Har nu bestilt tid til Brasiliansk voks behandling...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

7.837 visninger
32 svar
0 synes godt om
13. februar 2012

Anonym trådstarter

Og jeg er egentlig skide nervøs  Så piger der har erfaring med voksbehandling "dernede", kan I ikke fortælle mig om det er så slemt som man frygter og hvordan det egentlig foregår? Ligger man bare med helt spredte ben eller er man dækket på en eller anden måde?

Og jeg skal jo barbere mig 14 dage inden, men jeg får røde knopper af barbering??? Og røde knopper er da ikke godt, når man skal have en voksbehandling? Puha... Vil bare så gerne have det foretaget, men det er noget af en overvindelse

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. februar 2012

SpunkenJo

Og jeg er egentlig skide nervøs  Så piger der har erfaring med voksbehandling "dernede", kan I ikke fortælle mig om det er så slemt som man frygter og hvordan det egentlig foregår? Ligger man bare med helt spredte ben eller er man dækket på en eller anden måde?

Og jeg skal jo barbere mig 14 dage inden, men jeg får røde knopper af barbering??? Og røde knopper er da ikke godt, når man skal have en voksbehandling? Puha... Vil bare så gerne have det foretaget, men det er noget af en overvindelse

Du ligger lidt blottet, men ellers er det jo heller ike til at arbejde med for hende der skal vokse dig
- et ben strakt, det andet som en "frø"

Det gør lidt ondt, men ikke så slemt, og man "vænner" sig til det.

Efter du har barberet dig, kan du smøre lidt pisket brun sæbe på, lade det sidde et par minutter og så skyller du det af. (ikke ved skedeåbningen)

Dagene imellem Barberingen og før voksbehandlingen kan du med fordel exfoliere huden med en grovkornet udgave, og evt tage en sidste tur med oppisket brun sæbe et par dage før voksbehandlingen.

Så sku du være klar
- efter voks er det vigtigt at exfoliere et par gange om ugen for at forhindre indgroede hår
Og er skaden sket med de indgroede hår/knopper/lign så virker brun sæbe igen

Du vil elske at blive vokset. Eller ihvertfald resultatet bagefter

Anmeld

13. februar 2012

dorthemus

Ih det fik jeg ti dage inden jeg fødte...avavavs!!!!!!

Anmeld

13. februar 2012

Anonym trådstarter

SpunkenJo skriver:

Du ligger lidt blottet, men ellers er det jo heller ike til at arbejde med for hende der skal vokse dig
- et ben strakt, det andet som en "frø"

Det gør lidt ondt, men ikke så slemt, og man "vænner" sig til det.

Efter du har barberet dig, kan du smøre lidt pisket brun sæbe på, lade det sidde et par minutter og så skyller du det af. (ikke ved skedeåbningen)

Dagene imellem Barberingen og før voksbehandlingen kan du med fordel exfoliere huden med en grovkornet udgave, og evt tage en sidste tur med oppisket brun sæbe et par dage før voksbehandlingen.

Så sku du være klar
- efter voks er det vigtigt at exfoliere et par gange om ugen for at forhindre indgroede hår
Og er skaden sket med de indgroede hår/knopper/lign så virker brun sæbe igen

Du vil elske at blive vokset. Eller ihvertfald resultatet bagefter

Pisket brun sæbe? Okay  Men hvor meget skal man bruge? Et det bare en skefuld brunsæbe i noget vand eller hvordan? Har nemlig aldrig hørt om det før  Og hvad betyder "exfoliere huden"? Kan da vidst se at jeg ikke er så erfaren på dette område

Er godt nok spændt på det, men tænker også bare av av av... Og hvor tit skal man have sådan en voks behandling for at forblive glat? 

Anmeld

13. februar 2012

Anonym trådstarter

dorthemus skriver:

Ih det fik jeg ti dage inden jeg fødte...avavavs!!!!!!

Hehe ja det er også det jeg kunne forestille mig... Avav, mens andre siger at det vænner man sig til... Men kunne du finde på at gøre det igen?

Anmeld

13. februar 2012

SpunkenJo

Pisket brun sæbe? Okay  Men hvor meget skal man bruge? Et det bare en skefuld brunsæbe i noget vand eller hvordan? Har nemlig aldrig hørt om det før  Og hvad betyder "exfoliere huden"? Kan da vidst se at jeg ikke er så erfaren på dette område

Er godt nok spændt på det, men tænker også bare av av av... Og hvor tit skal man have sådan en voks behandling for at forblive glat? 

Skum:
1 tsk brun sæbe
Meget lidt vand
Piskeris og skål

Exfoliere:
http://www.oestrogen.dk/Skoenhed/Hudpleje%20og%20M akeup/Scrub%20dig%20til%20super%20bloed%20hud.aspx

Lav den selv:
Enten med olivenolie eller med fx. Sanex sæbe Uden parfume.

Bland det med (vælg en eller to af delene)
Salt
Kaffegrums
Havregryn
Rød the
Eller noget andet "grovkornet" du lige har i skabet...

Undgå igen skedeåbningen.
Og bland kun det du lige skal bruge her og nu

Blev du klogere

Anmeld

13. februar 2012

Anonym trådstarter

SpunkenJo skriver:

Skum:
1 tsk brun sæbe
Meget lidt vand
Piskeris og skål

Exfoliere:
http://www.oestrogen.dk/Skoenhed/Hudpleje%20og%20M akeup/Scrub%20dig%20til%20super%20bloed%20hud.aspx

Lav den selv:
Enten med olivenolie eller med fx. Sanex sæbe Uden parfume.

Bland det med (vælg en eller to af delene)
Salt
Kaffegrums
Havregryn
Rød the
Eller noget andet "grovkornet" du lige har i skabet...

Undgå igen skedeåbningen.
Og bland kun det du lige skal bruge her og nu

Blev du klogere

Okay super... det med skum fra brun sæbe er forstået... Men det andet der??? Skal man bruge alle ingredienser eller skal man fx bruge oliven olie og salt sammen? Og det skal vel også vaskes af igen?  Undskyld jeg spørger så meget  

Anmeld

13. februar 2012

SpunkenJo

Anonym skriver:

Okay super... det med skum fra brun sæbe er forstået... Men det andet der??? Skal man bruge alle ingredienser eller skal man fx bruge oliven olie og salt sammen? Og det skal vel også vaskes af igen?  Undskyld jeg spørger så meget  

1) vælg ENTEN olie ELLER en parfumefri sæbe (fx Sanex)

2) vælg 1 eller 2 grovkornede fra listen ovenfor, som skal skrubbe de døde hudceller væk og hindre nedgroede hår.

Så mætter du olien eller sæben med "kornene" og du har en scrub klar. Den kan med fordel bruges på hele kroppen

Olie som "base" er bedst til hele kroppen, og sæben er bedst til "trekanten"
-mandelolie skulle dog være helt formidabelt til "trekanten"

Min favorit til kroppen er kokosolie fra urtekram, groft salt og rooibos rød the

Er du med nu?

Anmeld

13. februar 2012

dorthemus

Anonym skriver:

Hehe ja det er også det jeg kunne forestille mig... Avav, mens andre siger at det vænner man sig til... Men kunne du finde på at gøre det igen?

Ja det ku jeg godt

Anmeld

13. februar 2012

Anonym trådstarter

SpunkenJo skriver:

1) vælg ENTEN olie ELLER en parfumefri sæbe (fx Sanex)

2) vælg 1 eller 2 grovkornede fra listen ovenfor, som skal skrubbe de døde hudceller væk og hindre nedgroede hår.

Så mætter du olien eller sæben med "kornene" og du har en scrub klar. Den kan med fordel bruges på hele kroppen

Olie som "base" er bedst til hele kroppen, og sæben er bedst til "trekanten"
-mandelolie skulle dog være helt formidabelt til "trekanten"

Min favorit til kroppen er kokosolie fra urtekram, groft salt og rooibos rød the

Er du med nu?

Ja nu er jeg med....  Tak for at du ville skære det ud i pap for mig  Men det skal da helt klart prøves... Hvad gør man ikke for at undgå nedgroede hår

Hvor tit skal man vokses for at man forbliver glat?

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.