Myte eller ?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

16. februar 2012

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere

1. Sandt - du må tage 17 varme bade dagligt, hvis du har lyst!

2. Absolut falsk - jeg kunne forestille mig, det er et levn fra MEGET gamle dage, hvor sarte spæde skulle skånes for infektionsrisiko m.v.

3. Sandt, tror jeg - 19 grader, er det ikke cirka stuetemperatur?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. februar 2012

Gravid2012

FrkZier skriver:

ja så man kun må tage et varmt bad som jeg spurgte om? - men uanset, så er jeg helt overbevist om det kun er deres traditioner, og de kan jo godt selv være overbevist om andet er usundt for barnet, da deres traditioner går så langt tilbage jo

hov.. havde vidst ikke lige laest den ordentlig igennem. Men nej ikke kun et bad..det ville godt nok vaere klamt haha..

Anmeld

16. februar 2012

FrkZier

1234567890 skriver:

hov.. havde vidst ikke lige laest den ordentlig igennem. Men nej ikke kun et bad..det ville godt nok vaere klamt haha..

haha det havde da ihvertfald ikke været sundt for nogen

Anmeld

16. februar 2012

Gravid2012

nettemor skriver:

Altså hvis barnet ikke må komme udenfor de første 40 dage hvordan kommer man så hjem fra sygehuset?

Selvfølgelig må man tage varme bade. Det kan være rigtig godt for musklerne hvis de er lidt ømme. Og mange steder er der graviditets svømning i varmt vands bassinerne

Det med temperaturen i huset er nok meget godt at følge. Det er jo lige omkring stuetemperatur.

ja de bliver jo self noedt til at komme hjem fra sygehuset men derefter er det bare hjemme i 40 dage... syntes det lyder utrolig underlig ..

lyder godt at jeg maa tage varme bade naar jeg er gravid, for det er det jeg elsker mest

tak for dit svar

Anmeld

16. februar 2012

Kofoed.

De danske kloge hoveder siger at varme bade er gode, da det for livmoder til at slappe af.

Den med udenfor forstår jeg ikke helt, barnet må ikke sove ude det første stykke tid, men ligefrem være helt inde lukket synes jeg lyder underligt.

For mig giver det god menig, at rummet barnet billiger født i, ikke skal være hunde koldt, for barnet ligger jo i nogle og 30 grader i maven, så hvis den kommer ud i et meget koldt rum, vil den få et temperatur chok, evt blive syg.

Anmeld

16. februar 2012

Nettemor

1234567890 skriver:

ja de bliver jo self noedt til at komme hjem fra sygehuset men derefter er det bare hjemme i 40 dage... syntes det lyder utrolig underlig ..

lyder godt at jeg maa tage varme bade naar jeg er gravid, for det er det jeg elsker mest

tak for dit svar

Det var så lidt

Jeg tror det med de 40 dage er mere en tradition. Men det skader ikke at trille en tur. Men måske det er for at moren skal være hjemme og slappe af sammen med babyen?

Anmeld

16. februar 2012

Caroline86

mht. det med de varme bade... jeg KUNNE ikke tage varme bade da jeg var gravid! Det har noget med den øgene blodcirkulation at gøre og jeg besvimede simpelthen fordi blodet pumpede sådan når jeg fik det varmt oplevede flere gange at blive rigtigt dårlig i badet men nåede heldigvis altid at kalde på min datters far og sætte mig ned inden jeg besvimede! Så skruede jeg ned for temperaturen og der var intet efter det

Det er altid fornuftigt at skåne sit barn for steder med mange mennesker og infektioner, i starten.. men barnet må GERNE komme ud Bare husk det med at holde barnet fra personer med forskellige infektioner

Stuetemperatur og rart for os alle sammen så næserne ikke løber Det er dejligt for barnet at være svøbt når det sover, det første stykke tid .... det giver (for de fleste børn) en ro og en fornemmelse af den trygge tætomsluttende varme de også har inde i maven

Håber det gav mening!?

Anmeld

16. februar 2012

Gravid2012

Caroline86 skriver:

mht. det med de varme bade... jeg KUNNE ikke tage varme bade da jeg var gravid! Det har noget med den øgene blodcirkulation at gøre og jeg besvimede simpelthen fordi blodet pumpede sådan når jeg fik det varmt oplevede flere gange at blive rigtigt dårlig i badet men nåede heldigvis altid at kalde på min datters far og sætte mig ned inden jeg besvimede! Så skruede jeg ned for temperaturen og der var intet efter det

Det er altid fornuftigt at skåne sit barn for steder med mange mennesker og infektioner, i starten.. men barnet må GERNE komme ud Bare husk det med at holde barnet fra personer med forskellige infektioner

Stuetemperatur og rart for os alle sammen så næserne ikke løber Det er dejligt for barnet at være svøbt når det sover, det første stykke tid .... det giver (for de fleste børn) en ro og en fornemmelse af den trygge tætomsluttende varme de også har inde i maven

Håber det gav mening!?

ja meget, tak for dit svar der er faktisk ogsaa en mere jeg har undret mig over... i den foerste uge "ruller" de babyen ind i en babytaeppe, eller hvad man kalder det, saa babyen ikke kan bevaege benene og armene.. kun naar de skifter ble... det er bedre for knoglerne, fordi de er skroeblige siger de.. ??????

Anmeld

16. februar 2012

Gravid2012

nettemor skriver:

Det var så lidt

Jeg tror det med de 40 dage er mere en tradition. Men det skader ikke at trille en tur. Men måske det er for at moren skal være hjemme og slappe af sammen med babyen?

ja det kunne man maaske godt tro.. men de siger det er fordi hun/han kan blive syg af at komme ud naar man er nyfoedt...

Anmeld

16. februar 2012

Nettemor

1234567890 skriver:

ja det kunne man maaske godt tro.. men de siger det er fordi hun/han kan blive syg af at komme ud naar man er nyfoedt...

Altså et spædbarn er jo beskyttet af dit immunforsvar hvis du ammer men man skal selvfølgelig stadig være forsigtig og ikke tage barnet med på syge besøg osv. Men det tager ingen skade af frisk luft Selv ikke engang her i DK hvor det er koldere Bare sørg for at barnet ikke fryser.

Det med at de ruller barnet ind i et tæppe som du skriver til Caroline er der mange kulturer der gør. Barnet bliver ofte beroliget af det fordi det minder lidt om tiden inde i maven hvor de heller ikke havde så meget plads..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.