Nu kan jeg kun svare ud fra mit eget synspunkt som barnepigen.
Fra jeg var 15-17 passede jeg en lille pige, som jeg hentede i børnehaven HVER dag og passede i ca. to timer, da moren var enlig og havde fuldtidsarbejde, der ikke kunne hænge sammen med lukketiderne i børnehaven. Der fik jeg 75 kr. pr. dag, og det var jeg egentlig meget godt tilfreds med.
Nu passer jeg så tre børn på 5, 8 og 11 år et par gange hver anden uge. Den yngste skal hentes i børnehaven og de store piger sørger selv for at komme hjem fra skole. Jeg har fri adgang til morens bil, som også er en nødvendighed for at kunne hente den yngste. Men hvis jeg f.eks. har brug for en bil til noget specielt kan jeg bare hente den, har altid nøglen på mig. Udover dette får jeg 100 kr. i timen og var morens krav. Jeg foreslog faktisk 75 kr., men det ville hun ikke gå med til, så længe jeg har ansvaret for tre børn. Passer dem ca. tre timer af gangen (kl.16:00-19:00), hvor vi laver lektier, danser, leger, bager boller/kage, kører den mellemste til fodbold, laver aftensmad og spiser sammen.
Hvis jeg selv skulle hyre en barnepige ville jeg alt afhængigt af alder nok give enten 75 kr. eller 100 kr. i timen. Særligt lidt ekstra, hvis der er tale om flere børn.
Anmeld