Nyfødt kaster op...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

16. februar 2012

Henri84

LotteN skriver:

jeg ville helt sikkert også ringe til vagtlægen..

Min nabos datter gjorde det samme og det endte faktisk med hun blev opereret, da hun havde en indsnævring ved spiserøret/mavesækken - sådan et eller andet. men det kan jo også sagtens være noget andet.... så derfor synes jeg helt sikkert du skal få fulgt op på det..

Enig kontakt lige læge/sp og få tjekket op på om hun tager på som hun skal..
Min dreng kastede voldsomt op, det begyndte dog først da han var 2 1/2 uge, og han endte med at blive opereret for mavemundsforsnævring..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. februar 2012

LotteN

Henri84 skriver:

Min dreng kastede voldsomt op, det begyndte dog først da han var 2 1/2 uge, og han endte med at blive opereret for mavemundsforsnævring..

ja, det lyder meget lige som det naboens pige også havde....

Anmeld

16. februar 2012

Silas&Mille

Maja88 skriver:

jeg tænker lige om hun har mælkeallergi og eventuel skal have profilac

Jeg har tænkt tanken, men det er ikke ved hvert måltid. Hun har 'kun' kastet op 4 gange fordelt over tre dage.

jeg har også læst om de forskellige symptomer på mælkeallergi og synes ikke hun har nogen af dem.

Anmeld

16. februar 2012

Silas&Mille

Valle81 skriver:

Jeg tænker kontakt sp i morgen, der skal lige en fagperson ind over og så vil jeg sige at det lyder til hun spiser meget store portioner af gangen, jeg ville sætte med til det halve, altså at hun maks får 50 pr måltid

Har lige madet hende igen for en halv time siden og hun har kun fået 60 ml, og indtil videre ser det ikke ud til at der kommer noget op. Hun har bøvset fint af to gange i løbet at måltidet og en gang efter.

Anmeld

16. februar 2012

l.kjoeller

Silas&Mille skriver:

Mille, 9 dage gammel, får Allomin. Hun spiser imellem 60 ml og 90 ml per måltid.

I mandags kastede hun et helt måltid op, men der er jeg nu ret sikker på at det var fordi hun fik for meget at spise.

Det gik så galt igen i går aftes, men der havde hun ikke spist mere end 50 ml. hun havde været oppe og bøvse og det gik fint lige indtil hun blev lagt i seng og havde ligget der i cirka en halv time, så kastede hun det hele op igen 

Igen i dag er det gået galt, hele to gange  I middags spise hun lige under 90 ml og var i løbet af måltidet oppe og bøvse af 3 gange. Men alligevel endte det med at hun kastede det hele op cirka 20 minutter efter hun havde spist. Hun spiste dog cirka 50 ml omkring en time senere og sov så i 3½ time.
Her til aften har hun gjort det samme. Hun lå og hygge i min arm og små sov efter hun havde spist cirka 70 ml, men 5 minutter efter jeg han lagt hende på hendes dyne, så kastede hun det hele op. 
Nu en times tid senere har hun spist 60 ml og ligger og sover.

Er lidt i vildrede over hvad der sker. Hvorfor kaster hun maden op?

Kan det være Allominen, selvom det ikke sker hver gang? 

tror du ikke du skal ringe til lægen ??? i tilfælde af noget skulle være galt i mave tarm regionen. Er der sikkert ikke men for en sikkerheds skyld. god bedring med hende

Anmeld

16. februar 2012

Silas&Mille

LotteN skriver:

jeg ville helt sikkert også ringe til vagtlægen..

Min nabos datter gjorde det samme og det endte faktisk med hun blev opereret, da hun havde en indsnævring ved spiserøret/mavesækken - sådan et eller andet. men det kan jo også sagtens være noget andet.... så derfor synes jeg helt sikkert du skal få fulgt op på det..

Jeg tænker bare lidt at det er jo ikke hver gang hun har spist.

Vi havde slet ikke nogen problemer med storebror Silas da han fik flaske.

Anmeld

16. februar 2012

Silas&Mille

TrineMine86 skriver:

jeg ville måske også få undersøgt om hun skulle lide af reflux, det har min dreng nemlig, og det gør at han kan kaste næsten en hel flaske op ret lang tid efter at han har spist, og det kommer bare i en stor skylle..

reflux er når lukkemusklen ved mavesækken er umoden og derfor ikke lukker godt nok sammen sådan at maden kan blive i mavesækken, det er ikke farligt, men det kræver nogle gange at de får noget specielt mme, spm er ret tyk (det får min søn)..

men kontakt lægen, for ja, det kan også være mælkeallergi, i har ikke fået enbefalet at starte med nutramigen mme(det mod allergi), når hun er nyfødt?

Havde din dreng også kun opkast ved nogle måltider? eller havde han det ved hvert måltid?

Anmeld

16. februar 2012

Valle81

Silas&Mille skriver:

Har lige madet hende igen for en halv time siden og hun har kun fået 60 ml, og indtil videre ser det ikke ud til at der kommer noget op. Hun har bøvset fint af to gange i løbet at måltidet og en gang efter.

Har to drenge som har været flaskebørn og de startede med 10 ml og så lidt op af gangen, men det tog lidt tid før de var deroppe, ingen af dem har været over 180 på et måltid

Jeg tror hun har fået alt for meget mad men det kan jo også være noget af det de andre skriver

Anmeld

16. februar 2012

Silas&Mille

Henri84 skriver:

Ringer i hvert fald til SP i morgen.

Ved ikke lige hvordan hun har taget på siden mandag. Men fra tirsdag den 7.2 hvor hun blev født og så til mandag i denne uge havde hun taget 370 gram på (altså på bare 6 dage)  Men der var selvfølgelig heller ikke nogen som helst problemer de 6 dage.

Anmeld

16. februar 2012

Silas&Mille

Har to drenge som har været flaskebørn og de startede med 10 ml og så lidt op af gangen, men det tog lidt tid før de var deroppe, ingen af dem har været over 180 på et måltid

Jeg tror hun har fået alt for meget mad men det kan jo også være noget af det de andre skriver

Kan godt tænkes jeg har været lidt for optimistisk med hendes flasker. Men sundhedsplejersken sagde ikke noget om at hun måske fik for meget, da hun var her i mandags

Tror jeg sætter lillepigen ned til 60 ml ad gangen og mader så den gang  eller to mere i døgnet her i starten.

Også ringer jeg til SP i morgen.

Storebror Silas fik også flaske, han endte på 210 ml per måltid, da han var omkring 8-9 måneder gammel 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.