MaleneS2011baby<3 skriver:
Er ved og gå i panik, jeg skrev for ikke så længe siden indlægget 'spisnings drama' om at Maja kun ville spise selv o.l. og fik en masse gode råd om bare og lade hende gøre det osv.. Da vi var ved lægen for og få hendes 1 års vaccine fik vi afvide at hun skulle op i vægt, hun vejer 8 kg og har stået stille i vægt i ca en måned og følger ikke kurverne længere.. Efter den besked gik vi hjem med tanken om hun bare skulle fodres op, men det er som om det bare er blevet værre når hun nu skal spise.. Hele dagen tilbyder jeg hende mad og forskelligt hver gang og lader hende sidde med det selv som hun nu helst vil, men hver gang går det på samme måde, hun sidder lidt tager lidt i munden, ud af munden osv så leger hun lidt og så på gulvet.. Hun for stort set ikke noget ned..
Jeg prøver og prøver, men føler bare det bliver værre og værre.. Er så skide frustreret, og ked over at hun ikke tager på og at lægen viser hendes kurver.. Hvad skal jeg gøre, føler mig magtesløs?? 

Hvis din datter ellers er rask osv. så tror jeg ikke du skal være bekymret..
De fleste børn har et måltid hvor de spiser mest, nogle om morgen, andre til frokost og nogle tredje om aftenen..
Lad hende få små portioner og tilbyd det lidt oftere
Pres hende ikke til at spise, du vil aldrig kunne vinde den magtkamp, som vil opstå, hvis du tvinger hende til at spise 
Bland ikke hendes mad sammen, men del det op på tallerkenen, de fleste børn vil se hvad de spiser..
Ignorer at hun prikker, leger eller smider maden på gulvet, når hun finder ud af, at hun ikke får den opmærksomhed fra jer, er det ikke sjovt for hende til sidst..
Undgå larm, uro og snak under maden, dette vil tage hendes fokus væk fra maden. Sluk fjernsynet hvis det er tændt..
Hvor meget får hun at drikke lige inden der bliver tilbudt mad til hende?
Til sidst vil jeg ikke råde jer til og starte på proteindrikke til hende, medmindre lægen snakker om det..
Knus én, som har haft dette tæt inde på livet selv, i familien..