Ser jeres børn ramasjang??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.247 visninger
22 svar
0 synes godt om
14. februar 2012

An&Jo

Den eneste børnekanal vi har herhjemme er ramasjang, og den står så derpå lige nu, der kører så en serie der hedder skæbner i hvidt..

I den både myrder de og man ser direkte folk dø osv.. Den virker mere som en begær serie end som en børneserie og er faktisk ret forarget over at de kan vise sådan noget på en børnekanal fra kl 16-17..

Andre der har set den serie??

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. februar 2012

kirsti

Ja det gør han men jeg kan bedre lide de amerikanske kanaler der er oversat for sproget er pænere og det hele synes jeg generelt er mere børnevenligt

Anmeld

14. februar 2012

An&Jo

kirsti skriver:

Ja det gør han men jeg kan bedre lide de amerikanske kanaler der er oversat for sproget er pænere og det hele synes jeg generelt er mere børnevenligt

Må indrømme at jeg ville ønske at jeg kunne tage nogle andre kanaler, men kan desværre ikke selv bestemme hvilke kanaler jeg har.. :/

Synes den her omtalte serie gik rigtig langt over mine grænser.. Den sluttede af med at der var en der sprang ud fra taget af en bygning for at begå selvmord..

Anmeld

14. februar 2012

Chraz

jeg synes altid ramasjang har været total langt ude. Kan huske de for nogle år side sad og viste hvordan man lavede hjemmelavede bomber og raketter. hvad fanden sker der for det?! Herhjemme er det mere eller mindre forbudt at se. Vi holder os til boomerang og disney channel.

Anmeld

14. februar 2012

An&Jo

Chraz skriver:

jeg synes altid ramasjang har været total langt ude. Kan huske de for nogle år side sad og viste hvordan man lavede hjemmelavede bomber og raketter. hvad fanden sker der for det?! Herhjemme er det mere eller mindre forbudt at se. Vi holder os til boomerang og disney channel.

Vi har bare kun ramasjang.. og om morgenen er den jo fin nok, der sende de kyllingen chiro, noddy osv og de fejler jo intet..

Men de burde nu også tænke lidt over hvad de sender om eftermiddagen.. Og ja kan godt huske det der med bomber og raketter.. Plus de har haft rigtig dårlig sprog i mange af tingene også..

Ved slet ikke hvad jeg skal sige, er sindssygt forarget over den der serie de sendte idag..

Anmeld

14. februar 2012

Chraz

An&Jo skriver:

Vi har bare kun ramasjang.. og om morgenen er den jo fin nok, der sende de kyllingen chiro, noddy osv og de fejler jo intet..

Men de burde nu også tænke lidt over hvad de sender om eftermiddagen.. Og ja kan godt huske det der med bomber og raketter.. Plus de har haft rigtig dårlig sprog i mange af tingene også..

Ved slet ikke hvad jeg skal sige, er sindssygt forarget over den der serie de sendte idag..

ja jeg synes ikke der er noget at sige til mange børn opfører sig som de gør den dag idag med at være voldige, bander osv. Det er sq ikke ligesom dengang vi var børn. Men også på TV3 plus sender de nogle gange en serie (kan ikke lige huske navnet) hvor de jagter spøgelser, zombier osv. Man ser ufattelig meget blod og tortur. Og det passer altså med at den kommer ca der hvor de fleste børn får fri fra skole. Hva nu hvis mor eller far ikke lige er hjemme og de slår over på den? Synes godt nok ikke det er iorden. De burde tænke sig mere om og holde sådan nogle ting om aftenen.

Anmeld

14. februar 2012

4kløver

Hader den kanal sidst på dagen. Ser det kun meget lidt om morgen med xenya og kun bamse og lillefinger..

Anmeld

14. februar 2012

An&Jo

Chraz skriver:

ja jeg synes ikke der er noget at sige til mange børn opfører sig som de gør den dag idag med at være voldige, bander osv. Det er sq ikke ligesom dengang vi var børn. Men også på TV3 plus sender de nogle gange en serie (kan ikke lige huske navnet) hvor de jagter spøgelser, zombier osv. Man ser ufattelig meget blod og tortur. Og det passer altså med at den kommer ca der hvor de fleste børn får fri fra skole. Hva nu hvis mor eller far ikke lige er hjemme og de slår over på den? Synes godt nok ikke det er iorden. De burde tænke sig mere om og holde sådan nogle ting om aftenen.

Jeg er helt enig med dig.. Det er en sørgelig udvikling i børnetv'et at der skal køre sådanne ting.. Hvor er de ting blevet af som vi selv så som barn??

nu kan vi slet ikke tage alle de kanaler, men sikke dog noget at sende midt på eftermiddagen..

Anmeld

14. februar 2012

An&Jo

4kløver skriver:

Hader den kanal sidst på dagen. Ser det kun meget lidt om morgen med xenya og kun bamse og lillefinger..

vi ser så os noddy go chiro om morgenen, men tror da vi vil til at passe ekstra på om eftermiddagen..

Anmeld

14. februar 2012

DitteFisk

Jeg sad også og så det der "Skæbner i Hvidt" og det var da totalt åndssvagt - jeg kan ikke rigtig hidse mig op over det. Det har da ikke det fjerneste med børne-tv at gøre, men tvivler på de tager skade af det. Tror ofte vi voksne forarger os over en masse ting, som børnene måske i virkeligheden slet ikke tillægger betydning. Men jeg skal ikke kunne sige det ..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.