Myte eller ?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.237 visninger
29 svar
0 synes godt om
16. februar 2012

Gravid2012

Lige et par ting jeg gerne vil vide er sandt eller det bare er en myte?

Jeg bor i Graekenland, og det her ting er hvad de siger er sandt.....

1) Man maa tag et varmt bad naar man er gravid..

2) Naar barnet er foedt, skal hun/han vaerer inde i huset i 40 dage uden at overhovedet komme udenfor...

3) Naar man har en nyfoedt i huset, skal huset ha en temperatur paa mindst 19 grader.....

sandt eller... ?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. februar 2012

FrkZier

1234567890 skriver:

2) Naar barnet er foedt, skal hun/han vaerer inde i huset i 40 dage uden at overhovedet komme udenfor...

3) Naar man har en nyfoedt i huset, skal huset ha en temperatur paa mindst 19 grader.....

sandt eller... ?

tror du ikke det er en græsk tradition at gøre sådan?

Anmeld

16. februar 2012

Gravid2012

FrkZier skriver:

tror du ikke det er en græsk tradition at gøre sådan?

altsa det der med graderne siger det er pga af barnet bliver syg hvis det ikke er som det skal vaerer... og varmt bad siger de at livmoderen begynder at "pumpe" og det er farligt for barnet... og den anden med at barnet ikke maa komme udenfor kan jeg ikke helt blive klog paa.. men syntes det lyder lidt maerkelig??

Anmeld

16. februar 2012

FrkZier

1234567890 skriver:

altsa det der med graderne siger det er pga af barnet bliver syg hvis det ikke er som det skal vaerer... og varmt bad siger de at livmoderen begynder at "pumpe" og det er farligt for barnet... og den anden med at barnet ikke maa komme udenfor kan jeg ikke helt blive klog paa.. men syntes det lyder lidt maerkelig??

jeg forstår ikke helt nr. 1?? - altså mener du at man KUN må tage ET bad i løbet af hele graviditeten??

Anmeld

16. februar 2012

JulieE

1234567890 skriver:

sandt eller... ?

Det er nok en tradition i Grækenlandnedenn sandhed er det ikke  Spædbørn har godt af at komme ud fra de er helt små 

Anmeld

16. februar 2012

Gravid2012

FrkZier skriver:

jeg forstår ikke helt nr. 1?? - altså mener du at man KUN må tage ET bad i løbet af hele graviditeten??

Nej jeg mente nu at man maa kun tag kolde bad eller maximum lunken bad....

Anmeld

16. februar 2012

Gravid2012

JulieE skriver:

Det er nok en tradition i Grækenlandnedenn sandhed er det ikke  Spædbørn har godt af at komme ud fra de er helt små 

ja det var ogsaa det jeg troede... men det bliver godt nok svaert at gaa imod deres traditoner saa... isaer naar man har en graesk svigermor

Anmeld

16. februar 2012

FrkZier

1234567890 skriver:

Nej jeg mente nu at man maa kun tag kolde bad eller maximum lunken bad....

ja så man kun må tage et varmt bad som jeg spurgte om? - men uanset, så er jeg helt overbevist om det kun er deres traditioner, og de kan jo godt selv være overbevist om andet er usundt for barnet, da deres traditioner går så langt tilbage jo

Anmeld

16. februar 2012

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
1234567890 skriver:

sandt eller... ?

man kan vel ikke sige om det er sandt eller falsk.

Det er kulturbestemt. Disse traditioner følger de og for dem giver det mening

Anmeld

16. februar 2012

Nettemor

Altså hvis barnet ikke må komme udenfor de første 40 dage hvordan kommer man så hjem fra sygehuset?

Selvfølgelig må man tage varme bade. Det kan være rigtig godt for musklerne hvis de er lidt ømme. Og mange steder er der graviditets svømning i varmt vands bassinerne

Det med temperaturen i huset er nok meget godt at følge. Det er jo lige omkring stuetemperatur.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.