Barnepige - Løn

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

17. februar 2012

Emily2012<3

Sådan her var det da JEG passede børn.. 

Det kommer an på alder af barnepigen samt alder af barnet OG tidspunkt. 

Hvis barnet er 0-3 år burde lønnen være lidt højere da ældre børn er bedre til at klare ting selv og derfor lidt lavere løn.

Hvis det er i dagstimer og børnene er vågne så er lønnen lidt højere.
Hvis det er i aften timerne og børnene alligevel skal puttes så er lønnen lavere. 

Hvis det er en barnepige på 13-16 år så synes jeg lønnen burde hedde 50-60 kr i timen.. Og hvis det er en over 16 så ville jeg sige 70-80 kr i timen (Det fik jeg da jeg passede børn) 

Ellers aftaler man en fast pris..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. februar 2012

sarahb

Emily2012<3 skriver:

Hvis barnet er 0-3 år burde lønnen være lidt højere da ældre børn er bedre til at klare ting selv og derfor lidt lavere løn.

Hvis det er i aften timerne og børnene alligevel skal puttes så er lønnen lavere. 

Hvis det er en barnepige på 13-16 år så synes jeg lønnen burde hedde 50-60 kr i timen.. Og hvis det er en over 16 så ville jeg sige 70-80 kr i timen (Det fik jeg da jeg passede børn) 

Det synes jeg lyder HELT fair!!!

Anmeld

17. februar 2012

Emily2012<3

sarahb skriver:

Det synes jeg lyder HELT fair!!!

Ja så har du lidt at gå ud fra..

Anmeld

17. februar 2012

ønskerbaby

Emily2012<3 skriver:

jeg vil os sige der er forskel på hvor gammel børnene er og om de bare skal puttes

det er ca det samme jeg tager når jeg passer børn men lave en aftale om lønnen jeg tog ikke rigtig noget når børnene sov fordi jeg kun jo lave hvad jeg havde lyst til  

Anmeld

17. februar 2012

Vinker

sarahb skriver:

Hej

Er der nogle der har barnepige og vil fortælle hvad i giver dem for pasning af jeres børn?

Vi leder efter en barnepige der typisk kan passe ungerne hvis vi vil ud og spise eller i biografen.
Vi tilbyder at køre barnepigen hjem når vi kommer hvis de ønsker dette.

Og er der nogle der har en barnepige i deler ud af i København hehe

Jeg ville gerne passe dine dejlige drenge

Jeg passede meget børn i mine tidlige teenager år og mener jeg fik ca 50kr i timen og det var fint.

Hvor gammel ønsker I ca barnepigen ska være?

Jeg ville gerne gi lidt ekstra for en pige der virkelig virker til at være interesseret i at passe børnene og ikke kun gør det for pengene. Man kunne måske aftale en startløn og så kunne hun jo få lønstigning hvis hun var en rigtig god barnepige.....

Men jeg tænker at gir I både mad og diverse til pigen, ja er det jo allerede næsten en form for bonus - altså for mange er det nok en selvfølge, men hvis jeg kender dig ret så holder du ikke igen på den front.....

men ja det er skisme svært..... Håber I finder en rigtig sød pige

Anmeld

17. februar 2012

Emily2012<3

ønskerbaby skriver:

jeg vil os sige der er forskel på hvor gammel børnene er og om de bare skal puttes

det er ca det samme jeg tager når jeg passer børn men lave en aftale om lønnen jeg tog ikke rigtig noget når børnene sov fordi jeg kun jo lave hvad jeg havde lyst til  

Præcis. Man skal jo bare lytte efter dem når de sover..

Og synes bestemt ikke man kan tillade sig at tage mange flere kr i timen end det jeg fik.. 

Medmindre forældrene selv siger en pris..

Anmeld

17. februar 2012

Sara.

sarahb skriver:

Hej

Er der nogle der har barnepige og vil fortælle hvad i giver dem for pasning af jeres børn?

Vi leder efter en barnepige der typisk kan passe ungerne hvis vi vil ud og spise eller i biografen.

Nu har jeg ikke lige læst hvad de andre har svaret, så ved ikke om jeg gentager noget.

Jeg har passet mange børn da jeg var mellem 14-20 ca.

Min løn er steget jo ældre jeg blev, men der var stadig nogle grundregler.

Vi havde ofte en fast timepris. F.eks. 90 kr. Men samtidig lavede vi også særregler. F.eks. hvis jeg en aften skulle passe fra 18 -24 ville det blive drøn dyrt for forældrene med 90 kr i timen, og der aftale vi så en forhåndspris. F.eks. 350 kr.

Jeg har egentlig altid fået det samme om det var et barn der skulle passes eller 3 børn....

På et tidspunkt passede jeg 3 børn i en familie sammen med min veninde. Vi delte så bare pengene.

:-)

Anmeld

17. februar 2012

Marts<3

Jeg har været meget aktiv barnepige i KBH frem til nu faktisk! Der kom en meget uventet graviditet frem. 

Jeg fik 100kr i timen. Og det var faktisk dem selv der satte min løn op, da det først hed 80kr. 

Men der er også væsentlig forskel på "hvordan" man er barnepige. Jeg lavede mad til børnene, ryddede op, legede og puttede. Nogle gange hentede jeg dem også i vuggestue og børnehave. Så når forældrene kom hjem, så var huset pænt og ryddeligt, og børnene sov fint og trygt. Til jul bagte jeg med dem, om sommeren tog vi på stranden osv. Nogle gange gav jeg dem bad, hvis kødsovsen var lidt for god 

Man kan helt sikkert stadig godt finde en ung pige der kan sidde og spise slik og se MTV mens børnene sover, til 50-80kr. 

Men vil man gerne have en som kender Jeres rytmer og Jeres hjem, så må man også betale lidt for det. 

Men gir dig ret i, at det kan løbe op. En normal aften for mig, tjente jeg 700kr på! Det er mange, men ALT var også ordnet og de behøvede ikke ringe og sms hele tiden. Jeg havde styr på det;-) 

Anmeld

17. februar 2012

sarahb

Marts<3 skriver:

Jeg har været meget aktiv barnepige i KBH frem til nu faktisk! Der kom en meget uventet graviditet frem. 

Jeg fik 100kr i timen. Og det var faktisk dem selv der satte min løn op, da det først hed 80kr. 

Men der er også væsentlig forskel på "hvordan" man er barnepige. Jeg lavede mad til børnene, ryddede op, legede og puttede. Nogle gange hentede jeg dem også i vuggestue og børnehave. Så når forældrene kom hjem, så var huset pænt og ryddeligt, og børnene sov fint og trygt. Til jul bagte jeg med dem, om sommeren tog vi på stranden osv. Nogle gange gav jeg dem bad, hvis kødsovsen var lidt for god 

Man kan helt sikkert stadig godt finde en ung pige der kan sidde og spise slik og se MTV mens børnene sover, til 50-80kr. 

Men vil man gerne have en som kender Jeres rytmer og Jeres hjem, så må man også betale lidt for det. 

Men gir dig ret i, at det kan løbe op. En normal aften for mig, tjente jeg 700kr på! Det er mange, men ALT var også ordnet og de behøvede ikke ringe og sms hele tiden. Jeg havde styr på det;-) 

Altså her må hun gerne se mtv når ungerne er lagt og jeg skal nok også købe slikket. Bare hun hygger med ungerne den 1-2 time inden de skal sove.
Der skal ikke ryddes op og gøres rent, eller bades m.m. Da det max er 4 timer. Og maden har jeg lavet på forhånd.

Anmeld

17. februar 2012

Mor-til-asta-09

sarahb skriver:

Hej

Vi har en barnepige til asta, som vi bruger som i gør.. Hun er 21 og får 75 i timen.. Nogle gange sover asta når hun kommer, andre gange skal hun lave mad til hende og spise med hende ( der får barnepigen selvfølgelig også mad )

Hun er studerende, til pædagog, så synes det er en fair pris

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.