Hvad skal jeg gøre med hende?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

14. februar 2012

IngenKoPåIsen

Nu hvor I lader hende sidde selv, husker I så også at holde mund? Jeg har haft en kamp med min datter omkring måltiderne også.. Hun vil/ville simpelthen ikke spise.. Og hvis hun så endelig spise, blev jeg helt imponeret, og ville så gerne det fortsatte at jeg begyndte at sige "uuuhm, det er lækkert ikke" eller "ej hvor er du god" eller ting i den dur- og så stoppede hun da helt og aldeles igen.. Nu hvor jeg enten kigger den anden vej, snakker med min kæreste om alt muligt andet, går det meget bedre.. Nogle gange har min datter også travlt med at fortælle mig "at det kan hun ikke lide"- og hvis jeg reagerer på det, så spiser hun ikke- men hvis jeg ignorerer det eller snakker om noget andet, ender hun med at spise alligevel! Held og lykke med det, håber snart hun opdager hvor lækkert mad er- for når de små ikke bare vil spise, er det altså frustrende!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. februar 2012

Laulund87

Mette. skriver:

Vores datter Emilie var og er tildels på præcis samme måde. I en alder af 22 måneder vejer hun kun godt 9 kg - ved 1 år vejede hun også omkring 8 kg.

Vi var meget i panik over det og forsøgte alt, men efter en tid stoppede vi helt med at fokusere på det. Hun spiser det hun gør og ikke mere end det, også tænker vi ikke så meget på vægten så længe hun trives. - heller ikke selvom hun er langt under gennemsnitskurven for sin alder. Hun er bare sådan.

Lad hende lege og udforske maden og lad ellers vær at fokusere på om hun har spist eller ej. Tilbyd hende lidt oftere noget og prøv en masse forskelligt. Det er det eneste som har hjulpet her.

Har en datter på 26 måneder som vejer 10 kg. Godt nok har hun en spiserørssygdom, men den hindrer hende ikke i at spise. Hun er bare ikke særlig interesseret i mad og sådan er det

Ved 1 års undersøgelsen vejede hun 7 kg.

Anmeld

14. februar 2012

Prinsessens'Mor<3

CS skriver:

Men er det kun aftensmaden hun ikke vil spise??

nej hele dagen synes jeg..

Anmeld

14. februar 2012

Prinsessens'Mor<3

Mette. skriver:

Vores datter Emilie var og er tildels på præcis samme måde. I en alder af 22 måneder vejer hun kun godt 9 kg - ved 1 år vejede hun også omkring 8 kg.

Vi var meget i panik over det og forsøgte alt, men efter en tid stoppede vi helt med at fokusere på det. Hun spiser det hun gør og ikke mere end det, også tænker vi ikke så meget på vægten så længe hun trives. - heller ikke selvom hun er langt under gennemsnitskurven for sin alder. Hun er bare sådan.

Lad hende lege og udforske maden og lad ellers vær at fokusere på om hun har spist eller ej. Tilbyd hende lidt oftere noget og prøv en masse forskelligt. Det er det eneste som har hjulpet her.

Tak for svar, det må vi jo så prøve.. Tilbydder hende også bare så tit som muligt og forskelligt, men synes ikke rigtgi noget af det ryger ned.. Men noget må der vel komme ned, hun vil vel ikke sulte sig selv, vel?

Anmeld

14. februar 2012

Prinsessens'Mor<3

Malunsesmutti skriver:

Nu hvor I lader hende sidde selv, husker I så også at holde mund? Jeg har haft en kamp med min datter omkring måltiderne også.. Hun vil/ville simpelthen ikke spise.. Og hvis hun så endelig spise, blev jeg helt imponeret, og ville så gerne det fortsatte at jeg begyndte at sige "uuuhm, det er lækkert ikke" eller "ej hvor er du god" eller ting i den dur- og så stoppede hun da helt og aldeles igen.. Nu hvor jeg enten kigger den anden vej, snakker med min kæreste om alt muligt andet, går det meget bedre.. Nogle gange har min datter også travlt med at fortælle mig "at det kan hun ikke lide"- og hvis jeg reagerer på det, så spiser hun ikke- men hvis jeg ignorerer det eller snakker om noget andet, ender hun med at spise alligevel! Held og lykke med det, håber snart hun opdager hvor lækkert mad er- for når de små ikke bare vil spise, er det altså frustrende!

Nej hvor det dog lyder bekendt..  Prøver nemlig og rose og sige mmhh når hun spiser, men vi må da prøve din måde, det er da helt sikkert forsøget værd.. Men hvad så når det ryger på gulvet?

Anmeld

14. februar 2012

Mette.

MaleneS2011baby<3 skriver:

Tak for svar, det må vi jo så prøve.. Tilbydder hende også bare så tit som muligt og forskelligt, men synes ikke rigtgi noget af det ryger ned.. Men noget må der vel komme ned, hun vil vel ikke sulte sig selv, vel?

Nej, jeg tror hun tager det hun synes hun har behov for.

Ikke alle børn spiser helt vildt og nogle finder det bare ikke særlig interessant. Det gør Emilie som skrevet stadig ikke. Så bare fortsæt og vær afslappet omkring det - så skal det nok gå. Så længe hun er glad og trives synes jeg ikke man skal bekymre sig.

Emilie har på 5 måneder taget 100 gram på, så det er jo virkelig lidt, men så længe hun stadig følger sin egen kurve, er det fint. Jeg regner med din datter altid har været en lille en også.

Anmeld

14. februar 2012

Mette.

Laulund87 skriver:

Har en datter på 26 måneder som vejer 10 kg. Godt nok har hun en spiserørssygdom, men den hindrer hende ikke i at spise. Hun er bare ikke særlig interesseret i mad og sådan er det

Ved 1 års undersøgelsen vejede hun 7 kg.

Præcis, ikke alle børn er ens og nogen gider bare ikke mad. Vi er jo også forskellige som voksne, og børn er mindst ligeså forskellige, så man kan ikke forvente de alle skal have samme størrelse o.l.

Anmeld

14. februar 2012

Laulund87

Mette. skriver:

Præcis, ikke alle børn er ens og nogen gider bare ikke mad. Vi er jo også forskellige som voksne, og børn er mindst ligeså forskellige, så man kan ikke forvente de alle skal have samme størrelse o.l.

Nemlig

Altså jeg kan virkelig blive frustreret, men viser hende det ikke for det hjælper overhovedet ikke. Tit holder hun øje med om jeg kigger på hende når hun spiser for hun kan slet ikke have det pres. Så jeg lader som om at jeg er travlt optaget af noget andet hehe

Anmeld

14. februar 2012

CS

MaleneS2011baby<3 skriver:

nej hele dagen synes jeg..

Ja altså kan virkelig kun anbefale at give slip ikke gøre det til et problem - for ellers bliver det bare en møj ond cirkel.

Anmeld

14. februar 2012

M&M's Mor

For himlens skyld lad vær og fokuserer så meget på det mad, for jo mere i gør det, jo større afstand vil hun tage til det...prøv og lav noget mad der er lidt mere fedt osv i til hende og lad hende spise det hun har lyst til uden at presse hende...et par skeer er bedre end ingen ting...

Nu ved jeg ikke hvordan du laver bare sådan noget som kartoffelmos men bare den alene kan gøres mere til de småtspisende børn ved at bruge både sødmælk og margarine og så skal der ikke spises så store mængder for at det er ok...

men prøv at søge på småtspisende børn så kommer der opskrifter frem...bl.a.  her  https://www.hjerteforeningen.dk/lilleappetit/

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.