Myte eller ?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

16. februar 2012

Nettemor

nettemor skriver:

Altså et spædbarn er jo beskyttet af dit immunforsvar hvis du ammer men man skal selvfølgelig stadig være forsigtig og ikke tage barnet med på syge besøg osv. Men det tager ingen skade af frisk luft Selv ikke engang her i DK hvor det er koldere Bare sørg for at barnet ikke fryser.

Det med at de ruller barnet ind i et tæppe som du skriver til Caroline er der mange kulturer der gør. Barnet bliver ofte beroliget af det fordi det minder lidt om tiden inde i maven hvor de heller ikke havde så meget plads..

Hov men faktum er at en babys knogler er mindre skrøbelige end dine Fordi de er så bløde. Men det kan ha noget med blødheden i knoglerne at de gør det også. udover trygheden.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. februar 2012

Gravid2012

nettemor skriver:

Altså et spædbarn er jo beskyttet af dit immunforsvar hvis du ammer men man skal selvfølgelig stadig være forsigtig og ikke tage barnet med på syge besøg osv. Men det tager ingen skade af frisk luft Selv ikke engang her i DK hvor det er koldere Bare sørg for at barnet ikke fryser.

Det med at de ruller barnet ind i et tæppe som du skriver til Caroline er der mange kulturer der gør. Barnet bliver ofte beroliget af det fordi det minder lidt om tiden inde i maven hvor de heller ikke havde så meget plads..

okay for det er den jeg mindst bryder mig om... den med at rulle barnet ind, syntes da barnet skal ha "frihed". Det vil blive saa svaert at gaa imod de traditioner... men kan ikke gaa med til dem alle sammen. Syntes ikke mit barn skal rulles ind - hvad er barnet - en fodbold??

Anmeld

16. februar 2012

Nettemor

1234567890 skriver:

okay for det er den jeg mindst bryder mig om... den med at rulle barnet ind, syntes da barnet skal ha "frihed". Det vil blive saa svaert at gaa imod de traditioner... men kan ikke gaa med til dem alle sammen. Syntes ikke mit barn skal rulles ind - hvad er barnet - en fodbold??

Hehe

Men tit kan det berolige barnet at blive pakket ind på den måde. Men i DK gør man det bare ikke hele tiden men mere når de skal sove..

Har du snakket med din mand om disse ting? Kan være han kan give nogle forklaringer Eller evt din svigermor

Anmeld

16. februar 2012

Gravid2012

nettemor skriver:

Hehe

Men tit kan det berolige barnet at blive pakket ind på den måde. Men i DK gør man det bare ikke hele tiden men mere når de skal sove..

Har du snakket med din mand om disse ting? Kan være han kan give nogle forklaringer Eller evt din svigermor

hans familie er lidt saadan "saadan er det, og saadan bliver det" .. ogsaa med hensyn til navngivning, hernede SKAL det foerste barn opgives efter ens foraeldre - som saa betyder man kun har fire navne at vaelge imellem!! Men min mand har gaaet med til at jeg vaelge hvad jeg har lyst til hvis det er en pige, men hvis det er en dreng vil han opkalde babyen efter hans far... saa det er vel en start

Anmeld

16. februar 2012

Nettemor

1234567890 skriver:

hans familie er lidt saadan "saadan er det, og saadan bliver det" .. ogsaa med hensyn til navngivning, hernede SKAL det foerste barn opgives efter ens foraeldre - som saa betyder man kun har fire navne at vaelge imellem!! Men min mand har gaaet med til at jeg vaelge hvad jeg har lyst til hvis det er en pige, men hvis det er en dreng vil han opkalde babyen efter hans far... saa det er vel en start

Men hvis du er dansk så bliver jeres barn også halvt dansk. Og så kan de jo ikke forvente at det hele bliver gjort på den græske måde

Kan godt forstå det er lidt specielt med navnene men altid noget at han er gået med til et andet pige navn. Så bliver der da utroligt mange med de samme navne i familien.

Anmeld

16. februar 2012

Gravid2012

nettemor skriver:

Men hvis du er dansk så bliver jeres barn også halvt dansk. Og så kan de jo ikke forvente at det hele bliver gjort på den græske måde

Kan godt forstå det er lidt specielt med navnene men altid noget at han er gået med til et andet pige navn. Så bliver der da utroligt mange med de samme navne i familien.

ja det er rigtig det du siger... maa se om jeg kan faa ham overtalt til flere ting, og jeg er ikke gravid endnu, saa det giver mig lidt tid Har du et barn/boern?

Anmeld

16. februar 2012

Nettemor

1234567890 skriver:

ja det er rigtig det du siger... maa se om jeg kan faa ham overtalt til flere ting, og jeg er ikke gravid endnu, saa det giver mig lidt tid Har du et barn/boern?

Ja jeg har en søn Snart 2 år gammel

Anmeld

16. februar 2012

Gravid2012

nettemor skriver:

Ja jeg har en søn Snart 2 år gammel

aarh hvor dejligt!

Anmeld

16. februar 2012

Caroline86

1234567890 skriver:

ja meget, tak for dit svar der er faktisk ogsaa en mere jeg har undret mig over... i den foerste uge "ruller" de babyen ind i en babytaeppe, eller hvad man kalder det, saa babyen ikke kan bevaege benene og armene.. kun naar de skifter ble... det er bedre for knoglerne, fordi de er skroeblige siger de.. ??????

nej, det er også noget pjat

Men til gengæld er det netop det jeg mener med at svøbe barnet

Det er ikke skidt for barnet at ligge frit når det bliver skiftet, tværtimod det er fint gravist at lære at verden herude ikke er så tryg og lun og på puslebordet kan barnet for alvor eksperimentere med at bevæge sig, kigge på en uro, snakke med sine forældre osv Tænker også at det må være utroligt besværligt at skifte et barn der er svøbt!?

Anmeld

16. februar 2012

meem

Århh der var ikke noget jeg nød mere end et kogende bad da jeg var gravid.. og ingen af mine piger har da taget skade af det

Freja var udenfor for første gang da hun var 12timer.. vi skulle jo hjem fra sygehuset på en eller anden måde, hun har også sovet ude fra hun var ca en uge.. min SP sagde bare vi skulle være obs på vejrforandringer..

Tror vist bare det er myter

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.