Huskøb - hjælp.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

13. februar 2012

JJH

Tøsen* skriver:

Ja husk endelig at søge råd hos andre banker også!

Vi var først i Nordea, da det ejendomsmæglerfirma der havde huset til salg samarbejdede med dem, og de gav os et rigtig fornuftigt overblik over hvordan vores økonomi så ud hvis vi købte hus.

Derefter gik vi i vores egen bank, og der var (hold nu fast) 5000!!!!!!! kr i forskel om mdr på rådighedsbeløbende. Vores egen bank havde åbenbart nogle enormt høje og dyre renter/lån..

Så det er virkelig det værd, at undersøge de forskellige banker.

HOLD DA OP! Troede da ikke forskellen ville være SÅ stor. Det er da helt vildt. Jeg kan godt forstå nogle mennesker føler sig snydt.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. februar 2012

norenberg

de 80 % låner du på et kreditforenigslån som du betaler af på hver kvartal og de sidste 20 % er banklån som du betaler på hver måned, hvis du ikke selv har den sparet op....alle andre udgifter kommer ved siden af ....forsikring af hus, ejendomsskat, forbrugs afgifter, vand, varme og el....

Anmeld

13. februar 2012

Pige2009

An&Jo skriver:

nettobeløbet er et gennemsnit over hvor meget det vil koste jer om måneden at sidde i huset..

altså er der medregnet alt..
ejendomsskat, betaling til kreditforening og bank, og alt hvad der ellers kommer, altså el, vand, varme, renovationsomkostninger, det hele.. Kan dog ikke huske om den obligatoriske husforsikring er med i prisen, men er den ikke skal i hente tilbud på den og finde ud af hvad i kan forsikre huset for, det er en forsikring som alle kreditforeninger kræver i har, da de ellers nægter at låne jer pengene..

de 80% kreditforeningen låner, er 80% af den samlede pris, og resten låner man gerne i banken..

i kan godt låne til udbetalingen, men hvis jeg var jer, ville jeg begynde nu at lægge penge til side til en udbetaling, for det vil øge det beløb i kan købe for til den tid at i kan lægge lidt selv..

om der er mere kan jeg ikek lige på stående fod fortælle, men jeg er finansøkonom studerende, med henblik på ejendomsmægler, og det er sådanne ting vi har haft en del om..

Derudover skal i huske at rådighedsbeløbet bankerne kræver kan være ret høje..

et gennemsnit er dog 5000kr for én voksen, 7500 for 2 voksne, og så 2500kr oveni pr barn i har, det er dog individuelt pr bank hvor meget de egentlig forlanger..

men mit råd er at i begynder at spare op nu, så i har lidt til udbetalingen..

Nej, nej, nej.

Brutto er før skat

Netto er efter skat

Der er IKKE indregnet vand, varme, ejendomsskat osv. Det er ren husleje

Anmeld

13. februar 2012

Pige2009

Hejsa tøser.

Håber jeg er så heldig at der er nogle kvinder herinde der er kloge på huskøb.

Vi går og snuser lidt på boligmarkedet, men ikke noget seriøst endnu. Jeg forstår dog ikke rigtig mæglernes udregninger.

her er et eksempel:

kontantpris 1.485.000

udbetaling 75.000

brutto/netto 8907,-/7594,-

mit spørgsmål er så til brutto/netto beløbet. Hvor meget er indregnet i dette beløb?

- lån til kreditforening?

- Lån til banken?

- ejendomsskat?

- andre ting?

hvad hvis man ikke har de 75.000 men skal låne dem i banken, kommer det oveni?

de 80% kreditforeningen vil låne til os, er det kontantprisen -udbetaling eller er det kun 80% af (kontantpris - udbetaling)?

Håber der sidder et par stykker der kan komme med deres viden.

Brutto er huslejen før skat og netto er hvad I reelt skal betale til kreditfórening og banken efter fradraget

Udbetalingen kommer ikke oveni, men er en del af prisen

Derudover kommer der vand, varme, el, ejendomsskat osv. oveni. Så de beløb I ser som netto/brutto er altså ren husleje, og er afhængig af, hvilken låntype, I vælger.

Har selv lige købt hus, så der er mange ting at sætte sig ind i, men det er nemt, når man er inde i det

Anmeld

13. februar 2012

Pige2009

JJH skriver:

Det passer ikke med de info jeg har sat ind. da 1485000 * 0,8 = 1.188.000 og udbetalingen er 75.000

Det er også kun et vejledende tal

Anmeld

13. februar 2012

Pige2009

JJH skriver:

Det passer ikke med de info jeg har sat ind. da 1485000 * 0,8 = 1.188.000 og udbetalingen er 75.000

Det er også kun et vejledende tal

Anmeld

13. februar 2012

An&Jo

Baagøe skriver:

Nej, nej, nej.

Brutto er før skat

Netto er efter skat

Der er IKKE indregnet vand, varme, ejendomsskat osv. Det er ren husleje

ja så skal jeg da have en snak med vores underviser, for så har han ikke styr på det..

For det der er hvad jeg har til at stå i mine noter..

Men er det rigtigt, så er jeg da glad for at jeg ikke skal direkte ud og rådgive, men have 2 år som elev

Anmeld

13. februar 2012

Pige2009

An&Jo skriver:

ja så skal jeg da have en snak med vores underviser, for så har han ikke styr på det..

Men er det rigtigt, så er jeg da glad for at jeg ikke skal direkte ud og rådgive, men have 2 år som elev

Ja, det er virkelig skræmmende, hvis det er, hvad I lærer Håber du når at få styr på begreberne inden eksamen

Anmeld

13. februar 2012

An&Jo

Baagøe skriver:

Ja, det er virkelig skræmmende, hvis det er, hvad I lærer Håber du når at få styr på begreberne inden eksamen

det er hvad vi har fået afvide.. :O

men må da lige have en snak med ham så..

Anmeld

13. februar 2012

JJH

An&Jo skriver:

På det link jeg fandt var ejendomsskat, forsikring (dog ikke indbo), renovation, osv. altså udgifter der er faste for ejendommen, dog ikke vand og varme som afhænger af forbruget. så vil sige du har rimelig styr på det hvis mit link taler sandt.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.