Feber på panodil?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

14. februar 2012

Muhmi

louiseandersen85 skriver:

sys det er ærgeligt a du ser det som a jeg vil fortælle hvordan du skal være overfor dit barn??!!?? Hvor kom det fra?

Kan godt forstå det er hårdt a have sygt barn, og tænker du er udmattet og derfor ikke modtager det jeg skriver.

som resten a dem der svare dig, så er panodil ikke løsningen og ikke sund a få for meget af. Men ja, jeg kan da være ligeglad med hvad du gør ved dit barn.

Men det hjælper stadig IKKE på søvnen. Det har ikke noget med hvordan du er overfor dit barn på.

-igen, kan i ikke få en til a komme og aflaste lidt, eller kan i ligge og se lidt tegnefilm, så du kan lukke øjenen imens?

Tænker at det kan være måden du skriver det på... Med udråbstegn og mange spørgsmålstegn f.eks... Det kan virke ret hårdt...?

Men jeg giver ikke mit barn meget panodil, jeg giver ham én gang om aftenen til at sove på... Og så har jeg haft givet i morges for at lindre feber og smerte ved hoste...

Men nej der kan ikke komme nogen.. Vi er lidt afskærmet på den måde desværre... Min mor arbejder og min svigermor er på sjælland i disse dage... Og jo vi har da set lidt tegnefilm og han har hængt på mig hele dagen og jeg mener HELE dagen, kun sovet ti-femten minutter ad gangen (to gange) så ja, jeg er udmattet, træt og sikkert meget modtagelig... Og som sagt var det ikke for at gøre dig sur....

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. februar 2012

Muhmi

JonTri skriver:

Her i huset priser jeg feber velkommen, er nok skadet af mit fag

Hvor gammel er din dreng? 

Det er jo meget forskelligt hvordan de små klarer sygdom... der er MANGE gode gamle - og nogle ubrugbare husråd du kan prøve for at lindre snot osv... og måske er der et råd der virker på søvnen så I begge kan knalde brikker. Det lille pus må jo være TRÆT!

God bedring med ham

Han er 10 mdr.

Må jeg høre?

Jeg er villig til at prøve alt for at få bare en smule søvn i nat...

Jeg har overvejet at give ham lidt varm mælk med honning, men de må jo ikke få honning inden de er et år... Hmm.. Og jeg ved ikke om sukker har den samme beroligende virkning som honning, men det tænker jeg at det ikke har?

Vi giver ham lidt kamillethe med ½ strøgen tsk sukker og mælk, det er han glad for... Men han vil ikke rigtig spise eller drikke særlig meget... Så lige nu lever han faktisk af en lille smule frugt, lidt yoghurt m. havregryn og ellers vælling og amning + så meget vand vi kan pøse i ham...

Vi giver ham et sprøjt saltvandsnæsespray om aftnen... Og ca. 4 ml panodil til at sove på... I samråd med lægen selvfølgelig.

Noget andet vi kan gøre?

Anmeld

14. februar 2012

Muhmi

Gaia skriver:

Kan godt forstå du giver panodil. Børn reagerer forskelligt på feber. For nogle kande være mindre mærket end andre. Nogle har måske slet ikke ondt, hvor and har. Det vigtigste er at kroppen får ro til at hvile særligt om natten, og panodil er jo både febernedsættende, smertestillende og derved får barnet en bedre og rolige søvn. Her giver vi også panodil, hvis vo vurderer at vores datter kan have gavn af det når hun er syg. Selvf. Skal det gives med omhu. Nå men altså min datter sover desværre ikke mere når hun har feber snare tværtimod, hun bliver rastløs, ked og en hængemås. Lidt lige som sin mor

Tak for forståelsen...

Ja, det virker nemlig som om han har ondt når han hoster og derfor gav jeg ham i morges... Og også om natten, fordi det er jo rart at få søvnen om natten, både for ham og for mig...

Anmeld

14. februar 2012

LR85

Muhmi skriver:

Tænker at det kan være måden du skriver det på... Med udråbstegn og mange spørgsmålstegn f.eks... Det kan virke ret hårdt...?

Men jeg giver ikke mit barn meget panodil, jeg giver ham én gang om aftenen til at sove på... Og så har jeg haft givet i morges for at lindre feber og smerte ved hoste...

Men nej der kan ikke komme nogen.. Vi er lidt afskærmet på den måde desværre... Min mor arbejder og min svigermor er på sjælland i disse dage... Og jo vi har da set lidt tegnefilm og han har hængt på mig hele dagen og jeg mener HELE dagen, kun sovet ti-femten minutter ad gangen (to gange) så ja, jeg er udmattet, træt og sikkert meget modtagelig... Og som sagt var det ikke for at gøre dig sur....

håber han snart er i bedring.

Det er virkelig hårdt a have syge børn og ved godt a de virkelig kan hænge på en HELE tiden.

Man blir sindsyg!!

God bedring med ham, håber det snart er slut

Anmeld

14. februar 2012

Muhmi

louiseandersen85 skriver:

håber han snart er i bedring.

Det er virkelig hårdt a have syge børn og ved godt a de virkelig kan hænge på en HELE tiden.

Man blir sindsyg!!

God bedring med ham, håber det snart er slut

Tak skal du have

Anmeld

14. februar 2012

JonTri

Muhmi skriver:

Han er 10 mdr.

Må jeg høre?

Jeg er villig til at prøve alt for at få bare en smule søvn i nat...

Jeg har overvejet at give ham lidt varm mælk med honning, men de må jo ikke få honning inden de er et år... Hmm.. Og jeg ved ikke om sukker har den samme beroligende virkning som honning, men det tænker jeg at det ikke har?

Vi giver ham lidt kamillethe med ½ strøgen tsk sukker og mælk, det er han glad for... Men han vil ikke rigtig spise eller drikke særlig meget... Så lige nu lever han faktisk af en lille smule frugt, lidt yoghurt m. havregryn og ellers vælling og amning + så meget vand vi kan pøse i ham...

Vi giver ham et sprøjt saltvandsnæsespray om aftnen... Og ca. 4 ml panodil til at sove på... I samråd med lægen selvfølgelig.

Noget andet vi kan gøre?

Sukker har en beroligende effekt på børn... og afførrende. Jeg har før givet en tsk sukker til 100 ml vand, men ok effekt. Der er jo også sukker i panodil. 

Hans feber er jo ikke vanvittig høj - drengebørns temp er naturligt højere indtil ca 14 års alderen... Kan det være tænder??? For så kan det være skønt at knave på kold agurk

Skidt med at han ikke spiser - bare han drikker og tisser... 

Ellers så lig dig med ham i Jeres dobbeltseng og hyg indtil han falder om af det

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.