Hvad skal jeg gøre med hende?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.784 visninger
31 svar
0 synes godt om
14. februar 2012

Prinsessens'Mor<3

Er ved og gå i panik, jeg skrev for ikke så længe siden indlægget 'spisnings drama' om at Maja kun ville spise selv o.l. og fik en masse gode råd om bare og lade hende gøre det osv.. Da vi var ved lægen for og få hendes 1 års vaccine fik vi afvide at hun skulle op i vægt, hun vejer 8 kg og har stået stille i vægt i ca en måned og følger ikke kurverne længere.. Efter den besked gik vi hjem med tanken om hun bare skulle fodres op, men det er som om det bare er blevet værre når hun nu skal spise.. Hele dagen tilbyder jeg hende mad og forskelligt hver gang og lader hende sidde med det selv som hun nu helst vil, men hver gang går det på samme måde, hun sidder lidt tager lidt i munden, ud af munden osv så leger hun lidt og så på gulvet.. Hun for stort set ikke noget ned..

Jeg prøver og prøver, men føler bare det bliver værre og værre.. Er så skide frustreret, og ked over at hun ikke tager på og at lægen viser hendes kurver.. Hvad skal jeg gøre, føler mig magtesløs??

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. februar 2012

CS

MaleneS2011baby<3 skriver:

Er ved og gå i panik, jeg skrev for ikke så længe siden indlægget 'spisnings drama' om at Maja kun ville spise selv o.l. og fik en masse gode råd om bare og lade hende gøre det osv.. Da vi var ved lægen for og få hendes 1 års vaccine fik vi afvide at hun skulle op i vægt, hun vejer 8 kg og har stået stille i vægt i ca en måned og følger ikke kurverne længere.. Efter den besked gik vi hjem med tanken om hun bare skulle fodres op, men det er som om det bare er blevet værre når hun nu skal spise.. Hele dagen tilbyder jeg hende mad og forskelligt hver gang og lader hende sidde med det selv som hun nu helst vil, men hver gang går det på samme måde, hun sidder lidt tager lidt i munden, ud af munden osv så leger hun lidt og så på gulvet.. Hun for stort set ikke noget ned..

Jeg prøver og prøver, men føler bare det bliver værre og værre.. Er så skide frustreret, og ked over at hun ikke tager på og at lægen viser hendes kurver.. Hvad skal jeg gøre, føler mig magtesløs??

Giv slip - jeg tror jo mere du presser jo mere nægter hun og så er det bare sådan en ond cirkel.

Hvis hun trives og har det godt så er der ikke noget at være bekymret over.

Mvh

C

Anmeld

14. februar 2012

Prinsessens'Mor<3

CS skriver:

Giv slip - jeg tror jo mere du presser jo mere nægter hun og så er det bare sådan en ond cirkel.

Hvis hun trives og har det godt så er der ikke noget at være bekymret over.

Mvh

C

Hvordan?
Jeg giver hende, det og sidde med selv, gør ikke noget.. Når det er smidt på gulvet et par gange prøver jeg med noget andet osv..

Anmeld

14. februar 2012

Mille83

Hej. 

Vi var igennem det samme med Nicoline, og kæmper stadig en gang imellem med det. 

Hun vejede heller ikke mere end en 8-9 kg som 1 årig og nu er hun snart 21 mdr. og vejer 10,5.

Her har vi givet slip, hun spiser det hun vil, og elsker hvis det er meget krydret mad, og gerne noget hun selv kan sidde med. 

pasta skruer, ris, majs, ærter osv. i den duer. 

Syntes der er styr på det, men nogle gange falder hun tilbage i de gamle  vaner og vil ikke spise. 

Skriv endelig PB hvis du har nogen andre spørgsmål ? 

Anmeld

14. februar 2012

CS

Hvordan?
Jeg giver hende, det og sidde med selv, gør ikke noget.. Når det er smidt på gulvet et par gange prøver jeg med noget andet osv..

lad hende selv spise, uden at presse - giv hende det du ved hun godt kan lide.

Jeg vender tit tingene på hovedet og spørge mig selv om hvordan jeg ville have det hvis jeg var i mit barn, og nogen gjorde sådan ved mig... Ja og så ville jeg heller ikke spise.

Anmeld

14. februar 2012

Prinsessens'Mor<3

CS skriver:

lad hende selv spise, uden at presse - giv hende det du ved hun godt kan lide.

Jeg vender tit tingene på hovedet og spørge mig selv om hvordan jeg ville have det hvis jeg var i mit barn, og nogen gjorde sådan ved mig... Ja og så ville jeg heller ikke spise.

Kan bare ikke finde ud af hvad hun vil spise eller ikke vil.. Men når jeg så lader hende sidde selv og det ryger på gulvet hvad så?

Anmeld

14. februar 2012

CS

Kan bare ikke finde ud af hvad hun vil spise eller ikke vil.. Men når jeg så lader hende sidde selv og det ryger på gulvet hvad så?

Jeg ville prøve med lidt forskelligt som en anden skrev, lidt pasta, ris, kylling, broccoli osv - og ja falder det på gulvet så falder det på gulvet. Men snak om hvad det er og lad hende undersøge det. Er sikker på hun nok skal sige til når hun er sulten.

Anmeld

14. februar 2012

Prinsessens'Mor<3

CS skriver:

Jeg ville prøve med lidt forskelligt som en anden skrev, lidt pasta, ris, kylling, broccoli osv - og ja falder det på gulvet så falder det på gulvet. Men snak om hvad det er og lad hende undersøge det. Er sikker på hun nok skal sige til når hun er sulten.

synes bar vi efterhånden har prøvet alt, hun for jo det vi spiser til aftens mad og det er jo forskelligt hver aften, men synes ikke det nytter

Anmeld

14. februar 2012

CS

synes bar vi efterhånden har prøvet alt, hun for jo det vi spiser til aftens mad og det er jo forskelligt hver aften, men synes ikke det nytter

Men er det kun aftensmaden hun ikke vil spise??

Anmeld

14. februar 2012

Mette.

Vores datter Emilie var og er tildels på præcis samme måde. I en alder af 22 måneder vejer hun kun godt 9 kg - ved 1 år vejede hun også omkring 8 kg.

Vi var meget i panik over det og forsøgte alt, men efter en tid stoppede vi helt med at fokusere på det. Hun spiser det hun gør og ikke mere end det, også tænker vi ikke så meget på vægten så længe hun trives. - heller ikke selvom hun er langt under gennemsnitskurven for sin alder. Hun er bare sådan.

Lad hende lege og udforske maden og lad ellers vær at fokusere på om hun har spist eller ej. Tilbyd hende lidt oftere noget og prøv en masse forskelligt. Det er det eneste som har hjulpet her.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.