Hjælp. Fejler min baby noget?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.793 visninger
28 svar
0 synes godt om
12. februar 2012

Anonym trådstarter

Min baby har haft voldsomme skrigeture de sidste 4 dage nu.

H*n har lidt af hård mave(grundet MME), og derfor kun haft afføring to gange på to uger(h*n får lactulose. men ikke rigtigt den store effekt).

Men jeg er så bange for om det "kun" er den hårde mave der gør at h*n er så ulykkelig?

Hele dagen går med at h*n er virkelig glad, smiler og griner i en halv times tid. Så sover h*n i ½-1 time og vågner så i et kæmpe skrig. Tårene står bare ud af hovedet på h*n og det eneste der hjælper er at gå rundt og vugge h*n. Det står gerne på en times tid, og så er h*n glad igen den ½-1 time og så kører møllen forfra.

Sådan har det foregået i fire døgn nu. Har overvejet hver aften at tage på skadestuen. Men min mand har hver gang overbevist mig om det "bare" er den hårde mave, og det kan de alligevel ikke gøre noget ved.

H*n er 5 måneder.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. februar 2012

morethanperfect

Anonym skriver:

H*n har lidt af hård mave(grundet MME), og derfor kun haft afføring to gange på to uger(h*n får lactulose. men ikke rigtigt den store effekt).

Men jeg er så bange for om det "kun" er den hårde mave der gør at h*n er så ulykkelig?

Hele dagen går med at h*n er virkelig glad, smiler og griner i en halv times tid. Så sover h*n i ½-1 time og vågner så i et kæmpe skrig. Tårene står bare ud af hovedet på h*n og det eneste der hjælper er at gå rundt og vugge h*n. Det står gerne på en times tid, og så er h*n glad igen den ½-1 time og så kører møllen forfra.

Sådan har det foregået i fire døgn nu. Har overvejet hver aften at tage på skadestuen. Men min mand har hver gang overbevist mig om det "bare" er den hårde mave, og det kan de alligevel ikke gøre noget ved.

H*n er 5 måneder.

Jeg syns du skal ringe til din Sp. og hører ad

Anmeld

12. februar 2012

Anonym trådstarter

morethanperfect skriver:

Jeg syns du skal ringe til din Sp. og hører ad

Hun er på ferie

Anmeld

12. februar 2012

morethanperfect

Anonym skriver:

Hun er på ferie

Hmm , det lyder ikke særlig godt .. :/

Oscar havde kolik , men det var fra 0- 3 mdr. ca ..

Hmm .. Så syns jeg du skal ringe til lægen i morgen .. 

Anmeld

12. februar 2012

Hvem?

Anonym skriver:

H*n er 5 måneder.

Jeg vil foreslå dig at prøve Movicol - dette skulle også virke hurtigere og være meget mere skånsomt for den bettes mave, movicol indeholder nemli salte der trækker væske med i aff. og er med til at gøre den blød, Laktulosen kan gøre skade, uden at have virket og kan derved gøre tarmen slap...

Har du evt. prøvet et ordentlig skud sveskemos?

Anmeld

12. februar 2012

Anonym trådstarter

morethanperfect skriver:

Hmm , det lyder ikke særlig godt .. :/

Oscar havde kolik , men det var fra 0- 3 mdr. ca ..

Hmm .. Så syns jeg du skal ringe til lægen i morgen .. 

Det er ikke kolik.

Har tjekket h*ns temperatur, og den er helt normal. H*n har også masser af våde bleer, ingen stiv nakke og hverken sløv eller noget.

Anmeld

12. februar 2012

Aisha

Profilbillede for Aisha
Mors Superman
Anonym skriver:

H*n er 5 måneder.

Ring til lægen imorgen. Min søn fik også laktulose uden virkning så derfor skiftede vi over til movocol et halvbrev om morgenen og aften det virkede rigtig godt.

Anmeld

12. februar 2012

Anonym trådstarter

Jeg får fat i noget movicol i morgen!

for h*n har nu fået lactulose i 3 dage nu, og det har kun givet 1 ble og det var ikke engang særlig meget.

Anmeld

12. februar 2012

Hvem?

Anonym skriver:

Jeg får fat i noget movicol i morgen!

for h*n har nu fået lactulose i 3 dage nu, og det har kun givet 1 ble og det var ikke engang særlig meget.

Start med at give et 1/2 brev morgen og aften - det sku meget gerne hjælpe

Anmeld

12. februar 2012

Anonym trådstarter

Bondefruen skriver:

Start med at give et 1/2 brev morgen og aften - det sku meget gerne hjælpe

men så du tror det "bare" er forstoppelsen der gør h*n så ulykkelig?

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.