Anonym skriver:
Har nogen prøvet at gå fra en kæreste gennem flere år, fordi man bare blev for forskellige?
Jeg føler efterhånden ikke, at vi har nogen af de samme drømme og forventninger til fremtiden. Jeg elsker manden, men jeg har så svært ved at se en fremtid sammen, når vi er så forskellige steder i livet
Vi har et barn sammen, så det er ikke lige så nemt bare at pakke sagerne og smutte...
Jeg har ikke en forventning om, at bare fordi jeg går, så bliver hele mit liv perfekt, og alt vil bare gå som jeg vil gerne vil, men som udsigterne er nu, så er vi ved at nå breaking-point 
Men kan man det? Forlade en mand man elsker, for at udfri nogen af sine drømme, og evt finde én, som man har flere ting tilfælles med?
Han er den fuldstændig modsatte mand af, hvad han var, da vi fandt sammen. Han er gået helt og aldeles i stå, og har ingen intentioner om at ændre på det. Jeg vil jo heller ikke lave ham om, det er vel en ganske naturlig udvikling han er gået igennem, han er bare gået igennem den en hel del hurtigere end jeg! Jeg savner på ingen måde single-livet, men jeg savner en kæreste, hvor vi har bare nogen få fælles interesser
Jeg savner at kunne invitere folk på kaffe, uden at han skal være uhøflig, eller direkte sige nej. Jeg savner sex. Jeg savner...... Sammenspil......... Jeg savner at kunne snakke om fremtiden, uden at få et "Nej, det har jeg prøvet, det gider jeg ikke igen", eller et "Et barn mere? Så skal vi først vinde i lotto, så vi har råd til en au-pair pige".
Han er en super god far, men hold kæft hvor er han bare en dårlig kæreste! Eller måske er han den perfekte kæreste, bare ikke for mig
Det lyder meget genkendeligt alt det du skriver... Jeg lever selv i sådan et forhold. Vi har været sammen i 6 år og har et barn sammen på 2 år.
Men kan virkelig genkende det du skriver... Min kæreste er virkelig blevet en enspænder, han ønsker sjældent besøg, og jeg ELSKER at have gæster/mennesker omkring mig, så jeg kan sagtens finde på at invitere familie el. venner over til kaffe og kage, men ja så kan han godt finde på at være virkelig uhøflig og små-sur, så ubehageligt, det påvirker jo hele selskabet 
Vi vil begge gerne have et barn mere og så er det slut, så der er vi da enige.
Han er mere til materielle ting, vil fx hellere købe et dyrt gulvtæppe end tage på en rejse eller et ophold i lalandia, jeg vil meget hellere ud at opleve noget og så undvære det skide gulvtæppe...
Jeg savner i høj grad også sex, kærlighed, følelserne - synes min mand er så negativ meget af tiden. 
men desværre er det heller ikke lykken at blive alenemor, vi gik fra hinanden i en måneds tid da vores barn var 8 mdr, og det var SÅ hårdt både psykisk men også praktisk hvis man kan sige det sådan
SÅ ingen nemme løsninger