Gigl skriver:
Jeg er enig i at det virker latterligt, men det vækker ikke min ophidselse.
Jeg synes der er meget andet børne-tv der er dybt latterligt. Feks. CN .. det er ikke andet end falde-på-halen-humor, og lige til at blive dum af at se på.
Og så kan jeg ikke helt forstå hvorfor al børne-tv nu om dage skal være enooooormt pædagogisk korrekt!
I øvrigt, så tvivler jeg meget stærkt på, at børne-tv nu om dage er slemmere end da vi var børn
.. kan i huske "Nana"? "Hvad laver i?" "Vi boller!" .. og alle bandeordene i Cirkeline og Bennys Badekar?
Der er da klart kommet meget mere børne-tv til siden dengang, men jeg tvivler på at volden blandt børn nu om dage handler om børne-tv
- jeg tror det handler om ganske andre ting.
nu har jeg kun set cirkeline ud af dem du nævner der, og mindes nu ikke en masse bandeord deri, men kan jo huske forkert..
det her er faktisk en serie fra 87 fandt jeg ud af efter lidt googlen, og den blev oprindeligt sendt om aftenen, forstår bare ikke at de vælger at lægge den på den tid som den kom idag..
jeg mener jo at man som udbyder skal sende de ting der er efterspørgsel på, og jeg tvivler på at den serie er ret efterspurgt mellem børnene, og slet ikke iblandt forældre, ikke mig ihvertfald..
jeg siger jo heller ikke det skal være pædagogisk korrekt, men grimme ord, og sådanne ting vil jeg altså ikke at min søn skal se og høre på.. bander heller ikke selv foran min søn så vidt det kan undgåes, så gider da ikke at han lærer det igennem tv.. Han kan tidsnok lære at sige diverse grimme ord, men som knap 2 årig behøver han ikke kunne dem..
Anmeld