Ser jeres børn ramasjang??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

14. februar 2012

4kløver

An&Jo skriver:

vi ser så os noddy go chiro om morgenen, men tror da vi vil til at passe ekstra på om eftermiddagen..

Ja man skal.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. februar 2012

Chraz

An&Jo skriver:

Jeg er helt enig med dig.. Det er en sørgelig udvikling i børnetv'et at der skal køre sådanne ting.. Hvor er de ting blevet af som vi selv så som barn??

nu kan vi slet ikke tage alle de kanaler, men sikke dog noget at sende midt på eftermiddagen..

Uden tvivl. Hvad er der blevet af ting som mummi troldende, fraglerne osv? Kan ikke se hvorfor der skal være så meget vold og død i "børnetv" Hurra for dvd film hehe. så har man da lidt kontrol over hvad ens børn ser.

Anmeld

14. februar 2012

An&Jo

Gigl skriver:

Jeg sad også og så det der "Skæbner i Hvidt" og det var da totalt åndssvagt - jeg kan ikke rigtig hidse mig op over det. Det har da ikke det fjerneste med børne-tv at gøre, men tvivler på de tager skade af det. Tror ofte vi voksne forarger os over en masse ting, som børnene måske i virkeligheden slet ikke tillægger betydning. Men jeg skal ikke kunne sige det ..

synes nu overhovedet ikke den serie hører til på en børnekanal..

De står der i små kitler, og viser deres strømpeholdere, de ser direkte mennesker dø deri, og til sidst en mand der hopper ud fra 26 etage?? jeg synes nu mere det er en serie om begær til en mand der er uopnåelig for den ene, og så en masse intriger over at hun ikke kan få ham..

efter min mening overhovedet ikke noget at sende på en børnekanal, og slet ikke på det tidspunkt..

Anmeld

14. februar 2012

An&Jo

Chraz skriver:

Uden tvivl. Hvad er der blevet af ting som mummi troldende, fraglerne osv? Kan ikke se hvorfor der skal være så meget vold og død i "børnetv" Hurra for dvd film hehe. så har man da lidt kontrol over hvad ens børn ser.

ja skal vidst ud og have fat i det scarstik som jeg mangler, for lige nu er dvd'en ret død.. :/

men ja, hvor er mummitroldene henne?? dem kan jeg godt selv savne..

Anmeld

14. februar 2012

Chraz

An&Jo skriver:

ja skal vidst ud og have fat i det scarstik som jeg mangler, for lige nu er dvd'en ret død.. :/

men ja, hvor er mummitroldene henne?? dem kan jeg godt selv savne..

ja det bliver du da nødt til. Ja jeg kan også godt selv savne dem. Men jeg er altså også en sucker for børnetv hvis det er den rigtige af slagsen

Men jeg forstår ikke hvad der foregår oveni hovedet på de tv udbydere altid.

Anmeld

14. februar 2012

DitteFisk

An&Jo skriver:

synes nu overhovedet ikke den serie hører til på en børnekanal..

De står der i små kitler, og viser deres strømpeholdere, de ser direkte mennesker dø deri, og til sidst en mand der hopper ud fra 26 etage?? jeg synes nu mere det er en serie om begær til en mand der er uopnåelig for den ene, og så en masse intriger over at hun ikke kan få ham..

efter min mening overhovedet ikke noget at sende på en børnekanal, og slet ikke på det tidspunkt..

Jeg er enig i at det virker latterligt, men det vækker ikke min ophidselse.

Jeg synes der er meget andet børne-tv der er dybt latterligt. Feks. CN .. det er ikke andet end falde-på-halen-humor, og lige til at blive dum af at se på. 

Og så kan jeg ikke helt forstå hvorfor al børne-tv nu om dage skal være enooooormt pædagogisk korrekt! 

I øvrigt, så tvivler jeg meget stærkt på, at børne-tv nu om dage er slemmere end da vi var børn .. kan i huske "Nana"? "Hvad laver i?" "Vi boller!" .. og alle bandeordene i Cirkeline og Bennys Badekar?

Der er da klart kommet meget mere børne-tv til siden dengang, men jeg tvivler på at volden blandt børn nu om dage handler om børne-tv - jeg tror det handler om ganske andre ting.

Anmeld

14. februar 2012

An&Jo

Chraz skriver:

ja det bliver du da nødt til. Ja jeg kan også godt selv savne dem. Men jeg er altså også en sucker for børnetv hvis det er den rigtige af slagsen

Men jeg forstår ikke hvad der foregår oveni hovedet på de tv udbydere altid.

jeg elsker os børnetv, og er da bare glad for at have en undskyldning for at se det nu..

Desværre har johannes ikke kærlighed til de samme programmer som moderen..

Anmeld

14. februar 2012

An&Jo

Gigl skriver:

Jeg er enig i at det virker latterligt, men det vækker ikke min ophidselse.

Jeg synes der er meget andet børne-tv der er dybt latterligt. Feks. CN .. det er ikke andet end falde-på-halen-humor, og lige til at blive dum af at se på. 

Og så kan jeg ikke helt forstå hvorfor al børne-tv nu om dage skal være enooooormt pædagogisk korrekt! 

I øvrigt, så tvivler jeg meget stærkt på, at børne-tv nu om dage er slemmere end da vi var børn .. kan i huske "Nana"? "Hvad laver i?" "Vi boller!" .. og alle bandeordene i Cirkeline og Bennys Badekar?

Der er da klart kommet meget mere børne-tv til siden dengang, men jeg tvivler på at volden blandt børn nu om dage handler om børne-tv - jeg tror det handler om ganske andre ting.

nu har jeg kun set cirkeline ud af dem du nævner der, og mindes nu ikke en masse bandeord deri, men kan jo huske forkert..

det her er faktisk en serie fra 87 fandt jeg ud af efter lidt googlen, og den blev oprindeligt sendt om aftenen, forstår bare ikke at de vælger at lægge den på den tid som den kom idag..

jeg mener jo at man som udbyder skal sende de ting der er efterspørgsel på, og jeg tvivler på at den serie er ret efterspurgt mellem børnene, og slet ikke iblandt forældre, ikke mig ihvertfald..

jeg siger jo heller ikke det skal være pædagogisk korrekt, men grimme ord, og sådanne ting vil jeg altså ikke at min søn skal se og høre på.. bander heller ikke selv foran min søn så vidt det kan undgåes, så gider da ikke at han lærer det igennem tv.. Han kan tidsnok lære at sige diverse grimme ord, men som knap 2 årig behøver han ikke kunne dem..

Anmeld

14. februar 2012

kirsti

An&Jo skriver:

Må indrømme at jeg ville ønske at jeg kunne tage nogle andre kanaler, men kan desværre ikke selv bestemme hvilke kanaler jeg har.. :/

Synes den her omtalte serie gik rigtig langt over mine grænser.. Den sluttede af med at der var en der sprang ud fra taget af en bygning for at begå selvmord..

Jeg har ik set den serie men der har kørt andre ting hvor jeg virkelig har undret mig! 

F.eks serien merlin, den kørte først som voksen serie på dr og pludselig dukkede den op på ramasjang

Anmeld

14. februar 2012

DitteFisk

An&Jo skriver:

nu har jeg kun set cirkeline ud af dem du nævner der, og mindes nu ikke en masse bandeord deri, men kan jo huske forkert..

det her er faktisk en serie fra 87 fandt jeg ud af efter lidt googlen, og den blev oprindeligt sendt om aftenen, forstår bare ikke at de vælger at lægge den på den tid som den kom idag..

jeg mener jo at man som udbyder skal sende de ting der er efterspørgsel på, og jeg tvivler på at den serie er ret efterspurgt mellem børnene, og slet ikke iblandt forældre, ikke mig ihvertfald..

jeg siger jo heller ikke det skal være pædagogisk korrekt, men grimme ord, og sådanne ting vil jeg altså ikke at min søn skal se og høre på.. bander heller ikke selv foran min søn så vidt det kan undgåes, så gider da ikke at han lærer det igennem tv.. Han kan tidsnok lære at sige diverse grimme ord, men som knap 2 årig behøver han ikke kunne dem..

Jeg ville såmænd også bare bidrage til debatten - og jeg er da enig i, at de som udbyder bør vise efter efterspørgsel og ikke kun hvad der passer dem - men som sagt vækker det ikke speciel harme her

Sjovt at den er fra 87 x) det var virkelig fjoget.. dårlig dårlig humor. Der er self stor forskel på humor then and now, men der er ikke så stor forskel på at både børne-tv fra dengang og børne-tv indeholder riigtig meget voksen-humor, hvis man kigger efter

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.