Feber på panodil?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

14. februar 2012

Gaia

Kan godt forstå du giver panodil. Børn reagerer forskelligt på feber. For nogle kande være mindre mærket end andre. Nogle har måske slet ikke ondt, hvor and har. Det vigtigste er at kroppen får ro til at hvile særligt om natten, og panodil er jo både febernedsættende, smertestillende og derved får barnet en bedre og rolige søvn. Her giver vi også panodil, hvis vo vurderer at vores datter kan have gavn af det når hun er syg. Selvf. Skal det gives med omhu. Nå men altså min datter sover desværre ikke mere når hun har feber snare tværtimod, hun bliver rastløs, ked og en hængemås. Lidt lige som sin mor

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. februar 2012

Muhmi

louiseandersen85 skriver:

Det ER rigtig svært a have syge børn.

Kan i ligge jer på sofaen sammen og se noget tegnefilm eller lign?

har du ikke en mor, veninde eller en der kan komme og tage sig lidt a jer?

Panodil er i hvert tilfælde ikke løsningen!

Jeg håber ikke at det er ment sådan, men hvis det er... Vil du så ikke være sød at lade være med at fortælle mig hvordan jeg skal være mor for mit barn?

Det kan godt være at du er imod panodil... Men det er jeg ikke og jeg giver mit barn smertelindring hvis det er det jeg føler der er behov for...

Dette er ikke sagt surt.. Blot lige en reminder om at ingen af os mødre har lyst til at blive fortalt hvordan vi behandler vores barn bedst

Anmeld

14. februar 2012

Clisolka

Øv det er ikke sjovt når de små er syge 

Vi havde fat i lægevagten en gang, og han bad os give panodil til natten, ellers giver jeg heller ikke panodil.

Isabella er lysvågen og frisk selvom hun render rundt med 39 i feber. Det er lidt med forskel - den ene dag kan hun være frisk, mens den anden dag kan hun hænge på sin mor. 

Anmeld

14. februar 2012

Tulle28

Min datter sover meget når hun har feber. Mener at have hørt at man ikke skal give panodil når de har feber, da feberen er kroppens måde at slå bakterier ihjel...? Det kan man nok Google:-)

Anmeld

14. februar 2012

Tulle28

Jeg fandt lige noget:-) http://videnskab.dk/krop-sundhed/foraeldre-vil-ikke-have-febersyge-bornGod bedring med din lille trold:-)

Anmeld

14. februar 2012

B&J

daniel sover stort set heller ikke når han har feber men alm stiller vi 2 bøger onder hans seng så han ligger højt med hovede giver ham te med masser af honning og en panodil inden han skal sove så plejer vi at få mere ro

håber snart lille manden er rask så du også kan få sovet for det er hård

Anmeld

14. februar 2012

Mother-love

Åhhh vi har lige været ignnem det samme med isabella her iweekenden. Hun sover rigtig megwt i løbet af dagen men vågnede hver anden time om natten. Og jeg var også bare totalt smadret tilsidst. Så farmand tog over. Og da hun såvar ovre det søndag til mandag nat så sov mor her satme godt. Og det samme gjorde isabella hehe. Jeg har fået afvide at man ikke skal slå feberen ned med panodiler da feberen jo er til for at nedbryde den bakterie man har fået. Hvis dit barn selvfølgelig er træls om natten som jeg kan forstå han er. Så giv ham panodil. Jeg har købt en saltvandsnæsespray som jeg bruger på isabella og efter noget tid kan jeg suge meget snot ud med en næsesuger. Og det plejer og hjælpe til hun skal sove

Anmeld

14. februar 2012

LR85

Muhmi skriver:

Jeg håber ikke at det er ment sådan, men hvis det er... Vil du så ikke være sød at lade være med at fortælle mig hvordan jeg skal være mor for mit barn?

Det kan godt være at du er imod panodil... Men det er jeg ikke og jeg giver mit barn smertelindring hvis det er det jeg føler der er behov for...

Dette er ikke sagt surt.. Blot lige en reminder om at ingen af os mødre har lyst til at blive fortalt hvordan vi behandler vores barn bedst

sys det er ærgeligt a du ser det som a jeg vil fortælle hvordan du skal være overfor dit barn??!!?? Hvor kom det fra?

Kan godt forstå det er hårdt a have sygt barn, og tænker du er udmattet og derfor ikke modtager det jeg skriver.

som resten a dem der svare dig, så er panodil ikke løsningen og ikke sund a få for meget af. Men ja, jeg kan da være ligeglad med hvad du gør ved dit barn.

Men det hjælper stadig IKKE på søvnen. Det har ikke noget med hvordan du er overfor dit barn på.

-igen, kan i ikke få en til a komme og aflaste lidt, eller kan i ligge og se lidt tegnefilm, så du kan lukke øjenen imens?

Anmeld

14. februar 2012

Zeus

Silas har haft feber i tre dage nu her... Den svinger imellem 38,4 og 38,9 og i morges var den på 38,8... Han får panodil junior og jeg synes ikke rigtig det hjælper...

Desuden så har mor ikke sovet mere end 5-7 timer sammenlagt de sidste tre dage... Så hun er træt... Men endnu værre er det at Silas ikke har sovet særlig godt heller... Altså, når jeg har feber (Har jeg haft to-tre gange) så soooover jeg hele tiden... zZzZzZz... Men hvordan kan det værre at det er fuldstændig omvendt med Silas? Altså han er jo meget snottet, hoster og tuder (forkølelses-tuder) så det har jo bestemt også noget at sige... Men hvordan plejer det ca. at være med de søde små??

Hilsen en meget træt moar... zzZzZzzzZzzz

Jeg har også været rigtig meget imod at man gav små børn smertestillende, men vi er endt med at gå i den modsatte grøft, med al Cajsas sygdom..

Når hun er syg og har feber, så får hun en panodil junior at sove på, ellers får ingen af os noget søvn.. Hun kan fint sove om dagen, men om aftenen/natten vågner hun hele tiden, så der får hun panodilen, som plejer at hjælpe rigtig godt. Vi tjekker dog lige hendes temp. inden hun får den, så vi ved hvad den har været på, i tilfælde af at jeg vi skal ringe til vagtlægen senere (har vi også gjort mange gange i hendes korte levetid)..

Vi har desuden fået af vide, at en panodil kan hjælpe på hendes hoste når den er værst, da den åbenbart også skulle være kløe-stillende..?

Nå anyway, dit spørgsmål? Vi har god effekt af panodil, og hun sover mere når hun er syg, men har svært ved at sove om natten

Anmeld

14. februar 2012

JonTri

Her i huset priser jeg feber velkommen, er nok skadet af mit fag

Hvor gammel er din dreng? 

Det er jo meget forskelligt hvordan de små klarer sygdom... der er MANGE gode gamle - og nogle ubrugbare husråd du kan prøve for at lindre snot osv... og måske er der et råd der virker på søvnen så I begge kan knalde brikker. Det lille pus må jo være TRÆT!

God bedring med ham

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.