Grød før 4 mdr

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.606 visninger
29 svar
0 synes godt om
17. februar 2012

Anonym trådstarter

Er der nogen af jer der har givet jeres børn grød før de var 4 mdr gamle? 2 fra min mødregruppe har gjort det og den ene efter lov fra sundhedsplejersken.

Mit barn blir 4 mdr om 2 uger og tænker om jeg skal/kan prøve grød nu fordi mit barn viser interesse for min mad og for at sutte på skeen når jeg gir d dråber. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. februar 2012

AndreasMor84

Anonym skriver:

Er der nogen af jer der har givet jeres børn grød før de var 4 mdr gamle? 2 fra min mødregruppe har gjort det og den ene efter lov fra sundhedsplejersken.

Mit barn blir 4 mdr om 2 uger og tænker om jeg skal/kan prøve grød nu fordi mit barn viser interesse for min mad og for at sutte på skeen når jeg gir d dråber. 

Jeg gjorde da min søn var 3 mdr og 3 uger, men KUN fordi han ikke blev mæt på min mælk alene og efter OK fra SP. Det gik fint de første par dage, men så gad han ikke mere og vi blev nødt til at holde pause og er først gået igang igen nu her, hvor han er blevet 5 mdr.
Så der er såmænd ingen grund til at gå igang før dit barn ikke længere bliver mæt nok på MM eller MME alene af hensyn til maven.
Det er heller ikke alle børn der er klar rent motorisk selvom de sagtens kan slubre D dråber i sig med ske..

Anmeld

17. februar 2012

Mira0911

Jeg vil nok lige vende det med sp, deres maver er jo stadig meget sarte... 

Anmeld

17. februar 2012

Anonym trådstarter

RGN skriver:

https://www.baby.dk/debat/115295pi1/ordet-er-frit/derfor-skal-baby-06-maaneder-ikke-have-mos-og-groed.aspx

Hmm sundhedsplejersken siger de SKAL være startet på grød inden de er 6 mdr. Og helst når de er ca 4 mdr. 

Forvirret. Mit barn på 3 år fik også grød i en alder af 4 mdr og der er ik taget skade overhovet. Fejler intet og har aldrig gjort det

Anmeld

17. februar 2012

morethanperfect

Anonym skriver:

Ja Oscar fik det da han var lige knapt 4 mdr..

Han blev ikke mæt af mælk alene , så sp foreslog at starte med lidt mos eller grød ..

Anmeld

17. februar 2012

Nessie

Min søn blev ikke mæt nok af mme da han var 3 1/2 mdr., så vi gik lige så stille i gang med at give ham nogte mos / grød.

Spurgte ikke SP, da jeg mente at vi godt selv kunne vurdere vores barn, og så havde jeg heller ikke lige Sp så meget i tankerne

Anmeld

17. februar 2012

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
Anonym skriver:

hvis det kun er pga interessen synes jeg at du skal vente. Jeg går ud fra at mælk stadig mætter

Anmeld

17. februar 2012

twinny

Vi prøvede da de var 3,5 måneder... De blev ikke mætte af mælken... Det gik dog ikk så godt, så droppede vi det. Nu er de snart 5 måneder og er begyndt for en uge siden. Nu går det rigtig godt og de får det to gange om dagen.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.