Feber på panodil?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

Afstemning: Sover din baby meget når h*n har feber?

Du skal være logget ind, for at kunne deltage i afstemningen.

5.297 visninger
25 svar
0 synes godt om
14. februar 2012

Muhmi

Silas har haft feber i tre dage nu her... Den svinger imellem 38,4 og 38,9 og i morges var den på 38,8... Han får panodil junior og jeg synes ikke rigtig det hjælper...

Desuden så har mor ikke sovet mere end 5-7 timer sammenlagt de sidste tre dage... Så hun er træt... Men endnu værre er det at Silas ikke har sovet særlig godt heller... Altså, når jeg har feber (Har jeg haft to-tre gange) så soooover jeg hele tiden... zZzZzZz... Men hvordan kan det værre at det er fuldstændig omvendt med Silas? Altså han er jo meget snottet, hoster og tuder (forkølelses-tuder) så det har jo bestemt også noget at sige... Men hvordan plejer det ca. at være med de søde små??

Hilsen en meget træt moar... zzZzZzzzZzzz

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. februar 2012

LR85

Muhmi skriver:

Silas har haft feber i tre dage nu her... Den svinger imellem 38,4 og 38,9 og i morges var den på 38,8... Han får panodil junior og jeg synes ikke rigtig det hjælper...

Desuden så har mor ikke sovet mere end 5-7 timer sammenlagt de sidste tre dage... Så hun er træt... Men endnu værre er det at Silas ikke har sovet særlig godt heller... Altså, når jeg har feber (Har jeg haft to-tre gange) så soooover jeg hele tiden... zZzZzZz... Men hvordan kan det værre at det er fuldstændig omvendt med Silas? Altså han er jo meget snottet, hoster og tuder (forkølelses-tuder) så det har jo bestemt også noget at sige... Men hvordan plejer det ca. at være med de søde små??

synes absolut ikke der er nogen grund til a give panodil når feberen ikke er højere og slet ikke når det ikke hjælper.

Jeg ville overveje a give panodil hvis feberen var over 40.

Nå men min dreng som er meget feberbarn, sover ikke særlig meget, faktisk kan man først mærke forskel når feberen er over 39,5.

Så det er selvfølgelig meget forskelligt, men nej, han sover ikke særlig meget mere.

Sørg for a sove når de gør det, uanset tidspunkt på døgnet

Anmeld

14. februar 2012

Mette.

Muhmi skriver:

Emilie har kun været syg 2 gange i hendes snart 2 år lange liv.

Første gav havde hun kun mild feber og sov som normalt - vågnede dog oftere op, men faldt hurtigt til ro igen.

Anden gang havde hun rimelig høj feber og var rigtig sløv. Hun spiste ingenting i flere dage og drak begrænset. Hun var så udmattet at hun stort set sov hele dagen og natten væk. Så egentligt tror jeg ikke rigtigt jeg har et klogt svar, andet end jeg tror det er normalt de ikke sover så meget.

Anmeld

14. februar 2012

th

Muhmi skriver:

Pyha.... kan godt huskenår oscar er syg,så sover vi næsten ikke.

Men vi bruger ikke pernodil før han har 39 i feber. vi fik at videre at det er bedre at børn har lidt feber, end at blive ved med at give pernodil. det var noget med at kroppen skulle udrenset og det blev den gennem feberen... så vi giver kun hvis den kommer over 39.

Oscar sove kun ved mignår haner syg og bedst på min mave. men han er kun 7½ md. ved ikke lige hvor gammel din søn er?.

Jeg håber virkelig at han snart bliver rask, hergiver vi saltvand elle vand i næsen de morgner hvor det er værst når han er syg.

Anmeld

14. februar 2012

Muhmi

Inden i lige piller mig ned, fordi jeg giver mit barn panodil.. Så har jeg snakket med lægen, over telefonen i går, og jeg blev rådet til at give lidt panodil om aftenen, men jeg synes ikke den hjælper.....

Anmeld

14. februar 2012

Muhmi

synes absolut ikke der er nogen grund til a give panodil når feberen ikke er højere og slet ikke når det ikke hjælper.

Jeg ville overveje a give panodil hvis feberen var over 40.

Nå men min dreng som er meget feberbarn, sover ikke særlig meget, faktisk kan man først mærke forskel når feberen er over 39,5.

Så det er selvfølgelig meget forskelligt, men nej, han sover ikke særlig meget mere.

Sørg for a sove når de gør det, uanset tidspunkt på døgnet

Det er bare rigtig svært, for foreksempel nu her, faldt han i søvn for et kvarter siden og nu er han vågen igen allerede...

Anmeld

14. februar 2012

Fenja09

Muhmi skriver:

Min datter har ikke været syg endnu og det eneste feber hun har haft har været på 38. Men jeg tænker nu på, at du skriver at du giver ham Panodil ( ikke at der er noget galt i det) men ved du godt at du kan forhøje feberen ved at give ham det? Som regel når babyer får feberkramper så skyldes det smertestillende som Panodil. Babyer kan ikke selv regulere deres kropsvarme og når man giver Panodil falder temperaturen som regel (lidt eller meget) og når det så ikke virker længere, så skal babyen selv regulere og det kan de ikke - derfor stiger feberen og det kan ende i kramper.

Jeg har intet imod at du eller andre giver Panodil ( har det selv liggende) men synes bare lige at du skal vide at der er en "risiko" ved det. Hvis du selvfølgelig ikke allerede ved det.

God bedring med ham!

/Fenja

Anmeld

14. februar 2012

jeanne-skat

jeg ville give lidt panodil så i begge kan få sovet

god bedring

Anmeld

14. februar 2012

Trolde_mor

Kian sover rigtig meget. Har feber pga. tandfrembrud, og er i gang med sin 7. lur nu - han ligger sammen med sin far på sofaen ved siden af mig.

Han får kun panodil, hvis feberen er rigtig høj og han er helt sløv og bleg, eller hvis han har smerter.

Panodil, har nemlig en opkvikkende effekt, og det er jo ikke lige det der er brug for (at brænde en masse energi af) når kroppen i forvejen kæmper mod sygdom/symptomer.

Han ligger kun hos os, når han har feber (de må jo ikke sove ude, når de har feber) og der kan han sove fra 15 min. - 1.5 time.

Det er bare slet ikke sjovt når de er feberramte de små pus, rigtig god bedring med din lille trold.

Og et kram til dig, det er bare ikke sjovt ikke at kunne få sin søvn

Anmeld

14. februar 2012

LR85

Muhmi skriver:

Det er bare rigtig svært, for foreksempel nu her, faldt han i søvn for et kvarter siden og nu er han vågen igen allerede...

Det ER rigtig svært a have syge børn.

Kan i ligge jer på sofaen sammen og se noget tegnefilm eller lign?

har du ikke en mor, veninde eller en der kan komme og tage sig lidt a jer?

Panodil er i hvert tilfælde ikke løsningen!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.