Børn med børneeksem - læs her

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

17. februar 2012

Mor010711

Ravnholt skriver:

Opper den lige

Har heldigvis ikke nogle børn der lider af det i øjeblikket, med havde det selv meget som barn... og det var møgirriterende.

Kan også allerede mærke på min datter at hendes humør er blevet meget bedre. 

Da hun var helt lille troede vi hun havde kolik, da vi så startede på behandlingen, blev det noget bedre og det viste sig at det "bare" var eksemen. Så vildt at det har påvirket hende så meget 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. februar 2012

Ravnholt

Profilbillede for Ravnholt
sarahb skriver:

Ej hvor fedt,

Det er faktisk lidt en skrøne at hormon creme ikke er godt i længere tid. Min veninde var på OUH med hendes søn og lægerne sagde det var kun ved mange mange års brug. De havde folk på 50 der havde brugt hormon creme en stor del af deres liv og de havde ikke skadet/tynd hud m.m.
Og min veninde havde faktisk underbehandlet med hormon cremen. Så han skulle smørres mere!

Men vil da lige skrive den creme til hende også

Nu ved jeg ikke hvor stor forskel der er kommet på homoncremerne i dag, fra for 15 - 18 år siden. For det jeg blev smurt med har skabt meget tynd hud... især på mine arme.

(Blodårene er lige så tydlige på undersiderne af mine arme, som lige ved håndledende. og det er ikke særlig pænt)

Men for hvis det er blevet lavet om, så det kun er en skrøne

Anmeld

17. februar 2012

sarahb

Ravnholt skriver:

Nu ved jeg ikke hvor stor forskel der er kommet på homoncremerne i dag, fra for 15 - 18 år siden. For det jeg blev smurt med har skabt meget tynd hud... især på mine arme.

(Blodårene er lige så tydlige på undersiderne af mine arme, som lige ved håndledende. og det er ikke særlig pænt)

Men for hvis det er blevet lavet om, så det kun er en skrøne

Det er mine også men det er fordi jeg er Bleg! haha...

Anmeld

17. februar 2012

Mor010711

sarahb skriver:

Det er mine også men det er fordi jeg er Bleg! haha...

Haha, sjov kommentar 

Anmeld

17. februar 2012

sarahb

Mor010711 skriver:

Haha, sjov kommentar 

Jeg bukker og takker...

Ejjj!!!!

Anmeld

17. februar 2012

sne190810

Nu er det ikke for at skabe ravage, og ved overhoved heller ikke om det har nogen betydning da jeg intet ved om børneeksem.

Men syntes stadigvæk du/i skulle have lov til at læse ..

http://politiken.dk/tjek/sundhedogmotion/tjeksundhed/familielivtest/ECE363335/kendte-cremer-dumper-kemikalie-test/

Anmeld

17. februar 2012

ESV

sarahb skriver:

Ej hvor fedt,

Det er faktisk lidt en skrøne at hormon creme ikke er godt i længere tid. Min veninde var på OUH med hendes søn og lægerne sagde det var kun ved mange mange års brug. De havde folk på 50 der havde brugt hormon creme en stor del af deres liv og de havde ikke skadet/tynd hud m.m.
Og min veninde havde faktisk underbehandlet med hormon cremen. Så han skulle smørres mere!

Men vil da lige skrive den creme til hende også

Men det er rigtig usundt for kroppen med hormon creme på sigt. Og jeg har haft eksem hele mit liv og for hver gang det blusser op skal eg have en stærkere creme til at holde det nede og jeg har det i udbrud henregnede tid så helt en skrøne er det ikke..

Anmeld

17. februar 2012

Mor010711

sne190810 skriver:

Nu er det ikke for at skabe ravage, og ved overhoved heller ikke om det har nogen betydning da jeg intet ved om børneeksem.

Men syntes stadigvæk du/i skulle have lov til at læse ..

http://politiken.dk/tjek/sundhedogmotion/tjeksundhed/familielivtest/ECE363335/kendte-cremer-dumper-kemikalie-test/

Det lyder som om det er duftstoffer der er det største problem i de testede produkter. Der er ikke duft i denne here Aloe Vera som jeg skriver om. Jeg må indrømme at jeg er villig til at tage denne chance, da intet andet har haft ønsket effekt på min datter og hun har været bundulykkelig de sidste 6 mdr. Og hun er kun 7 mdr gammel.  

Men det er fint at du smider linket op. Altid godt med mere Info når det gælder vores guld 

Anmeld

17. februar 2012

anmaj

Mor010711 skriver:

Min datter har døjet med meget voldsom børneeksem. Vi har prøvet alle de fede cremer, babylotion af forskellige arter, vaseline og forskellige receptpligtige cremer og salver. 

Intet har virket særlig godt og vi har simpelthen ikke kunne komme det til livs. 

Men nu har vi faktisk fundet noget der er helt fantastisk. 

Vi brugte det første gang i går aftes og allerede her til morgen, kunne man se en væsentlig forkskel. Og det er kun blevet bedre her i løbet af dagen. 

Det er Body Butter med Aloe Vera fra Bodyshop. Det er uden parfume eller noget. Body Butter til kroppen og natcreme til ansigtet. Smører hende flere gange om dagen og det er bare så effektivt. Lidt dyrt, men helt sikkert det værd. 

Hormoncremerne er jo i det lange løb ikke særlig sundt, så hvis I har et barn med børneeksem, synes jeg helt sikkert at I skal prøve det. 

Ville bare dele min erfaring og håber I andre har ligeså stor glæde af det 

hvad er din erfaring med apotekets A-derma exomega fedtcreme?

den ville jeg nemlig prøve på min søn, han har sådan nogle små pletter der er tørre nemlig og så klør han sig omme på ryggen...

håber du kender den, men ellers tak for tippet.. bare ærgerligt vi ikke har en bodyshop her i byen..

Anmeld

17. februar 2012

ESV

anmaj skriver:

hvad er din erfaring med apotekets A-derma exomega fedtcreme?

den ville jeg nemlig prøve på min søn, han har sådan nogle små pletter der er tørre nemlig og så klør han sig omme på ryggen...

håber du kender den, men ellers tak for tippet.. bare ærgerligt vi ikke har en bodyshop her i byen..

Er det den der "grønne"??? Den er super god, vi bruger den altid til den lille når hun har lidt tørre pleeksempl noget eksem.. Den er fantastisk!!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.