MaleneS2011baby<3 skriver:
Er ved og gå i panik, jeg skrev for ikke så længe siden indlægget 'spisnings drama' om at Maja kun ville spise selv o.l. og fik en masse gode råd om bare og lade hende gøre det osv.. Da vi var ved lægen for og få hendes 1 års vaccine fik vi afvide at hun skulle op i vægt, hun vejer 8 kg og har stået stille i vægt i ca en måned og følger ikke kurverne længere.. Efter den besked gik vi hjem med tanken om hun bare skulle fodres op, men det er som om det bare er blevet værre når hun nu skal spise.. Hele dagen tilbyder jeg hende mad og forskelligt hver gang og lader hende sidde med det selv som hun nu helst vil, men hver gang går det på samme måde, hun sidder lidt tager lidt i munden, ud af munden osv så leger hun lidt og så på gulvet.. Hun for stort set ikke noget ned..
Jeg prøver og prøver, men føler bare det bliver værre og værre.. Er så skide frustreret, og ked over at hun ikke tager på og at lægen viser hendes kurver.. Hvad skal jeg gøre, føler mig magtesløs?? 

Hej.
Vi var igennem det samme med Nicoline, og kæmper stadig en gang imellem med det.
Hun vejede heller ikke mere end en 8-9 kg som 1 årig og nu er hun snart 21 mdr. og vejer 10,5.
Her har vi givet slip, hun spiser det hun vil, og elsker hvis det er meget krydret mad, og gerne noget hun selv kan sidde med.
pasta skruer, ris, majs, ærter osv. i den duer.
Syntes der er styr på det, men nogle gange falder hun tilbage i de gamle vaner og vil ikke spise.
Skriv endelig PB hvis du har nogen andre spørgsmål ?

Anmeld