Nyfødt kaster op...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

7.994 visninger
31 svar
0 synes godt om
16. februar 2012

Silas&Mille

Mille, 9 dage gammel, får Allomin. Hun spiser imellem 60 ml og 90 ml per måltid.

I mandags kastede hun et helt måltid op, men der er jeg nu ret sikker på at det var fordi hun fik for meget at spise.

Det gik så galt igen i går aftes, men der havde hun ikke spist mere end 50 ml. hun havde været oppe og bøvse og det gik fint lige indtil hun blev lagt i seng og havde ligget der i cirka en halv time, så kastede hun det hele op igen 

Igen i dag er det gået galt, hele to gange  I middags spise hun lige under 90 ml og var i løbet af måltidet oppe og bøvse af 3 gange. Men alligevel endte det med at hun kastede det hele op cirka 20 minutter efter hun havde spist. Hun spiste dog cirka 50 ml omkring en time senere og sov så i 3½ time.
Her til aften har hun gjort det samme. Hun lå og hygge i min arm og små sov efter hun havde spist cirka 70 ml, men 5 minutter efter jeg han lagt hende på hendes dyne, så kastede hun det hele op. 
Nu en times tid senere har hun spist 60 ml og ligger og sover.

Er lidt i vildrede over hvad der sker. Hvorfor kaster hun maden op?

Kan det være Allominen, selvom det ikke sker hver gang? 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. februar 2012

Ma-lu

Synes ik det lyder godt , slet ik når hun er nyfødt.. Min venindes datter kunne ik tåle alm alomin og fik noget specielt.. Min lillebror kunne intet mad holde i sig da han blev født, husker ik hvorfor , men han sku opereres .!! 

Hvis jeg var dig ville jeg ringe til lægen , faktisk nu 

Pøj pøj god bedring, håber ik drt er alvorligt.!

Anmeld

16. februar 2012

Gaia

Jeg ville også ringe til lægen. Synes det lyder lidt voldsomt at hun kaster så meget op. Sikkert intet farligt, men som der skrives i tråden, kan det være hun ik kan tåle det eller at hun bare får for store portioner. Men synes dog i skal kontakte lægen i aften og evt. Få hende undersøgt.

Anmeld

16. februar 2012

Maja88

jeg tænker lige om hun har mælkeallergi og eventuel skal have profilac

Anmeld

16. februar 2012

Valle81

Jeg tænker kontakt sp i morgen, der skal lige en fagperson ind over og så vil jeg sige at det lyder til hun spiser meget store portioner af gangen, jeg ville sætte med til det halve, altså at hun maks får 50 pr måltid

Anmeld

16. februar 2012

LotteN

jeg ville helt sikkert også ringe til vagtlægen..

Min nabos datter gjorde det samme og det endte faktisk med hun blev opereret, da hun havde en indsnævring ved spiserøret/mavesækken - sådan et eller andet. men det kan jo også sagtens være noget andet.... så derfor synes jeg helt sikkert du skal få fulgt op på det..

Anmeld

16. februar 2012

ano14316

Silas&Mille skriver:

Mille, 9 dage gammel, får Allomin. Hun spiser imellem 60 ml og 90 ml per måltid.

I mandags kastede hun et helt måltid op, men der er jeg nu ret sikker på at det var fordi hun fik for meget at spise.

Det gik så galt igen i går aftes, men der havde hun ikke spist mere end 50 ml. hun havde været oppe og bøvse og det gik fint lige indtil hun blev lagt i seng og havde ligget der i cirka en halv time, så kastede hun det hele op igen 

Igen i dag er det gået galt, hele to gange  I middags spise hun lige under 90 ml og var i løbet af måltidet oppe og bøvse af 3 gange. Men alligevel endte det med at hun kastede det hele op cirka 20 minutter efter hun havde spist. Hun spiste dog cirka 50 ml omkring en time senere og sov så i 3½ time.
Her til aften har hun gjort det samme. Hun lå og hygge i min arm og små sov efter hun havde spist cirka 70 ml, men 5 minutter efter jeg han lagt hende på hendes dyne, så kastede hun det hele op. 

Du skal ringe til lægevagten sådan en lille størrelse må ikke kaste sin mad op uden at blive undersøgt. for det kan være noget med maven/tarmene ect. der ikke er klar eller mavemundsforsnævring, som de skal opereres for, men det er vidst mest drenge der har det.

Hvis nu du synes at lægevagten virker affajende, så bed om, at snakke med en fra børnemodtagelsen.

til dig, og god bedring med hende.

Anmeld

16. februar 2012

TrineMine86

Silas&Mille skriver:

jeg ville måske også få undersøgt om hun skulle lide af reflux, det har min dreng nemlig, og det gør at han kan kaste næsten en hel flaske op ret lang tid efter at han har spist, og det kommer bare i en stor skylle..

reflux er når lukkemusklen ved mavesækken er umoden og derfor ikke lukker godt nok sammen sådan at maden kan blive i mavesækken, det er ikke farligt, men det kræver nogle gange at de får noget specielt mme, spm er ret tyk (det får min søn)..

men kontakt lægen, for ja, det kan også være mælkeallergi, i har ikke fået enbefalet at starte med nutramigen mme(det mod allergi), når hun er nyfødt?

Anmeld

16. februar 2012

Tulle28

Hun kan have mælkeallergi? Jeg ved desværre ikke så meget om MME og mængder da jeg ammede min datter, men der findes jo noget MME du kan få på apoteket netop til børn der ikke tåler alm. MME som jo er lavet på komælk.

Anmeld

16. februar 2012

Koen.

Vi blev indlagt med vores datter da hun var 4 uger pga det samme, de fandt frem til at hun har/havde en slap lukke muskel i maven.. det er noget de selv skal vokse fra

Et godt tip vi fik var at holde en del pauser under måltidet.. i dag er hun 22 mdr og har ingen problemer, det forsvandt omkring de 12 mdr

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.