mussen2

Den fortjener en opper

Anmeld

17. februar 2012

Mor010711

Mussen2 skriver:

Den fortjener en opper

Anmeld

17. februar 2012

blomst84

Det vil jeg da helt klart prøve 1000 tak for tippet  

Anmeld

17. februar 2012

Mor010711

blomst84 skriver:

Det vil jeg da helt klart prøve 1000 tak for tippet  

Håber også det virker for jer 

Hvis du gider, må du gerne skrive her i tråden, om du synes det virker. For så er det da noget vi skal sige videre. Så undgår vi de åndssvage hormoncremer 

Anmeld

17. februar 2012

sarahb

Ej hvor fedt,

Det er faktisk lidt en skrøne at hormon creme ikke er godt i længere tid. Min veninde var på OUH med hendes søn og lægerne sagde det var kun ved mange mange års brug. De havde folk på 50 der havde brugt hormon creme en stor del af deres liv og de havde ikke skadet/tynd hud m.m.
Og min veninde havde faktisk underbehandlet med hormon cremen. Så han skulle smørres mere!

Men vil da lige skrive den creme til hende også

Anmeld

17. februar 2012

Ravnholt

Profilbillede for Ravnholt

Opper den lige

Har heldigvis ikke nogle børn der lider af det i øjeblikket, med havde det selv meget som barn... og det var møgirriterende.

Anmeld

17. februar 2012

Fines mor

sarahb skriver:

Ej hvor fedt,

Det er faktisk lidt en skrøne at hormon creme ikke er godt i længere tid. Min veninde var på OUH med hendes søn og lægerne sagde det var kun ved mange mange års brug. De havde folk på 50 der havde brugt hormon creme en stor del af deres liv og de havde ikke skadet/tynd hud m.m.
Og min veninde havde faktisk underbehandlet med hormon cremen. Så han skulle smørres mere!

Enig, og den mængde som der er i hormoncremerne er så begrænset, at der skal utrolig meget til :-)

Anmeld

17. februar 2012

Mor010711

sarahb skriver:

Ej hvor fedt,

Har godt hørt at der er lidt delte meninger om hvor skadeligt det egentlig er, alt efter hvem man taler med. Og det kan godt være du har ret. Jeg er bare lidt skeptisk over for det, når nu der netop er så mange meninger omkring det. 

Men uanset, så virker det her altså  

Det andet har ikke virket specielt godt på min datter, så selvom hormoncremen ikke er så skadelig som nogen mener, så er det her Aloe Vera meget mere effektivt. Hvert fald for os 

Og ja, giv endelig tippet videre. Er så glad hver gang jeg smører hende ind 

Anmeld

17. februar 2012

Mor010711

Fines mor skriver:

Enig, og den mængde som der er i hormoncremerne er så begrænset, at der skal utrolig meget til :-)

Tråden er nu ikke startet for at skabe en diskussion om hvor vidt hormoncremerne er skadelige, men udelukkende for at give nogle gode erfaringer videre

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.