Hvornår begyndte I at pottetræne jeres barn?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

12. februar 2012

Pige2009

Amandas-mor skriver:

Altså her mener jeg hvornår begyndte I så småt at sætte dem på potten nogle gange om dagen? Måske ikke som sådan for at gøre dem renlige, men også bare for at vende dem til det?  

Aldrig Forstår slet ikke, hvorfor man overhovedet synes, det er en god idé med en potte. Her bruger vi et ekstra bræt til toilettet, for så er det kun én gang, hun skal vænnes til noget andet

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. februar 2012

Tona

Baagøe skriver:

Aldrig Forstår slet ikke, hvorfor man overhovedet synes, det er en god idé med en potte. Her bruger vi et ekstra bræt til toilettet, for så er det kun én gang, hun skal vænnes til noget andet

Ja det havde jeg også tænkt på først, men så gik vi væk fra det igen fordi vi måske mente at en potte var nemmere at have med når man skulle besøge andre  

Anmeld

13. februar 2012

Tona

Fru Skovrup skriver:

Hvor er det fedt det fungere! Det tror jeg virkelig er rigtig godt! Især fordi hun startede så "sent"

vi har har også oplevet at folk har grinet af os og næsten gjort nar af os, men det tager jeg ikke så personligt, for jeg kan se hvornår han skal lave det ene eller det andet og jeg er af den overbevisning at han har det bedst med at gøre det i potten.

Hvis vi ikke har mulighed for at få ham på potte så tisser han jo bare i bleen, så han får ikke ondt ikke noget fordi han holder sig, men han foretrækker klart potten.

Jeg synes det er flot det i gør og jeg er utrolig glad for at høre om andre der gør som os herhjemme. Men det er jo sådan vi gjorde herhjemme i danmark for et par hundrede år tilbage. Så tror nu det er helt naturgivne, det jo bare samfundet idag der er indrettet på at alt skal være så nemt som mulig, det andet tager jo tid og især tid med barnet, man lære at læse og forstå sit barn på en anden måde.

Ja det er bare rigtig dejligt at det virker så godt, men var egentlig også overrasket over at det så hurtigt var så nemt. Men jeg er også meget vandt til at aflæse Amanda i forvejen så måske er det også fordi jeg kender hendes signaler jo

Kan godt forstå at det især har været svært for jer når I har gjort det nærmest fra start. Så må der virkelig være nogen der har undret sig...men tror I gjorde det rigtige.

Hvad gør I mht når barnet skal i DP (eller måske allerede er i DP)? For vores DP vil ikke rigtig samarbejde omkring det tror jeg ikke, så jeg overvejer om hun så bare skal have ble på og gøre i den derovre. Det virker bare så nederen når nu hun kan gøre det på en potte.

Anmeld

13. februar 2012

Skovrup

Profilbillede for Skovrup
Read the baby, not the books.
Amandas-mor skriver:

V

Ja det er bare rigtig dejligt at det virker så godt, men var egentlig også overrasket over at det så hurtigt var så nemt. Men jeg er også meget vandt til at aflæse Amanda i forvejen så måske er det også fordi jeg kender hendes signaler jo

Kan godt forstå at det især har været svært for jer når I har gjort det nærmest fra start. Så må der virkelig være nogen der har undret sig...men tror I gjorde det rigtige.

Hvad gør I mht når barnet skal i DP (eller måske allerede er i DP)? For vores DP vil ikke rigtig samarbejde omkring det tror jeg ikke, så jeg overvejer om hun så bare skal have ble på og gøre i den derovre. Det virker bare så nederen når nu hun kan gøre det på en potte.

Den dagpleje vi har fundet, ville gerne være med på at sætte ham på potte, men ikke i den grad vi gør det herhjemme. Men jeg tror det vigtige ligger i at det bliver gjort, bare engangimellem.

Han starter dagpleje en dag før han bliver 10mdr og jeg ville være lykkelig for at gå hjemme med ham, da det er mit største ønske, men det har vi ikke råd til desværre

Anmeld

13. februar 2012

JJH

Jeg syntes det er super med tidlig pottetræning, så længe det ikke er en striks diciplin, men hvis man gør det til en leg vil børn jo bare elske det.

Anmeld

13. februar 2012

Tona

Fru Skovrup skriver:

Den dagpleje vi har fundet, ville gerne være med på at sætte ham på potte, men ikke i den grad vi gør det herhjemme. Men jeg tror det vigtige ligger i at det bliver gjort, bare engangimellem.

Han starter dagpleje en dag før han bliver 10mdr og jeg ville være lykkelig for at gå hjemme med ham, da det er mit største ønske, men det har vi ikke råd til desværre

Nej, det er desværre ikke altid muligt at gå hjemme  

Tror jeg vil prøve at spørge DP alligevel om hun ikke vil gå med til at sætte Amanda på potten derovre af og til. Om ikke andet så bare efter frokost da.

Anmeld

13. februar 2012

Tona

JJH skriver:

Jeg syntes det er super med tidlig pottetræning, så længe det ikke er en striks diciplin, men hvis man gør det til en leg vil børn jo bare elske det.

Nemlig, helt enig  

Anmeld

13. februar 2012

Pige2009

Amandas-mor skriver:

Ja det havde jeg også tænkt på først, men så gik vi væk fra det igen fordi vi måske mente at en potte var nemmere at have med når man skulle besøge andre  

Når vi besøger andre, bruger vi bare deres toilet. Kan slet ikke se, det skulle være mere besværligt end med potte

Anmeld

14. februar 2012

Tona

Baagøe skriver:

Når vi besøger andre, bruger vi bare deres toilet. Kan slet ikke se, det skulle være mere besværligt end med potte

Jeg kan godt følge dig...i alt fald på sigt for min datter er jo for lille til at sidde på et toilet endnu  Vi var også meget i tvivl om vi skulle købe en potte eller sådan en til at sætte på toilettet og jeg ved heller ikke om vi har valgt rigtigt

Anmeld

18. februar 2012

Pige2009

Amandas-mor skriver:

Jeg kan godt følge dig...i alt fald på sigt for min datter er jo for lille til at sidde på et toilet endnu  Vi var også meget i tvivl om vi skulle købe en potte eller sådan en til at sætte på toilettet og jeg ved heller ikke om vi har valgt rigtigt

Der er vel ikke noget rigtigt og forkert. Jeg synes blot, det var dumt først at skulle vænne Laura til potten, når hun alligevel på et tidspunkt skulle vænnes fra potten til toilet. Det har jo så betydet, at vi er gået i gang lidt senere end mange andre, men jeg har haft den holdning, at jeg ikke ville gå igang eller presse hende før hun selv kom og viste interesse og spurgte til det

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.