Hjælp. Fejler min baby noget?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

12. februar 2012

Isabella_mor

Anonym skriver:

men så du tror det "bare" er forstoppelsen der gør h*n så ulykkelig?

jeg kan hilse og sige at det gør SKIDE PISSE FUCKING ondt at have forstoppelse..

trækker dit barn benene op mod maven når der er skrigture er det helt sikkert forstoppelse... og det skal der gøres noget ved. det er nemlig ikke sjovt..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. februar 2012

Hvem?

Anonym skriver:

men så du tror det "bare" er forstoppelsen der gør h*n så ulykkelig?

Det kan det nemt være, det må være så modbydeligt at ha forstoppelse, og de kan jo ikke fortælle det på andre måder - hvilken MME får h*n?

Forskellige mærker kan både gavne aff. men bestemt også stoppe peristaltikken i tarmene og derved gøre det meget hård at komme af med.

I har vel ik et døgnapotek i nærheden?

Anmeld

12. februar 2012

Anonym trådstarter

Jeg prøver jo også at gøre noget ved det! 

H*n får Nan Pro1. H*n har kun fået det i 2 uger, og det var præcist der hvor forstopprlsen startede. Før det ammet jeg og der var der lortebleer hver eneste dag

Anmeld

12. februar 2012

Anonym trådstarter

Vi har desværre ikke et døgnapotek nej 

Anmeld

12. februar 2012

Hvem?

Anonym skriver:

Jeg prøver jo også at gøre noget ved det! 

H*n får Nan Pro1. H*n har kun fået det i 2 uger, og det var præcist der hvor forstopprlsen startede. Før det ammet jeg og der var der lortebleer hver eneste dag

Begge mine drenge var flaskebørn, jeg skiftede over til Beuavies Allomin Syrnet (den grønne) også movicol oveni og det gav pote

Held og lykke

Anmeld

12. februar 2012

lilledittemor

Min baby har haft voldsomme skrigeture de sidste 4 dage nu.

H*n har lidt af hård mave(grundet MME), og derfor kun haft afføring to gange på to uger(h*n får lactulose. men ikke rigtigt den store effekt).

Men jeg er så bange for om det "kun" er den hårde mave der gør at h*n er så ulykkelig?

Hele dagen går med at h*n er virkelig glad, smiler og griner i en halv times tid. Så sover h*n i ½-1 time og vågner så i et kæmpe skrig. Tårene står bare ud af hovedet på h*n og det eneste der hjælper er at gå rundt og vugge h*n. Det står gerne på en times tid, og så er h*n glad igen den ½-1 time og så kører møllen forfra.

Sådan har det foregået i fire døgn nu. Har overvejet hver aften at tage på skadestuen. Men min mand har hver gang overbevist mig om det "bare" er den hårde mave, og det kan de alligevel ikke gøre noget ved.

H*n er 5 måneder.

Det lyder ret meget som det min datter har haft problemer med.. Hun er otte uger.

Da vi skiftede hendes MME til NAN, havde hendes mave problemer og hun havde sjældent afføring, og det resulterede i nogle skrigeture, tre aftener i træk på 15-45min, som jeg aldrig havde hørt hende før  og hun skreg til hun faldt i søvn af udmattelse

Jeg endte med at ringe til lægevagten. Hun kunne jo ikke gøre andet end at komme med gode råd, hvilket jeg jo godt vidste. Hun foreslog at når man vuggede hende, så at ligge hende på maven i armene, hvis du forstår? så de hænger og dingler med arme og ben - det hjælper tit til at få dem til at falde til ro. Det hjalp hos os.. det er da værd at prøve

Hun fik siden hen Lactolose, og det satte skub i det hele efter lidt tid. Hun fik det kun i et par dage. Hendes mave bøvler stadig lidt - men hun har afføring flere gange dagligt nu.

Det er forresten også helt normalt at maven bøvler på MME - de skal jo lige vende sig til det

Håber at i finder en løsning - for det er ikke sjovt

Anmeld

12. februar 2012

lilledittemor

Anonym skriver:

Vi har desværre ikke et døgnapotek nej 

Hvor bor du henne af?

Anmeld

12. februar 2012

lilledittemor

Bondefruen skriver:

Jeg vil foreslå dig at prøve Movicol - dette skulle også virke hurtigere og være meget mere skånsomt for den bettes mave, movicol indeholder nemli salte der trækker væske med i aff. og er med til at gøre den blød, Laktulosen kan gøre skade, uden at have virket og kan derved gøre tarmen slap...

Har du evt. prøvet et ordentlig skud sveskemos?

Nu skriver du at Lactulose kan gøre skade???

Det har min datter fået i et par dage hvad er symptomerne på at de har taget skade?

Anmeld

12. februar 2012

Hvem?

Ditte_Marie skriver:

Nu skriver du at Lactulose kan gøre skade???

Det har min datter fået i et par dage hvad er symptomerne på at de har taget skade?

Rolig, det er kun hvis det er blevet brugt over en lang periode - ville dog anbefale movicol, da det er meget mere skånsomt mod tarmene.

Anmeld

12. februar 2012

lilledittemor

Bondefruen skriver:

Rolig, det er kun hvis det er blevet brugt over en lang periode - ville dog anbefale movicol, da det er meget mere skånsomt mod tarmene.

Hun har bare kun haft tynd afføring siden og vi må hjælpe hende stort set hver gang..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.