Grød før 4 mdr

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

17. februar 2012

RGN

Profilbillede for RGN

Hmm sundhedsplejersken siger de SKAL være startet på grød inden de er 6 mdr. Og helst når de er ca 4 mdr. 

Forvirret. Mit barn på 3 år fik også grød i en alder af 4 mdr og der er ik taget skade overhovet. Fejler intet og har aldrig gjort det

Det handler ikke om, at de tager skade, for det gør de som sådan ikke.

Men før de er 6 måneder mangler de et enzym, for at optage maden ordentligt, så en del af næringen går bare tabt.

Min personlige holdning er, at man da godt kan supplere i det små, men at størstedelen af madindtaget skal være mælk, da det er hvad små babyer er skabt til at skulle indtage.

Som der står i artiklen er det helt normalt, at det virker som om mælken ikke længere mætter børnene, men det er et ganske almindeligt appetitspring, der ikke nødvendigvis skal efterkommes med grød.

Edit: Jeg undrer mig ofte over de råd jeg hører sundhedsplejersker kommer med og det bestyrker min holdning angående, at man skal være autoritetskritisk.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. februar 2012

RGN

Profilbillede for RGN
Krussedulle skriver:



Hvad står der i den første smiley?

Jeg har pudset mine briller, men jeg kan stadig ikke se det.

Anmeld

17. februar 2012

Krussedulle

RGN skriver:

Hvad står der i den første smiley?

Jeg har pudset mine briller, men jeg kan stadig ikke se det.

det skulle forestille en "thumps up" men skriver fra min iPhone, så der kan godt være at den er krypteret?

Anmeld

17. februar 2012

RGN

Profilbillede for RGN
Krussedulle skriver:

det skulle forestille en "thumps up" men skriver fra min iPhone, så der kan godt være at den er krypteret?

Hehe.. Men så siger jeg tak.

Anmeld

17. februar 2012

SHERO

jeg ville personligt vente... Jeg begyndte på grød da min søn var 3½ mdr efter SP'ens råd, og øv hvor skulle jeg bare ha ammet noget mere i stedet, troldens mave kunne overhovedet ikke tåle grød så tidligt, og han døjede med hård mave de næste 3-4 mdr.. Næste gang venter jeg til 6 mdr, for det var bestemt ikke sjovt med et barn med mavekneb så længe...

Anmeld

17. februar 2012

Krussedulle

RGN skriver:

Hehe.. Men så siger jeg tak.

Deler din holdning 100% ... Babyer mangler nemlig det enzym der kan spalte kulhydrater (kornprodukter fx) og det er jo netop det man 'rådes' til at starte med..

Anmeld

17. februar 2012

Tona

Anonym skriver:

Er der nogen af jer der har givet jeres børn grød før de var 4 mdr gamle? 2 fra min mødregruppe har gjort det og den ene efter lov fra sundhedsplejersken.

Mit barn blir 4 mdr om 2 uger og tænker om jeg skal/kan prøve grød nu fordi mit barn viser interesse for min mad og for at sutte på skeen når jeg gir d dråber. 

Amanda fik grød fra hun var 3 mdr. Hun skreg af sult ellers. Men man skal ikke gøre det før de 4 mdr med mindre man er tvunget ud i det pga at barnet ikke kan undvære det længere

Anmeld

17. februar 2012

Tona

Krussedulle skriver:

Deler din holdning 100% ... Babyer mangler nemlig det enzym der kan spalte kulhydrater (kornprodukter fx) og det er jo netop det man 'rådes' til at starte med..

Der kan man med fordel starte med grøntsagsmos i stedet

Anmeld

17. februar 2012

RGN

Profilbillede for RGN
Krussedulle skriver:

Ja, man undrer sig jo virkelig over, at sundhedsplejesker uden at blinke anbefaler det så ofte før 6 måneder.

De er jo uddannet og burde tøve en anelse. Mange mødre stoler jo desværre blindt på deres sundhedsplejerske.

Anmeld

17. februar 2012

Krussedulle

RGN skriver:

Ja, man undrer sig jo virkelig over, at sundhedsplejesker uden at blinke anbefaler det så ofte før 6 måneder.

De er jo uddannet og burde tøve en anelse. Mange mødre stoler jo desværre blindt på deres sundhedsplejerske.

Præcis, jeg forstår det heller ikke!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.