Mellemrum mellem fortænder.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5.291 visninger
27 svar
0 synes godt om
14. februar 2012

Laura.

Hej piger..

Min datter er 10½ mdr. gammel. Hun har 2 fine tænder for neden, og 2 der er godt på vej for oven. Den ene er mere fremme end den anden.

Ærligt, så har jeg frygtet at hun ville få mellemrum mellem sine fortænder, selvom ingen af os har det eller nogen i vores familier. Men ved så tilgengæld heller ikke om sådan noget er arveligt !?
Nå, men de her fortænder er godt på vej, og man kan nu allerede se at det kommer til at være et godt mellemrum mellem dem, hvilket jeg synes er øv.

Mit spørgsmål er egentlig bare om de vil rette sig, komme tættere på hinanden, eller om det bare er bestemt at det skal være sådan ?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. februar 2012

livhemdrup

Laura. skriver:

Hej piger..

Min datter er 10½ mdr. gammel. Hun har 2 fine tænder for neden, og 2 der er godt på vej for oven. Den ene er mere fremme end den anden.

Ærligt, så har jeg frygtet at hun ville få mellemrum mellem sine fortænder, selvom ingen af os har det eller nogen i vores familier. Men ved så tilgengæld heller ikke om sådan noget er arveligt !?
Nå, men de her fortænder er godt på vej, og man kan nu allerede se at det kommer til at være et godt mellemrum mellem dem, hvilket jeg synes er øv.

Mit spørgsmål er egentlig bare om de vil rette sig, komme tættere på hinanden, eller om det bare er bestemt at det skal være sådan ?

i de fleste tilfælde retter det sig selv.

Anmeld

14. februar 2012

2babygirls

Laura. skriver:

Hej piger..

Tit lukker Dèt sig når de andre tænder presser på.
Vores pige er 16 mdr og hendes læbebånd er igang med at trække sig.

Anmeld

14. februar 2012

Laura.

livhemdrup skriver:

i de fleste tilfælde retter det sig selv.

okay... det er måske meget normalt med børn og deres første tænder så...?

Anmeld

14. februar 2012

**Ønskebabyen

De fleste små børn jeg kender, har haft mellemrum imellem deres fortænder i et stykke tid, men når alle mælketænderne er kommet frem, er mellemrummet som forsvundet.

Men nu er det jo heller ikke hendes blivende tænder, så så galt er det vel ikke hvis der skulle komme et lille mellemrum mellem dem indtil hun skifter til de blivende?

Anmeld

14. februar 2012

Laura.

Tina&Martin skriver:

Tit lukker Dèt sig når de andre tænder presser på.
Vores pige er 16 mdr og hendes læbebånd er igang med at trække sig.

okay.. det giver jo også mening.. men det må man håbe..

Anmeld

14. februar 2012

morbibi

Laura. skriver:

Hej piger..

Det er først når de har skiftet tænder, du ser om, der kommer et evt mellemrum

Anmeld

14. februar 2012

Laura.

Tøsen* skriver:

De fleste små børn jeg kender, har haft mellemrum imellem deres fortænder i et stykke tid, men når alle mælketænderne er kommet frem, er mellemrummet som forsvundet.

Men nu er det jo heller ikke hendes blivende tænder, så så galt er det vel ikke hvis der skulle komme et lille mellemrum mellem dem indtil hun skifter til de blivende?

Nej, slet ikke. Jeg ved nu heller ikke noget om de blivende tænder vil erstatte plads med mælketænderne eller om de kunne finde på at komme frem klods op af hinanden..

Anmeld

14. februar 2012

2babygirls

Laura. skriver:

okay.. det giver jo også mening.. men det må man håbe..

Jeg arbejder i en børnehave og den eneste med mellemrum er en pige, og hendes mor har også mellemrum.

Anmeld

14. februar 2012

Laura.

morbibi skriver:

Det er først når de har skiftet tænder, du ser om, der kommer et evt mellemrum

Du mener, efter de har tabt fortænderne og de nye kommer frem ?

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.